ترشی لبو و تخم‌ مرغ : حتما اسم چغندر شما را یاد لبو فروش‌های سیار سر خیابان‌ ...


حتما اسم چغندر شما را یاد لبو فروش‌های سیار سر خیابان‌ می‌اندازد. حیف است اگر از این ریشه گیاهی خوش‌رنگ استفاده زیادی نكنیم. چغندر لبویی در آشپزی كاربرد فراوانی دارد و می‌توانید با آن‌ آش، سوپ، سالاد، دیپ و اردورهای زیادی درست كنید.
مجله سیب سبز: حتما اسم چغندر شما را یاد لبو فروش‌های سیار سر خیابان‌ می‌اندازد. حیف است اگر از این ریشه گیاهی خوش‌رنگ استفاده زیادی نكنیم.  چغندر لبویی در آشپزی كاربرد فراوانی دارد و می‌توانید با آن‌ آش، سوپ، سالاد، دیپ و اردورهای زیادی درست كنید.

برای درست كردن یك ترشی خوش‌رنگ پاییزی دست به‌كار شوید. این ترشی در كشورهای اروپایی تهیه می‌شود و هم شكل زیبا و هم طعم خاص و بی‌نظیری دارد و می‌توانید داخل سالاد یا ساندویچ از این نوع ترشی استفاده كنید.  برای تهیه ترشی احتیاج به تخم‌مرغ‌های سالم و تازه دارید. هر چه تخم‌مرغ تازه‌تر باشد شكل ترشی بهتر خواهد شد.

ترشی , ترشی مخلوط , ترشی لیته

روش تهیه:

1. سه تا چهار عدد تخم‌مرغ را 20دقیقه بپزید. بعد از اینكه پخت پوستش را بكنید. اگر تخم‌مرغ تازه باشد پوستش راحت كنده می‌شود و به سفیده نمی‌چسبد.

2. سه عدد چغندر متوسط را به خوبی بشویید و داخل قابلمه بگذارید و تا جایی آب بریزید كه روی چغندر‌ها را بگیرد. سعی كنید مقدار آب زیاد باشد تا حین پخت آب آن تمام نشود و احتیاج به اضافه كردن آب نداشته باشد.

3. وقتی چغندر نیم‌پز شد، شش قاشق غذاخوری شكر اضافه كنید. بعد از اینكه چغندر كاملا پخت و نرم شد از روی حرارت‌ بردارید. در یك قابلمه دیگر برای اینكه ترشی خوشبو شود و بوی تخم‌مرغ از بین برود یك عدد پیاز را نواری باریك خرد كنید به همراه یك پیمانه سركه سفید، یك دوم پیمانه آب، یك پیمانه آب چغندر پخته، یك دوم پیمانه شكر و یك قاشق چای‌خوری نمك به مدت یك ربع با حرارت كم بجوشانید و كنار بگذارید تا خنك شود.

4. در یك ظرف در‌دار تخم‌مرغ‌ها را بچینید و سه عدد چغندر پخته را بین تخم‌مرغ‌ها بگذارید. مخلوط سركه را روی آنها بریزید تا تمام تخم‌مرغ‌ها را بپوشاند. سپس ظرف را به مدت یك تا دو روز داخل یخچال قرار دهید تا تخم‌مرغ‌ها رنگ بگیرند و به جواهرات خوردنی تبدیل شوند.

5. هنگام سرو می‌توانید چغندر را اسلایس كنید و تخم‌مرغ را از وسط یا به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید، روی مقداری چغندر و پیاز قرار بدهید و از بازی رنگ‌ها لذت ببرید.


ویدیو : ترشی لبو و تخم‌ مرغ