کلیه اموال بانک ایرانی در نروژ توقیف شد :       نروژ در بین کشورهای اروپایی ...



 

 

 

نروژ در بین کشورهای اروپایی همیشه  روابط خصمانه ای با ایران داشته است و پس ازقعطنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد،  اموال و سرمایه های بانک سپه ایران را در این کشور به صورت غیرقانونی توقیف کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، در تاریخ 30 مارس 2007 توسط سفارت امریکا در اسلو پایتخت نروژ پیامی منتشر شده که نشان می دهد  تشکیلات "ام-اف-ای" مسئولیت توقیف اموال و دارائی های شرکت ها و کمپانی های خارجی واقع در نروژو همچنین رسیدگی به تخلفات آنها را در اختیار دارد و براین اساس، کلیه اموال و دارائی های بانک سپه  نیز در این کشور توقیف شده است.

براساس این گزارش، به خاطر بی اطلاعی حقوقی و قانونی دست اندرکاران بانک سپه ازوضعیت توقیف دارائی ها و سرمایه های خود در کشور نروژ، مقامات نروژی پا را از حوزه قانون فراتر گذاشته و اقدامات حقوقی و قضایی خود را برای قانونی جلوه دادن این اقدامات انجام داده اند.

در همین رابطه، مقامات دولتی نروژ قصد دارند که اگر بانک سپه،  در بانک مرکزی نروژ "نوردیا" دارای حساب بانکی است هرچه سریعتر برای جلوگیری ازخروج دارائی ها و سرمایه های بانک سپه،  این حساب توقیف شود و در حقیقت کلیه حساب های این بانک در بانک مرکزی نروژ نیزمسدود شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : کلیه اموال بانک ایرانی در نروژ توقیف شد