کی روش: تیم ملی در اولویت نیست! : تمام برنامه ریزی که ما کرده بودیم و وعده ...


تمام برنامه ریزی که ما کرده بودیم و وعده هایی که داده شده بود این بود که تیم ملی در اولویت همه امور است اما الان اینچنین نیست. خبرگزاری مهر: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که در روزهای گذشته به انتقاد از حمایت نشدن از سوی مسئولان ورزش کشور پرداخته بود در پاسخ به اظهارات رئیس پیشین سازمان لیگ برتر گفت: عزیز محمدی می‌تواند شعبده بازی کند اما در مرحله اول شکست خورد.

 تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی صبح امروز دوشنبه تهران را به مقصد ترکیه برای برگزاری آخرین مرحله اردوی آماده سازی خود قبل از دیدار با ازبکستان ترک کرد که کارلوس کی روش همچنان از در اختیار نداشتن همه بازیکنانش دلخور است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان یکشنبه شب در هتل آزادی میزبان خبرنگاران رسانه های گروهی بود و به پرسش های آنها پاسخ گفت.


دلیل این همه انتقاد چیست؟

نخستین سوالی که از سرمربی تیم ملی پرسیده شد این بود که " شما این روزها خیلی انتقاد می کنید، دلیل این همه انتقاد چیست؟". کی روش در پاسخ به این پرسش گفت: من زیاد انتقاد نمی کنم بلکه تلاشم این است که مسائل را در جایگاه خودش قرار دهم. دلیل این مسائل هم این است که ما داریم با 11 بازیکن تهران را ترک می کنیم. ما اکثر بازیکنانمان را در اختیار نداریم و باید اردوی ترکیه را با 13 بازیکن شروع کنیم. فکر می کنم این مشکل خودش گویای همه چیز است.

این برنامه ریزی نبود که از قبل انجام داده بودیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه مجبور است یک حرف تکراری را عنوان کند و آن این است که جام جهانی برای ایران از 14 خرداد آغاز می شود خاطرنشان کرد: الان زمان مناسبی نیست که من بگویم از این وضعیت خوشحالم یا ناراحت. علت حضور من در جمع شما این است که می خواهم یک پیغام را بدهم.

 واقعیت این است که این چیزی که برای تیم ملی اتفاق افتاده برنامه ریزی نبود که ما از قبل کرده بودیم.صحبت های من با رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ غیر از چیزی بود که الان رقم خورده است. اینها اتفاقاتی نیست که ما قبلا در مورد آنها توافق کرده بودیم.


تیم ملی در اولویت نیست!

کارلوس کی روش در ادامه گفتگویش با خبرنگاران به اتفاقات روزهای اخیر پیرامون تیم ملی اشاره کرد و گفت: تمام برنامه ریزی که ما کرده بودیم و وعده هایی که داده شده بود این بود که تیم ملی در اولویت همه امور است اما الان اینچنین نیست. ما با بررسی شرایط و اطلاعاتی که کسب کرده بودیم به این نتیجه رسیده بودیم که باید تیم ملی در اولویت باشد اما اینطور نیست. اگر می دانستم اینطور می شود قطعا برنامه ریزی هایم را تغییر می دادم.

محمدی می خواهد اذهان را گمراه کند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه به اظهارات عزیز محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ اشاره کرد و گفت: من نمی خواهم وقتم را برای عزیز محمدی تلف کنم که می خواهد اذهان عمومی را گمراه کند. سوال من کاملا ساده است و پاسخش هم مشخص است. براساس قراری که ما داشتیم قرار بود همه بازیکنان را قبل از اردوی ترکیه در اختیار داشته باشیم اما 13 بازیکن الان اینجا نیستند. ما به اردوی ترکیه می رویم اما آنها نیستند.

می خواهد خودش را توجیه کند

وی ادامه داد: رئیس سازمان لیگ قصد دارد اذهان عمومی را گمراه کند و عملکرد خودش را هم توجیه کند. ولی مسئله ای که اینجا اتفاق می افتد این است که تیم ملی ضرر می کند نه شخص خاصی. وقتی برنامه ریزی ما به این صورت شد ایشان کجا بودند که بیایند مشکلات را حل کنند.

