کشف سنگ فرش تاریخی در خیابان 30 تیر : قائم مقام شهردار منطقه 12 از کشف بقایای ...


قائم مقام شهردار منطقه 12 از کشف بقایای سنگ فرش های خیابان تاریخی سی تیر و جمهوری از دور پهلوی اول در جریان کف سازی این محور خبر داد. خبرگزاری صدا و سیما: قائم مقام شهردار منطقه 12 از کشف بقایای سنگ فرش های خیابان تاریخی سی تیر و جمهوری از دور پهلوی اول در جریان کف سازی این محور خبر داد.

علی محمد سعادتی افزود:‌ کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این سنگ فرش قدیمی را مربوط به دوره پهلوی اول و بین سال های 1311 تا 1315 تشخیص دادند.

وی ادامه داد:‌ این سنگ فرش در جریان حفاری در محدوده تقاطع سی تیر و خیابان جمهوری در عمق یک تا یک و نیم متری از سطح زمین کشف شد.

قائم مقام شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه سنگ های به دست آمده نشان دهنده قدمت تاریخی خیابان سی تیر و جمهوری است، افزود:‌ طبق بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم تا بقایای سنگ فرش تاریخی خیابان سی تیر در این محدوده حفظ شود و از سنگ فرش های جدید استفاده نشود تا شهروندانی که از این محور حرکت می کنند ؛ به قدمت تاریخی این خیابان پی ببرند.

سعادتی درباره اتمام عملیات عمرانی بهسازی و کف سازی 8 محورتاریخی منطقه 12 یادآور شد: ‌با توجه به بارندگی ها و تغییرات جوی که در ایام تعطیلات عید داشتیم اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی که در نظر گرفته ایم عقب نیست و طبق پیش بینی هایی که انجام داده ایم تا پایان فروردین بسیاری از این مسیرها تکمیل و عبور و مرور در آن انجام خواهد شد.


ویدیو : کشف سنگ فرش تاریخی در خیابان 30 تیر