با فرهنگتان، فروشتان را بالا ببرید : در محیط های کاری امروز می توان با قاطعیت ...


در محیط های کاری امروز می توان با قاطعیت گفت بهره مندی از یک فرهنگ سازمانیِ استوار نکته ی مثبتی به شمار می رود که به دردسرش «می ارزد». وب‌سایت دیجیاتو - پیام ادیب: در محیط های کاری امروز می توان با قاطعیت گفت بهره مندی از یک فرهنگ سازمانیِ استوار نکته ی مثبتی به شمار می رود که به دردسرش «می ارزد». پژوهش های متعددی با جزئیات نشان داده اند که یک فرهنگ سازمانی خوب تأثیر درونی زیادی روی حفظ کارکنان و بازده آنها دارد. بنابراین با در آمیختن فرهنگ سازمانی و درک مشتریان از آن، بهره مندی از یک فرهنگ سازمانی خوب می تواند به بالا رفتن فروش کسب و کار شما نیز کمک کند.

به بیان دیگر، فرهنگ سازمان ها و تأثیرات آن دیگر صرفاً عاملی درونی محسوب نمی شود، بلکه یکی از عوامل رشد شرکت هاست. سابقاً اینطور جا افتاده بود که میزان سودآوری یک شرکت و فرهنگ آن دو چیز کاملاً مجزا هستند. اما امروزه به فرهنگ شرکت ها به چشم پنجره ای نگریسته می شود که مشتریان از طریق آن نگاه می کنند ببینند علاقه ای به کار کردن با شرکت شما دارند یا نه. در واقع این دو امروز با یکدیگر پیوند خورده اند.

در فیس بوک چگونه بازیدید پیجمان را بالا ببرید , چگونه اعتماد به نفس دخترتان را بالا ببرید؟ , چگونه اعتماد به نفس دختران را بالا ببرید

محصول یا خدمات خود را در نظر بگیرید. احتمالاً چند شرکت دیگر نیز محصول یا خدماتی مشابه یا با اندکی تفاوت ارائه می کنند. شما برای آنکه خودتان را از دیگر شرکت ها متمایز کرده باشید می توانید از فرهنگ سازمانی به نفع خود بهره بگیرید. با این وجود، باید مخاطب خود را بشناسید؛ هیچ کس دوست ندارد فرهنگ شرکتش نتیجه ی معکوس داشته باشد.

اگر شما هم به فکر به کارگیری فرهنگ برای بالا بردن فروش خود هستید این نکات را مد نظر داشته باشید:

۱- همه چیز از محل کار شما شروع می شود

نحوه ی رفتار یک شرکت با کارکنان خود شاخص خوبی برای پیش بینی نحوه ی رفتار آن با مشتریانش است. وقتی شرکتی به عنوان برترین انتخاب حرفه ای حوزه ی فعالیت خود شناخته شده باشد و کارمندان آن نیز مدام از لذت کار کردن در آن سخن بگویند، احتمال آنکه مشتریان بیشتری پیدا کند و کسب و کارش رونق بیشتری پیدا کند نیز بیشتر خواهد بود. این مسئله اعتمادساز است و انسجام محصول را تقویت می کند.

۲- مشتریان خود را نیز مشارکت دهید

آیا تا به حال به فکر دعوت کردن از مشتریان برای پیوستن به جمع های گروهی خود هنگام فراغت بوده اید؟ این کار را انجام دهید. برای تقویت رابطه با مشتری، هیچ راهی بهتر از انجام کاری خارج از فضای کاری نیست. با این کار همه چیز را به سطحی شخصی وارد می کنید و به آنان اجازه می دهید نیم نگاهی بر آنچه که در میان شما اتفاق می افتد داشته باشند. این کار به مشتریان اجازه می دهد با برخی از کسانی که در پشت صحنه فعالیت می کنند و در غیر این صورت شاید هیچ وقت آنها را نبینند نیز آشنا شوند.

۳- چیزی را تحمیل نکنید

هر کسی می تواند قلابی یا اجباری بودن فرهنگ یک شرکت را تشخیص دهد و این برای وجهه ی شما خوب نیست. اگر دیگران حس کنند سعی دارید چیزی باشید که در واقع نیستید، به این فکر می افتند که پشت پرده چه چیزهای دیگری ممکن است وجود داشته باشند که از آنان مخفی می کنید. بنابراین برای این سؤال پاسخی صادقانه بیابید: آیا محصول یا خدمات شما آن چیزی که ادعایش را دارد هست؟

۴- فرهنگ خوب مساوی است با عشق و علاقه

فرهنگ خوب به کارکنانی رضایتمند می انجامد. رضایت کارکنان شما خود را در کیفیت کارشان نشان خواهد داد. مشتریان نیز متوجه عشق و علاقه ی کارکنان به کارشان خواهند شد. در نتیجه فروش شرکت نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. هر کسی بیشتر تمایل دارد با کسانی کار کند که به شغلشان علاقه ی بیشتری نشان می دهند.

دوران اثرگذاریِ صرفاً درونی فرهنگ سازمانی رو به پایان است. در محیط های حرفه ای امروز، شفافیت یک مطالبه ی عمومی است. مردم دوست دارند بدانند با چه کسی طرف هستند. امروزه خدماتی که ارائه می دهید با نحوه ی اداره ی شرکت شما و دریافت مشتریان از این شیوه، به یکدیگر پیوند خورده اند.


ویدیو : با فرهنگتان، فروشتان را بالا ببرید