 آیا ایشان آمد با سرمربی تیم ملی حرف بزند و مشکل را حل کند. خواهش می کنم کاری نکنید که من بیشتر از این وقتم را برای عزیز محمدی تلف کنم.. چرا که من در طول سال وقت زیادی را با ایشان تلف کردم. الان به تمرکز بیشتری نیاز داریم و درست نیست که بخواهیم به این مسائل بپردازیم.


قطعا اطلاعاتم بیشتر از محمدی است

کارلوس کی روش در ادامه صحبت هایش پیرامون رئیس سازمان لیگ برتر گفت: من به عنوان یک مربی بین المللی قطعا اطلاعات و دانشم از ایشان بیشتر است و بهتر می دانم در کشورهای دیگر چه می گذارد. ایشان نمی خواهد کره جنوبی و ژاپن را برای من مثال بزند و آنها را با ایران مقایسه کند.

 من خوب می دانم که آماده سازی برای جام جهانی در کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و... از 20 سال پیش شروع شده است. من نیازی به تذکر ایشان ندارم و نمی خواهد به من تذکر بدهد که طبق قانون فیفا فقط می شود چهار روز قبل از مسابقات بازیکنان را در اختیار داشت.


کفاشیان شاهد بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه رئیس فدراسیون شاهد توافقات بین او و عزیز محمدی بوده است گفت: در جلسات زیادی که داشتیم عزیز محمدی تاکید می کرد که همیشه برای ما تیم ملی در اولویت است و منافع تیم ملی بر همه چیز ارجح است. اما اینطور نشد و همه تلاش ما این است که از این به بعد حتی یک ثانیه را هم از دست ندهیم و بتوانیم امتیازات لازم از ازبکستان و قطر را کسب کنیم. از عزیز محمدی هم می خواهم که دیگر این بازیها را انجام ندهد چرا که کسی که اینجا ضرر می کند تیم ملی فوتبال ایران است.

مشکلات کادر فنی و پزشکی حل شد

سرمربی تیم فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل قرارداد و مشکلات مالی کادر فنی و پزشکی تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال حل شد گفت: قطعا همین که آنها الان پیش ما هستند نشان می دهد که مشکلاتشان حل شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

روی بازیکن خاصی تمرکز نداریم

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که "آیا برای حل مشکل گلزنی تیم ملی که مشکل این روزهای فوتبال ایران است برنامه ریزی کرده اید؟" گفت: تا آنجایی که یادم می آید فوتبال شما مهاجم بزرگی مثل علی دایی را داشت اما حالا همه تیم ها دارای نقاط ضعف و قوتی هستند.

در تیم ایران هم بازیکنان زیادی حضور دارند که می توانند گلزن باشند. با این حال تمرکز ما روی بازیکن خاصی نیست و فکر می کنم بازیکنانی مثل کریمی، جباری، تیموریان ، زندی و ... می توانند به گلزنی تیم ملی کمک کنند. ضمن اینکه ما مهاجمانی چون خلعتبری، غلامرضا رضایی و .. را داریم. هر چند قاضی را به خاطر مصدومیت از دست داده ایم.


انتظار چه حمایت دیگری دارید؟

خبرنگاری از کی روش پرسید ؛ " بجز در اختیار قراردادن همه بازیکنان چه انتظار دیگری از مسئولان برای حمایت دارید؟" که وی در پاسخ گفت: مسائلی وجود دارد که شما باید روی آن تمرکز کنید. من نمی خواهم فقط خودم را در نظر بگیرم اما باید راجع به مسائلی که همه از آنها اطلاع دارند دقیق تر صحبت کنیم. من یک مربی فوتبال هستم و به جز زبان فوتبال بلد نیستم به زبان دیگری حرف بزنم.

مشکلات مالی داریم

کی روش ادامه داد: الان کاملا واضح است که تیم ملی مشکلات مالی دارد و احتیاجی نیست که من دوباره این مسائل را مطرح کنم. احساس من است که الان زمانی نیست که بخواهیم مسائل شخصی را مطرح کنیم یا بخواهیم در مورد اشخاص دیگری صحبت کنم. ما الان باید در مورد آینده تیم ملی فوتبال ایران حرف بزنیم.

