تجربه جام‌جهانی کلید موفقیت ایران در آسیا : سایت «TheNatioanl» با بررسی تیم‌های ...


سایت «TheNatioanl» با بررسی تیم‌های گروه سوم جام ملت‌های آسیا، تجربه ایران در جام‌جهانی را کلید موفقیت در رقابت با حریفان آسیایی عنوان کرد. خبرگزاری ایسنا: پایگاه اینترنتی «TheNatioanl» درباره گروه سوم جام ملت‌های آسیا نوشت: "تیم‌های ملی ایران، قطر، بحرین و امارات متحده عربی در گروه سوم جام ملت‌های آسیا قرار گرفته‌اند. شاید اگر یک سال پیش بود، همه از ایران و امارات به عنوان گزینه‌های صعود به مرحله بعد نام می‌بردند اما از آن موقع تاکنون خیلی چیزها تغییر کرده‌اند.

البته ایران همچنان شانس نخست گروه برای صعود است. آنها حضوری موفق در جام جهانی داشتند که این موضوع تجربه گرانبهایی در اختیارشان قرار داده است. همچنین ایرانی‌ها استراحت بیشتری نسبت به حریفان عرب خود داشتند. آنها در دیدارهای تدارکاتی زیادی حضور نیافته و این در حالی است که کشورهای عربی فشار سنگینی به خاطر حضور در رقابت های جام خلیج فارس را تحمل کرده‌اند. در واقع باید بگوییم دوران آماده سازی ایرانی ها خوب نبوده است زیرا آنها با کنسل شدن دیدارهای تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی‌شان پا به این رقابت ها گذاشته اند.

تیم قطر پیشرفت خوبی داشته و بدون شک اکنون بهتر از امارات است. قهرمانی در جام خلیج فارس بدون شک به آنها انگیزه مضاعفی داده و حضورشان در مرحله حذفی جام ملت های آسیا را به ذهن متبادر می کند. حتی رسانه های مختلف از این که قطری ها راهی نیمه نهایی و فینال هم می شوند صحبت می کنند.

امارات اما با وجود چنین صحبت هایی در مورد قطر امید زیادی در ترکیب خود دارد. بازیکنانش خودشان را باور دارند و تاکید می کنند حداقل به یک چهارم نهایی می رسند. این موضوع به آمادگی عمر عبدالرحمان بستگی زیادی دارد. برادرش محمد نیز در تورنمنت خلیج فارس نمایش درخور توجهی مقابل عربستان سعودی از خود ارائه کرد. انتظار می رود اگر عمر نتوانست وظیفه اش در تیم ملی امارات را انجام دهد، محمد بار تیم ملی را به دوش بکشد. فشار زیادی در این مسیر روی علی مبخوت هم قرار دارد. او که بهترین بازیکن امارات در سال 2014 شده است، در صورتی که عمر عبدالرحمان نتوانست آسیب دیدگی اش را پشت سر بگذارد، به همراه محمد، وظیفه سنگینی روی دوش او قرار می گیرد.

بحرین هم شانس کمی برای صعود دارد. آنها در جام خلیج فارس موفق به گشودن دروازه حریفان نشدند و خط دفاعی آنها هم که یکی از نقطه های قابل اتکایشان بود، متزلزل نشان داد. به نظر می رسد سه تیم دیگر این گروه، تمام امتیازها را مقابل این تیم جمع آوری می کنند."


ویدیو : تجربه جام‌جهانی کلید موفقیت ایران در آسیا