با باشگاه خودروهای 12 سیلندر جهان آشنا شوید : اگرچه در عصری به سر می‌بریم که ...


اگرچه در عصری به سر می‌بریم که پیشرانه‌های کوچک و کم حجم در حال فراگیر شدن هستند اما همچنان خودروهای ۱۲ سیلندر جایگاه خود را در سطوح بالای بازار حفظ کرده‌اند. برای آشنایی با بهترین خودرو‌های ۱۲ سیلندر حال حاضر که به فروش می‌رسند، با ما همراه باشید. zoomit.ir - حسین ریاحی: اگرچه در عصری به سر می‌بریم که پیشرانه‌های کوچک و کم حجم در حال فراگیر شدن هستند اما همچنان خودروهای ۱۲ سیلندر جایگاه خود را در سطوح بالای بازار حفظ کرده‌اند. برای آشنایی با بهترین خودرو‌های ۱۲ سیلندر حال حاضر که به فروش می‌رسند، با ما همراه باشید.

با زیباترین هتل‌های جهان آشنا شوید , با زشت‌ترین خودروهای کشورمان آشنا شوید  , با پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان آشنا شوید

راندمان پیشرانه‌ها روز به روز بهتر می‌شود و مصرف، حجم و آلایندگی آنها روز بروز در حال کاهش است. با این حال همچنان خودروهایی در حال تولید هستند که خود را مقید به این معادلات جدید نمی‌دانند. بعضی از برند‌های خودرویی تعداد سیلندرهای زیاد را در پیشرانه‌هایی حجیم و البته مصرف سوخت بالا را در محصولات تولیدی خود به کار می‌برند تا بالاترین حد لذت از تجربه‌ی رانندگی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در ادامه تعدادی از معتبر‌ترین خودرو‌هایی که هم‌چنان از پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر بهره می‌برند را مشاهده خواهید کرد.

۱. استون مارتین DB11

با جدیدترین خودروهای بازار چین آشنا شوید ,  با زشت‌ترین خودروهای کشورمان آشنا شوید  , با 10 جنگنده فوق‌العاده پیشرفته جهان آشنا شوید

DB11 به عنوان جایگزین مدل DB9 پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته است. با اینکه DB11 نیز همانند نسل پیشین خود از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بهره‌مند است اما قربانی کاهش حجم شده و حجم موتور اکنون برابر با ۵.۲ لیتر است. البته بهتر است نگران قدرت تولیدی آن نباشید چراکه این پیشرانه از دو عدد توربوشارژر کمک می‌گیرد و در زمینه‌ی قدرت چیزی کم ندارد.



۲. استون مارتین رپید اس (Rapide S)

با بزرگ ترین قبرستان جهان آشنا شوید , با مرگبارترین قله‌‌ های جهان آشنا شوید , با سریع ترین خودرو الکتریکی جهان آشنا شوید

در زیر کاپوت رپید،  پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تعبیه شده است؛ اما بدلیل مسایل زیست محیطی و استاندارد های مربوط به آلایندگی، استون مارتین قصد دارد نسخه‌ی الکتریکی رپید را نیز به تولید برساند، باید امیدوار بود که با تولید نسخه‌ی الکتریکی، همچنان این موتور جذاب ۱۲ سیلندر نیز روی خط تولید باقی بماند.



۳. استون مارتین V12 ونتیج اس (Vantage S)

رده بندی باشگاه های جهان 2016 , جدیدترین خودروهای جهان 2016 , رنکینگ باشگاه های فوتبال جهان 2016

این خودرو نمونه‌ی بسیار خاصی محسوب می‌شود، به این دلیل که تنها خودروی ۱۲ سیلندر جهان است که با جعبه دنده‌ی دستی قابل سفارش است. با ونتیج اس نهایت لذت رانندگی را تجربه خواهید کرد.



۴. بی‌ام‌و M760i xDrive

کم مصرف ترین خودروهای جهان , اختراع جدید اپل یک کیسه کاغذی است با اپل ایربگ آشنا شوید , عجیب ترین خودروهای جهان

این نخستین بی‌ام‌و سری ۷ است که برند M را با خود یدک می کشد. برای اینکه سری ۷ شایستگی خود را برای چنین نامی نشان دهد، این خودرو را با پیشرانه‌ی V12 به حجم ۶.۶ لیتر عرضه کرده است که توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار را دارد.



۵. فراری GTC4 لوسو

رده بندی باشگاه های جهان , رنکینگ باشگاه های جهان , جدیدترین رده بندی باشگاه های جهان 2016

این مدل به عنوان جانشین مدل FF تولید می شود اما از لحاظ فنی فراری ترجیح داده تا از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل ۶.۳ لیتری قبلی، در این خودرو بهره ببرد.



 ۶. فراری F12

پرفروش ترین خودروهای جهان , باکلیه ی دیابتی آشنا شوید , با برترین آسمانخراش‌ها آشنا شوید

تمامی نسخه‌های فراری برلینتا از پیشرانه‌ی مشابهی بهره‌مند هستند که۱۲ سیلندر و حجمی برابر با ۶.۳ لیتر دارد. این پیشرانه در نسخه‌ی عادی برلینتا دارای ۷۳۰ اسب بخار قدرت و در نسخه‌ی tdf دارای ۷۷۰ اسب بخار قدرت است.



۷. لامبورگینی اونتادور

با انواع فرمت‌های تصاویر آشنا شوید , با استویا شیرین کننده بدون شکر آشنا شوید , با گران‌ ترین ساعت‌ های دنیا آشنا شوید

لامبورگینی اونتادور به پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری مجهز است که خروجی ۶۹۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. همین پیشرانه در نسخه‌ی سوپر ولوچه توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار را دارد.



