بی انگیزگی نمایندگان در آخرین روزهای کاری : رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ...


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی انگیزگی برخی از نمایندگان در ‌آخرین روزهای کاری مجلس نهم ابراز امیدواری کرد که برنامه ششم توسعه در مجلس فعلی به تصویب نرسد. خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی انگیزگی برخی از نمایندگان در ‌آخرین روزهای کاری مجلس نهم ابراز امیدواری کرد که برنامه ششم توسعه در مجلس فعلی به تصویب نرسد.

غلامرضا تاج گردون در متنی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده نوشت:

این روزها مجلس دوره نهم آخرین روزهای کاری خودش را طی می‌کند. خیلی از نمایندگان انگیزه ندارند و در اکثر مباحث مشارکت ندارند. بودجه ۹۵ در همین بی‌انگیزگی تمام شد و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه هم که من رییس کمیسیون ویژه آن بودم تقریباً در صحن تمام شد. می ماند برنامه ششم که امیدوارم در این مجلس تصویب نشود. البته در همین شرایط نیز برخی از نمایندگانی که رأی هم نیاورده‌اند خیلی با انگیزه حضور دارند مثل دکتر توکلی. امثال من هم که رأی اوردیم چون می دانیم خیلی از این مباحث و مصوبات را در دور بعد مشغولش هستیم باید توجهمان به آن بیشتر باشد.

در قانون احکام دائمی مباحث مهمی توجه شد. برخی ملی و برخی کاربرد محلی و استانیش زیاده است. مباحث جانبازان و ایثارگران که خیلی اهمیت داشت تقریباً کامل بررسی کردیم و مباحثی مثل توجه به تولید و زیرساخت‌ها هم توجه کافی شد. اما آنهایی که برای مردم استان و حوزه و مناطق محروم خیلی اهمیت داشت و توانستیم مصوبه‌اش را از مجلس بگیریم و می توانم در چند بند خلاصه بگویم:

اول اینکه بالاخره در آخرین روزهای مجلس توانستیم سهم دو درصدی نفت و گاز برای مناطق نفت‌خیز و توسعه‌نیافته را به سه درصد افزایش بدهیم؛ یعنی ۵۰ درصد افزایش . به عبارتی از سال ۹۵این سهم ۵۰ درصد افزایش می یابد. امیدوارم شورای نگهبان ایرادی به این موضوع نگیرد. البته اصلاح دیگری هم شد که تا حدود قابل توجهی سهم مناطق نفت‌خیز که سال‌ها تضییع می‌شد اصلاح گردید.

مصوبه دیگرمان در خصوص افزایش سهم اعتباری و تسهیلاتی و همچنین تخفیفات خوب برای مناطقی که نرخ بیکاریشان بالاتر از میانگین کشور باشد. این یک کار بسیارخوبی است که خیلی به نفع استان هایی است که که نرخ بیکاریشان بالاست.

مصوبات لازم در خصوص زمین‌های عرفی عشایر، اسنادشان و از این قبیل مصوبات که می تواند خیلی از گیرهای موجود را حل کند. ان‌شاءلله فرصت شود این نوع قوانین را متناسب با نیاز جامعه و بالأخص مردم مستضعف اصلاح کنیم.


ویدیو : بی انگیزگی نمایندگان در آخرین روزهای کاری