کشف بکرترین دریاچه بدون حیات جهان :   کشف بکرترین دریاچه بدون حیات جهاننتایج ...



بزرگترین دریاچه جهان , عمیق ترین دریاچه جهان , زلال ترین دریاچه جهان

 

کشف بکرترین دریاچه بدون حیات جهان
نتایج اولیه بررسی نمونه آب بکرترین دریاچه جهان از عدم کشف گونه‌های جدید حیات میکروبی حکایت دارد.ماه فوریه دانشمندان روس موفق به نفوذ به دریاچه وستوک در عمق 3.7 کیلومتری یخ‌های قطب جنوب شدند.
 آب‌های این دریاچه قطبی بیش از 20 میلیون سال در معرض نور خورشید و هوا قرار نداشته و محققان تحقیقات خود را برای یافتن گونه‌های جدید و منحصر به فرد حیات میکروبی در این منطقه آغاز کردند.
 نظریه‌های مختلفی درخصوص حیات میکروبی احتمالی در دریاچه وستوک وجود دارد؛ برخی محققان معتقدند که حیات میکروبی این دریاچه آزمایشگاهی زمینی برای بررسی قمر مرموز مشتری، اروپا، محسوب می شود که احتمالا ساختاری مشابه دریاچه وستوک دارد.
«سرگئی بولات» از موسسه فیزیک اتمی پترسبورگ روسیه و تیم تحقیقاتی طی چند ماه اخیر نمونه های آب بدست آمده از دریاچه وستوک را مورد آنالیز بسیار دقیق قرار داده‌اند.
نتایج اولیه این تحقیقات که در دوازدهمین کارگاه اخترزیست شناسی در استکهلم سوئد اعلام شده، نشان می‌دهد تا کنون هیچ نشانه‌ای از حیات در این دریاچه بدست نیامده است.
اما این نتایج به معنای قطع امید محققان از یافتن حیات در این منطقه نیست و دور جدید اکتشافات در عمق بیشتر دریاچه از ماه دسامبر (آذر ماه) آغاز خواهد شد.

منبع:konjkav.com


ویدیو : کشف بکرترین دریاچه بدون حیات جهان