‌اسامی نمایندگان سؤال كننده از رییس جمهور و پس گیرندگان امضا را منتشر كنید! :



 

 

 

اسامی رییس جمهور امریکا , رییس جمهور , رییس جمهور آمریکا

 

عمدتاً این گونه اطلاع رسانی شده است که فلان تعداد امضا کرده اند یا فلان تعداد پس گرفته اند . آیا با مقداری عدد مواجهیم یا با انسان هایی که نام و نشان دارند و عنوان نمایندگی؟لااقل فایده انتشار اسامی این نمایندگان آن است كه مردم حوزه های انتخابیه ای كه به اینها رای داده یا نداده اند بدانند كه " جنم " نماینده شان چقدر است تا در انتخابات اسفند ماه در تصمیم گیری شان موثر باشد .

خبرهای منتشر شده در فارس و کیهان حکایت از آن دارد که برخی نمایندگان مجلس ، امضای خود را از طرح سوال از رییس جمهور پس گرفته اند و حتی برخی روایت ها از منتفی شدن این طرح حکایت دارند.

متاسفانه نمایندگان بار دیگر با پس گرفتن امضاها نشان دادند كه مجلس هشتم می خواهد پرونده كاری خود را به عنوان " مسامحه كارترین " مجلس تاریخ جمهوری اسلامی ایران ، به پایان ببرد.

ظاهرا و بر مبنای گزارش خبرگزاری فارس عده ای از نمایندگانی كه امضای خود را پای این طرح گذاشته بودند با پس گرفتن امضاها به خبرگزاری فارس گفته اند كه امضای آنها "مشروط به شروط خاصی"! بوده كه در زمان حال ، حاضر نیستند آن عملی شود ".

فارس در این باره می نویسد : طی روزهای اخیر 30 ‌نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه، نسبت به پس گرفتن امضای خود اقدام كردند تا تعداد امضاء‌كنندگان این طرح حداكثر به عدد "70 " كه نشانگر منتفی شدن طرح است، برسد.

در این باب ذكر چند نكته خالی از فایده نیست :

1- قرار بود از رییس جمهور سوال شود و نه استیضاح و سوال هم مشخص بود و در واقع سوال اصلی از رییس دولت این بود كه چرا با وجود تصویب قانون ، دولت عامدانه و لجوجانه از اجرای آن سر باز می زند؟

حالا ما به عنوان یك رسانه از نمایندگان مجلس می پرسیم كه ایراد این سوال چه بود ؟ آیا ما باید بیشتر از آنها نسبت به قوانینی كه آنها در مجلس تصویب می كنند و دولت آنها را زیر پا می گذارد ، غیرت به خرج دهیم ؟ آیا نمایندگان به جواب سوالات خود رسیدند که حالا طرح سوال را منتفی کرده اند؟ اگر جوابشان را گرفته اند ، به مردم هم بگویند که جواب چه بوده است؟

2- بهتر است همان طور كه بارها هم تاكید كرده ایم اسامی نمایندگان امضا كننده این طرح و نیز کسانی که امضای خود را پس گرفته اند اعلام عمومی شود . نمایندگانی كه با این كار مخالفت می كنند در واقع شجاعت نمایندگی مردم و دفاع از حقوق آنها را ندارند و با این كار به هزار زبان بی زبانی می گویند كه از عواقب كار خود می ترسند .
این جزو حقوق اولیه ملت است که بدانند کدام یک از وکلای آنان ، طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده و کدامشان آن را پس گرفته اند؟! عمدتاً این گونه اطلاع رسانی شده است که فلان تعداد امضا کرده اند یا فلان تعداد پس گرفته اند . آیا با مقداری عدد مواجهیم یا با انسان هایی که نام و نشان دارند و عنوان نمایندگی؟

لااقل فایده انتشار اسامی این نمایندگان آن است كه مردم حوزه های انتخابیه ای كه به اینها رای داده یا نداده اند بدانند كه " جنم " نماینده شان چقدر است تا در انتخابات اسفند ماه در تصمیم گیری شان موثر باشد .

3- نمایندگان محترم امضا كننده طرح سوال باید به این سوال پاسخ دهند كه آیا كارشان خوب بوده یا بد و بر مبنای تكلیف نمایندگی ملت و تكلیف ملی و شرعی بوده یا از سر هوای نفس و دعوای قدرت و امثالهم؟ اگر فرض را بر صحت تكلیف نمایندگی بگذاریم ، باید تاكید كنیم كه از زمان امضای این طرح تا پس گرفتن آن نه تنها هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده كه این تكلیف را از گردن نمایندگان باز كند بلكه رفتارهای دولت به مراتب بیشتر در همان جهت قبلی ادامه داشته است !

صرفا جهت یاد آوری ، فرمایشات امام(ره) را به نمایندگان تذكر می دهیم كه همواره می گفتند : " ما مكلف به تكلیفیم نه نتیجه " در این گفتمان كه امام(ره) مروج آن بودند نتیجه مهم نبوده و نیست بلكه ادای تكلیف مهم است ،

حال چه شده كه مصالح نامشخص و مبهم بر تكلیف چربیده ما نمی دانیم ! اما به نمایندگان محترم مجلس این نكته را تذكر می دهیم كه در فردا روزی كه در محكمه قضاوت تاریخ و مردم نشستند چه جوابی برای این "تلون مواضع" و " دمدمی مزاجی" خواهند داشت ؟

4- نمایندگانی كه امضای خود را پس گرفته و حاضر به انتشار اسامی خود نیستند بدانند كه از این پس در همه سوء تدبیرها و تخلفات دولت شریك هستند و نمی توانند خود را جدا بپندارند ، هر چند كه از همان ابتدا هم نمایندگان با مسامحه زیاد و اغماض در بسیاری از تخلفات دولت شریك هستند ، چه آنكه اگر كسی توان ایفای مسئولیتی سنگین را ندارد نباید آن را بر عهده بگیرد و لااقل اجازه دهد كسی كه این توان را دارد وارد میدان شود.

گفتنی ها در این باره زیاد است اما اگر نمایندگان مجلس از ما مكدر نشوند می خواهیم دعایی کنیم به امید آمین ملت:

"خدایا ! هر چه زودتر خرداد 1391 و پایان دوران مجلس هشتم را برسان و نمایندگان مجلس نهم را از جنس برخی نمایندگان مجلس هشتم قرار نده . آمین! "..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : ‌اسامی نمایندگان سؤال كننده از رییس جمهور و پس گیرندگان امضا را منتشر كنید!