برای تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نیازمند یك نظریه راهنما هستیم :       آیت ...



 

 

اسم های اصیل ایرانی برای شرکت , سبک زندگی ایرانی اسلامی , اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی

 

آیت الله مهدی هادوی تهرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درمورد ضرورت توجه به مبانی اسلامی و نیز شاخص های ایران امروز جهت طراحی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: ابتدا باید فلسفه پیشرفت تبیین شود و سپس مكتب و نظام آن ایجاد شود و در نهایت با طراحی ساز و كار مناسب، الگوی مورد نظر برای پیشرفت ارائه شود.

وی افزود: برای تدوین الگوی ایرانی سلامی پیشرفت نیازمند یك نظریه راهنما هستیم و 'نظریه اندیشه مدون' می تواند نظریه های پراكنده را منسجم كرده و ما را برای دستیابی به اهداف یاری كند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) درمورد لزوم توجه به الگوهای بومی برای پیشرفت گفت: الگوهای پیشرفت غربی براساس پیش فرض های معرفت شناسی غربی طراحی شده كه برخی از این پیش فرض ها با مبانی و ارزش های دینی ما ناسازگار است و از سوی دیگر اهدافی كه در الگوهای پیشرفت غربی مورد توجه قرار گرفته است، براساس ارزش های مسیحی یا اومانیستی شكل گرفته كه این ارزش ها با مبانی اسلامی ناسازگار است.

وی افزود: همان طور كه مقام معظم رهبری هم فرمودند علت اقدام برای تدوین این الگو در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی، لزوم ایجاد مقدمات لازمه آن بود، كه هم اكنون بخش زیادی از آن مقدمات فراهم شده است.

این استاد حوزه علمیه با تاكید بر استفاده از همه توان علمی كشور جهت تدوین الگوی پیشرفت ایرانی سلامی گفت: اگر كار منسجمی با یك عزم علمی در سطح ملی صورت گیرد، در 5 سال آینده می توانیم دستكم به الگوی اولیه آن دست یابیم.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو : برای تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نیازمند یك نظریه راهنما هستیم