اتاق بازرگانی از تحریم‌كنندگان به دادگاه‌های پاریس شكایت می‌كند :     عضو ...



 

 

اتاق بازرگانی , اتاق بازرگانی ایران , اتاق بازرگانی تهران

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران:

اتاق بازرگانی از تحریم‌كنندگان به دادگاه‌های پاریس شكایت می‌كند

شاكیان در این زمینه مدارك خود را به دفتر آقای نهاوندیان ارائه دهند. با چنین مداركی می‌توان در مجامع بین‌المللی اقامه دعوی كرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران گفت: بنابر قوانین بین‌المللی هیچ كشوری حق ندارد علیه بخش خصوصی كشور دیگری اعمال تحریم كند و این نقض قانون در مراجع بین‌المللی قابل پی‌گیری است.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌گو با شبكه خبری پول‌نیوز از زیان‌دیدگان بخش خصوصی در تحریم‌های اقتصادی خواست تا با در دست داشتن اسناد و مدارك ضرر و زیان خود برای تشكیل پرونده قابل ارائه به نهادهای بین‌المللی به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مراجعه كنند.

وی افزود: شاكیان در این زمینه مدارك خود را به دفتر آقای نهاوندیان ارائه دهند.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: با چنین مداركی می‌توان در مجامع بین‌المللی اقامه دعوی كرد.

عسگراولادی با اشاره به مسیر قانونی این شكایت گفت: ما هم می‌توانیم از طریق دادگستری خودمان پیش برویم و هم می‌توانیم شكایت خود را مستقیما در دیوان داوری پاریس _ مقر اتاق‌ بازرگانی بین‌المللی (ICC) - طرح و پیگیری كنیم.

وی افزود: این شكایت در مرجع رسیدگی‌كننده سازمان ملل نیز طرح خواهد شد.

این عضو اتاق بازرگانی با شكست‌خورده خواندن تحریم‌ها گفت: ما كماكان به صادرات ادامه می‌دهیم و كشورهای اروپای غربی نیز برای واردات به كشور ما اعلام آمادگی كرده‌اند و تنها مشكل موجود گشایش ال‌سی است.

عسگراولادی ادامه داد: برای رساندن پول به دست فروشندگان خارجی و جلوگیری از قطع واردات راه‌هایی سراغ داریم...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : اتاق بازرگانی از تحریم‌كنندگان به دادگاه‌های پاریس شكایت می‌كند