۸. مرسدس بنز S65 AMG Coupe

با چاپ باتیک یا چاپ کلاقی آشنا شوید , با دیدنی ها شهر باکو آشنا شوید تصویر , با مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین آشنا شوید

S65 AMG با داشتن قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متر یکی از قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ها‌ی تولیدی مرسدس‌بنز را دارد. چنین قدرتی از پیشرانه‌ی ۶ لیتری V12 است که به سامانه‌ی پرخوران توربوشارژر نیز مجهز شده، بدست آمده است.



۹. مرسدس بنز G65 AMG

با خواص چای کوهی آشنا شوید , با گیاهان ضد سرطان آشنا شوید , با ویتامین های عکاسی آشنا شوید وبگردی

شاسی‌بلند توانمند مرسدس بنز از سیستم محرکه‌ی فنی مشابه با مدل S65 استفاده می‌کند. با چنین قدرت و گشتاور بالایی جی کلاس قطعا قویترین SUV موجود در بازار است.



۱۰. مرسدس بنز SL65 AMG

دانلود تصایر زیبا ترین خودروهای جهان , با شهر زیر آب بایای ایتالیا آشنا شوید , قابلیت‌های جدید ios 10 1 آشنا شوید

پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ساخت AMG‌ در کلاس SL‌ مرسدس بنز نیر به کار رفته است. قوای فنی SL65 AMG با نمونه‌های مذکور مشابه است و از پیشرانه و جعبه‌دنده مشابه بهره‌مند است.



۱۱. مرسدس S600

جذاب ترین خودروهای جهان 1  , ایران دومین کشور غمگین جهان باشگاه , با ماجراجوترین زنان تاریخ آشنا شوید

مرسدس بنز اس ۶۰۰ در سه کلاس استاندارد، مدل فوق لوکس می‌باخ و لموزین پولمان تولید می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی V12 با ۶ لیتر حجم بهره مند است که ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند. پیشرانه‌ی این خودرو به شدت کارآمد و قدرتمند است به نحوی که حداکثر گشتاور خود را در دور موتور بسیار پایین ۱۹۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد. با وجود حجم موتور بالا، تعداد سیلندر زیاد و وزن بالای خودرو، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.



۱۲. پاگانی هوایرا (Huayra BC)

با ماجراجوترین زنان تاریخ آشنا شوید فرادید , با تجارت جیمزباندی آشنا شوید , شاسی بلندهای نامدار جهان با 12 سیلندر

پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر ساخت AMG توان تولیدی بسیار بالایی دارد. حال در نظر بگیرید که چنین قدرتی در بدنه‌ی سبک وزن پاگانی قرار بگیرد؛ نتیجه‌ی کار چیزی جز یکی از سریع‌ترین و وحشی‌ترین خودروهای جهان یعنی پاگانی هوایرا نخواهد بود.



۱۳. رولزرویس فانتوم (Phantom)

با برترین سیستم های آموزشی دنیا آشنا شوید , با 10 قانون اصلی در دکوراسیون آشنا شوید , ✔️ با 10 قانون اصلی در دکوراسیون آشنا شوید

رولزرویس با اینکه در مالکیت بی‌ام‌و قرار دارد اما پیشرانه‌ی ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر آن در هیچ کدام از انواع بی‌ام‌و استفاده نشده و مختص این خودرو است. البته پیش از این برنامه‌ای برای تولید فانتوم با پیشرانه‌ی ۹ لیتری ۱۶ سیلندر هم وجود داشت اما این مدل هرگز به تولید نرسید.



۱۴. رولزرویس ریس (Wraith)

خودروهای سریع جهان در 50سال گذشته , اختراع جدید اپل یک کیسه کاغذی است با اپل ایربگ آشنا شوید نیوزتک , با آلویه ورا بهترین دوست تابستانی آشنا شوید

کوپه‌ی جدید رولزرویس از پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر ساخت بی‌ام‌و استفاده می کند. این پیشرانه با مشخصات فنی عالی خود کاملا جوابگوی نیازهای راننده‌ی رولزرویس ریس خواهد بود. پیشرانه‌ی ۶.۶ لیتری تویین توربو با ۶۲۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور به خوبی از پس وظایف خود برمی‌آید.



۱۵. رولزرویس داون (Dawn)

برترین خودروهای سدان‌ جهان تصاویر  , برترین خودروهای سدان‌ جهان , ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان 2015

این مدل از رولزرویس نیز از پیشرانه‌ی مشابه با ریس استفاده می کند؛ ولی قدرت و گشتاور آن کمی کاهش یافته و به رقم ۵۶۳ اسب بخار و ۷۸۰ نیوتون متر رسیده است. این خودروی روباز ۲.۵ تنی توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۴.۹ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.



۱۶. رولزرویس گوست

بزرگترین باشگاه بدنسازی جهان , گران‌‌ترین خودروهای جهان را بشناسید , فهرست قابل اعتمادترین خودروهای جهان؛ تویوتا در صدر

رولزرویس علاقه‌ی زیادی به استفاده از پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر در خودروهای تولیدی خود دارد و مدل گوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوست در بخش فنی اشتراکات زیادی با بی‌ام‌و سری ۷ دارد و پیشرانه‌ی خودرو نیز یکی از آنها است. این پیشرانه مشابه با پیشرانه‌ی مورد استفاده در بی ام و ۷۶۰ است و ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد. گشتاور تولیدی این خودرو در دور موتور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه به بالاترین میزان خود می‌رسد که گواهی بر تکنولوزی بسیار بالا و راندمان فوق العاده‌ی آن است. 


ویدیو : با باشگاه خودروهای 12 سیلندر جهان آشنا شوید