با اسطوخودوس، خوش خواب شوید : مشکل بی خوابی را با یك درمان گیاهی برطرف کنید ...


مشکل بی خوابی را با یك درمان گیاهی برطرف کنید و آرامش را به روح و جسم‏تان ببخشید. اسطوخودوس گیاهی است كه می‏تواند در این زمینه یاری‏ دهنده خوبی باشد.
مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: مشکل بی خوابی را  با یك درمان گیاهی برطرف کنید و آرامش را به روح و جسم‏تان ببخشید. اسطوخودوس گیاهی است كه می‏تواند در این زمینه یاری‏ دهنده خوبی باشد. به‌همین خاطر معجون اسطوخودوس و مركبات را به شما معرفی می‏كنیم. همین حالا دست به كار شوید

صبح‌ ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید؟ , نوشیدن چای اسطوخودوس پیش از خواب به افرادی که دچار اختلال خواب هستند و شب ها چندین بار از خواب بیدار , از خواب برجام خیالی بیدار شوید

مواد لازم برای تهیه یك لیوان معجون اسطوخودوس، برای یك نفر و یك وعده:

  • اسطوخودوس: 2 قاشق چای‌خوری
  • آناناس: 3 برش
  • پرتقال: یك عدد كوچك
  • لیمو: یك دوم قاشق چای‌خوری
  • گل ساعتی: دمكرده گیاه یك فنجان، اگر میوه این گیاه باشد یک عدد

روش تهیه:


1. برای تهیه این معجون اولین كاری كه باید انجام شود، این است كه اسطوخودوس و گل ساعتی را از عطاری‏ها تهیه كنید.

2. در مورد گل ساعتی باید گفت برای دم کردن  آن بهتر است 15 سی‌سی آب جوش را روی یك قاشق چای‌خوری گل ساعتی بریزید، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بكشد سپس محلول را از صافی رد كنید.

3. با درست كردن این معجون شما می‏توانید تا مدت‏ها بدون هیچ عارضه‏ای خواب راحتی داشته باشید. همچنین وجود مركباتی مثل پرتقال و لیمو در این معجون باعث شده سیستم ایمنی بدن قوی‏تر شود. ناگفته نماند كه گیاه اسطوخودوس علاوه بر ویژگی بارزش یعنی آرام‌بخشی و خواب‏آوری، می‏تواند درمانی برای مشكلاتی از قبیل تسكین‌دهنده سوزش نیش حشرات، سردرد، دل درد و... باشد.

استرسی‏ها در معرض بیماری‌اند

منشا بسیاری از بیماری‏ها و مشكلات روحی و جسمی استرس بوده و تنها درمان آن، آرامش است. راه‌های زیادی برای رسیدن به آرامش وجود دارد، اما فراموش نكنید برخی گیاهان و میوه‌ها قادرند با كمترین عارضه و هزینه این حس را به شما منتقل كنند. اسطوخودوس یكی از این گیاهان است كه از قدیم‌الایام در خانه هر ایرانی وجود داشته است. اسطوخودوس اعصاب را آرام و عضلات را شل كرده و این گیاه آرام‌بخش، دستگاه عصبی و تحریك‌پذیری آن را كنترل می‌كند. اگر دچار جراحتی شده‌اید یا جای زخم و جوشی دارید كه خوب نمی‌شود، از روغن این گیاه كمك بگیرید. روغن شفابخش این گیاه را می‏توانید از عطاری‏ها تهیه كنید. همچنین روغن این گیاه قلب را آرام كرده و می‏تواند در كاهش فشار خون بالا موثر باشد.

روزی 2 فنجان از این گیاه بنوشید

گل ساعتی، گیاهی است كه مصرف خوراكی آن می‏تواند برای درمان برخی بیماری‏ها مفید باشد. اگر اضطراب، استرس، تنش‌های عصبی و بی‏خوابی دارید، بهتر است چای یا دمكرده این گیاه را مصرف كنید. حتی اگر برای‌تان مقدور نبود كه این معجون را درست كنید بهتر است روزی 2 فنجان از دمكرده آن بنوشید، بعد از نوشیدن آن می‏توانید آرامش را در وجود خود احساس كنید. برخی درمانگران طب مكمل این گیاه را دارویی طبیعی و مفید برای مبتلایان به پاركینسون می‌دانند.  بهتر است بدانید که پرتقال، خون را تمیز كرده و ضد اسپاسم و آرام‌بخش است. لیموترش یك ماده تقویت كننده برای زیبایی است و باعث افزایش سلامت، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود.


ویدیو : با اسطوخودوس، خوش خواب شوید