همه باید دست در دست هم دهند

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: اظهار نظر صادقانه من این است که الان باید در مورد حمایت از تیم ملی حرف بزنیم و همه باید دست در دست هم دهند تا به تیم ملی کمک کنند و ما بتوانیم برابر ازبکستان وقطر به پیروزی برسیم. اگر حرف هایی که می زنم خارج از احترام است از همه عذرخواهی می کنم.

ازبکستان و قطر حریف مستقیم ما هستند

وی با بیان اینکه کره جنوبی حریف مستقیم ایران برای رسیدن به جام جهانی نیست افزود: برخلاف تصور خیلی ها حریف مستقیم ما برای رسیدن به جام جهانی یکی از دو تیم قطر و ازبکستان است نه کره جنوبی. الان زمان این است که منافع ملی را بر منافع شخصی ارجح بدانیم. چیزی که می توانم من قول بدهم این است که من و همه بازیکنانم در دیدار با ازبکستان و قطر با تمام وجودمان برای موفقیت تیم ملی مبارزه و تلاش می کنیم.

کسانی که در قولم اختلال ایجاد کنند دشمنان بزرگم هستند

کارلوس کی روش با تاکید بر قولی که به مردم ایران می دهد گفت: قول من همان است که گفتم؛ خودم و بازیکنانم در این دو دیدار با تمام وجود تلاش خواهیم کرد و کسانی که در این قول محکم من اختلال ایجاد کنند دشمنان بزرگ من هستند. همه باید دست در دست هم دهیم تا تیم ملی در دو دیدار پیش رو موفق باشد.

دنبال فوتبال تهاجمی هستم

وی با بیان اینکه همواره سعی کرده است بازیکنانش را به انجام بازیهای هجومی تشویق کند گفت: خودم به فوتبال تهاجمی علاقه دارم چرا که اعتقاد دارم وقتی شما حملات زیادی را انجام می دهید فرصت حمله کردن را از حریف می گیرید. ما در چند بازی گذشته گل های زیادی زده ایم و قطعا بازهم بازیکنانم را تشویق به انجام فوتبال تهاجمی خواهم کرد. البته این مهم است که ما بتوانیم خوب دفاع کنیم و خوب هم حمله کنیم.

فوتبال دردناک است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه فوتبال یک بازی پیچیده و بسیار دردناک است گفت: شما دیدید که بایرن مونیخ برابر چلسی 120 دقیقه حمله کرد. 16 کرنر زد و در مقابل چلسی فقط یک کرنر زد و از همان یک کرنر به گل رسید. ما دوست داریم در تیم ملی ایران هجومی بازی کنیم اما گاهی اوقات پیش می آید که هر چقدر حمله می کنید به گل نمی رسید. مثل بازی بارسلونا و چلسی و یا بایرن و چلسی. شما خیلی حمله می کنید و نمی توانید گل بزنید و در نهایت می بازید. همین دلیل است که فوتبال را زیباترین بازی جهان کرده است.

برای دیدار با ازبکستان و قطر آماده نیستیم

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که " آیا تیم ملی برای اجرای سیستم های متنوع در مصاف با حریفانی مثل ازبکستان و قطر ابزار و آمادگی کافی را دارد؟" گفت: واقعیت این است که آماده سازی آنها از ما بسیار بهتر است. آنها از مدتها پیش اردوهای خوبیرا تدارک دیده اند و طبیعی است که ما مثل آنها آماده نیستیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم در آن بازیها چه می شود و چه اتفاقاتی می افتد.

عزیز محمدی شعبده بازی کرد و حالا باید ناپدید شود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ پرسش دیگر خبرنگار مهر از گفت" عزیز محمدی تاکید کرده همه برنامه ریزی ها برای تیم ملی با هماهنگی کامل کی روش بوده است" تصریح کرد": عزیز محمدی می خواهد معجزه انجام دهد و شعبده بازی کند. قطعا شما می توانید تا 24 بشمارید. اما الان من فقط 11 بازیکن را در اختیار دارم. ایشان می توانند شعبده بازی کنند اما فعلا در این مرحله باختند و فقط یک مرحله دیگر باقی مانده و آن هم این است که باید ناپدید شوند!    


ویدیو : کی روش: تیم ملی در اولویت نیست!