اعتراضات در کویت برای کاهش اختیارات خانواده حاکم (+عکس) : اعتراضات در کویت ...



اعتراضات در کویت برای کاهش اختیارات خانواده حاکم (+عکس)

مشکل، ناشی از اعضای خانواده حاکم است. باید آنها را از سمت های وزارتی دور کرد. باید قوانین برای تنظیم فعالیت اعضای خانواده حاکم تدوین کرد.

مخالفان در کویت عصر دیروز دوشنبه با برگزاری تجمعی خواستار کاهش قدرت و دخالت خانواده حاکم در امور اجرایی کشور شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این تجمع در میدان "اراده" در مقابل ساختمان پارلمان حدود 3500 نفر حضور داشتند. آنها خواستار سپردن سمت نخست وزیری به فردی خارج از خانواده حاکم بر کویت شدند.

مخالفان گفته اند که تا روز 24 سپتامبر،  هر شب ، تجمع اعتراض آمیزی را در میدان اراده شهر کویت برگزار خواهند کرد.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن , برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن , دانلود برنامه کاهش حجم عکس برای کامپیوتر

 

این اقدامات در آستانه صدور حکم دادگاه قانون اساسی در زمینه تغییر شیوه حوزه بندی انتخابات صورت می گیرد. موضوعی که محور بحث و جدل های گروه ها و فعالان سیاسی در کویت است.

در این تجمع حدود 21 نماینده پارلمان که درانتخابات فوریه گذشته برگزیده شده بودند شرکت کردند. این انتخابات پارلمانی توسط دادگاه قانون اساسی باطل اعلام شد و پارلمان سابق دوباره فعال شد. انتخابات قبلی پارلمانی در سال 2009 برگزار شد و اکثریت آن را حامیان کابینه تشکیل می دادند.

 

غذاهای رژیمی برای کاهش وزن , بهترین ورزش برای کاهش وزن , رژیم غذایی برای کاهش وزن

 

وزارت کشور قبل از این هشدار داده بود با هر گونه اقدامی در راستای تجمع و تحصن در میدان اراده مقابله خواهد کرد اما در این تجمع تنها به حضور گسترده نیروهای امنیتی اکتفا کرد و از مقابله عملی با معترضین خودداری کرد.

"ولید الطبطبایی" نماینده برجسته پارلمان کویت در سخنانی در جمع معترضین گفت: از امروز به بعد ، می گوییم که ملت ، حق حاکمیت دارد. حق، بالاتر از مردم و مردم بالاتر از کابینه هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به عنوان یک ملت، "جابر المبارک" (نخست وزیر فعلی ) آخرین نخست وزیر از خانواده حاکم باشد.

 

برای کاهش خونریزی قاعدگی چه بخوریم , 5 مهارت برای ارتباط با خانواده همسر , 10 نکته برتر برای کاهش وزن

 

وی افزود: حکمرانی برای خانواده الصباح و وزارتخانه ها برای ملت باشد. خانواده الصباح ، امیر کویت را تعیین کند و ملت وزیران را.

این سخنان تاکید بر خواسته مخالفان برای تشکیل کابینه ای منتخب توسط اکثریت پیروز در انتخابات پارلمانی به ریاست فردی خارج از خانواده الصباح است.

الطبطبایی از جمله چهره های افراط گرای اسلامی موسوم به سلفی هاست که به شدت از سوی عربستان سعودی حمایت می شوند و از مخالفان تندروی ایران به شمار می آیند.

 

برای کاهش فشار خون چه باید کرد , کاهش حجم عکس برای وب , تغذیه برای کاهش علایم بواسیر

 

خانواده الصباح از 250 سال پیش تاکنون قدرت را در کویت در دست دارند.

"خالد الشخیر" از نمایندگان پارلمان هم گفت:  متاسفانه اساس مشکلات ، جنگ برای کسب پست ولیعهدی است. ناصر المحمد (نخست وزیر سابق) و مشعل الاحمد (برادر امیر فعلی) کاملا درک می کنند که اکثریت پارلمانی از آنها برای کسب سمت ولیعهد، حمایت نمی کند.

وی افزود: مشکل، ناشی از اعضای خانواده حاکم است. باید آنها را از سمت های وزارتی دور کرد. باید قوانین برای تنظیم فعالیت اعضای خانواده حاکم تدوین کرد.

پارلمان کویت به طور مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و حق قانون گذاری و استیضاح وزیران و نخست وزیر را دارند.امیر و ولیعهد کویت به صورت وراثتی از خانواده الصباح و در رایزنی دورن خانوادگی انتخاب می شوند.

در کویت براساس قانون نانوشته ای، حداقل، مسؤولیت وزارتخانه های کلیدی (نفت، کشور، خارجه، اقتصاد و دفاع) به افرادی از خانواده الصباح سپرده می شود. مطبوعات کویت نیز می توانند در همه مسائل به جزء درباره امیر و ولیعهد، اظهارنظر و انتقاد کنند.

امیر کویت به عنوان عالی ترین مقام ، بدون توجه به نتایج انتخابات پارلمانی نخست وزیر را معین و وی را مسؤل تشکیل کابینه می کند. افراد با گرایش های مختلف سیاسی از لیبرال تا افراط گرایان اسلامی در انتخابات کاندیدا می شوند.

نخست وزیر و کابینه اش برای آغاز بکار باید از پارلمان رأی اعتماد بگیرند.در کویت ایجاد و فعالیت احزاب وگروه های سیاسی ممنوع است.

کویت دارای یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت است که تنها 40 درصد از آنها کویتی و بقیه اتباع دیگر کشورها هستند./عصرایران

 


ویدیو : اعتراضات در کویت برای کاهش اختیارات خانواده حاکم (+عکس)