کاپشن آقای احمدی نژاد تبدیل به کت و شلوار شد :   برخی از سیاسیون و مردم کشورمان ...



احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به اوباما

 

برخی از سیاسیون و مردم کشورمان معتقدند که احمدی نژاد سال 91 همان احمدی نژاد سال 84 که به وی رای دادند نیست و وی دچار تغییرات کلی شده است در همین زمینه خبرنگار شفاف به گفت و گو با مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده اصولگرا دور هشتم مجلس شورای اسلامی پرداخت که بدین شرح است:

 

آقای رضا حسینی به نظر شما آقای احمدی نژاد در طی این سالها دچار تغییر شده اند؟

اینکه افراد در گذر زمان تفاوت هایی در رفتار و کردارشان بوجود بیاید یک امر بدیهی است. طبیعی است که آقای احمدی نژاد نیز مانند دیگران دستخوش تغیراتی بوده اند. احمدی نژاد سال 84 با احمدی نژاد سال 91  در یکسری از زمینه ها تغییر کرده و در برخی موارد نیز ثابت مانده مانند اینکه همچون روزهای اول دیگران را به کم کاری و خلاف کردن متهم می کند.

احمدی نژاد سال 84 نشان می داد که به قانون پایبند است و در صدد رفع مفساد اقتصادی از سیستم است. منتها احمدی نژاد سال 91 نشان می دهد که این شعاری بیش نبوده و دلیل آن این است که بزرگترین فسادهای مالی در بدنه دولت شکل گرفته و ایشان همچنان اصرار دارد که دولتش سلامت است. بزرگترین افراد در حوزه مربوط به ایشان در این پرونده ها دخالت دارند و باز آقای احمدی نژاد اصرار دارد که دیگران متخلفند و افراد پیرامون ایشان سلامت هستند.

بنابراین این رویکرد آقای احمدی نژاد نسبت به سال 84 با رشد عجیبی به سمت نوعی بی عدالتی پیش رفته و دفتر ایشان برای برخی کانون امنی شده که در سایه آن می تواند با اموال بیت المال کارهایی که بیشتر خوش آیند دشمن است را انجام دهند. طبیعی است که این تفاوت ها به روز و مشخص است و فکر نمی کنم بر کسی پوشیده باشد. اینکه ایشان به همان افکار و ایده های سال 84 برگردد بعید است و هرچه جلوتر برویم -تا پایان دولت دهم-مسایل اقتصادی و مشکلات حادی که در کشور وجود دارد ادامه خواهد داشت و برخی از مسایل به لحاظ مشکلاتی که برای اقتصاد و تولید ایجاد می کند بعد از دولت ایشان رو نمایی خواهد شد.

 

با توجه به اینکه شاهد بودیم برخی افراد از بدنه دولت کنار گذاشته شدند به نظر شما تیم فکری احمدی نژاد در طی این سالها تغیر کرد؟

اینکه برخی افراد از دولت آقای احمدی نژاد کنار گذاشته شدند به چند دلیل بود. کنار رفتن برخی افراد از بدنه دولت را یک سیاست کاری می دانم و جدا شدن برخی افراد برای حضور در انتخابات مجلس بود و ما دیدیم آنها آمدند و تیم تشکیل دادند و در غالب یک گروه سیاسی و تیم تشکیل دادند و با همان شعارهای آقای احمدی نژاد و با حمایت آقای احمدی نژاد و اطرافیانش دوباره وارد عرصه انتخابات شدند. بنابراین برخی از افراد که از بدنه دولت خارج شدند با هدف و برنامه از قبل تعین شده دولت بود.

برخی افراد دیگر که جدا شدند به این دلیل بود که با سیاست های دولت همخوانی نداشتند. قانون گریزی های دولت برای آنها قابل تحمل نبود و بحث هایی که ایشان در خصوص بحث علما و موضع گیری هایی که ایشان در مقابل مقام معظم رهبری داشتند و نافرمانی ها و کارشناسی هایی که انجام دادند برای آنها قابل تحمل نبود و یا خودشان بیرون آمدند یا آنجا اظهار نظر کردند و اظهار نظر منفی در قبال آقای احمدی نژاد هم منجر به اخراج خواهد بود.

یعنی افراد در دولت آقای احمدی نژاد باید کاملا مطیع آنچه که شخص رییس جمهور می گوید باشند و اگر کسی نظر خلاف آن را داشته باشد یا باید خود را با محیط هماهنگ کند یا محکوم به تسویه حساب و اخراج است. اما بدنه فکری که به ایشان خط فکری می دهند ثابت مانده و اگر چند نفر خاص را از بدنه دولت داشته باشیم که به لحظ فکری روی ایشان تاثیر گذاشتند و یا به نوعی افکار آقای احمدی نژاد را در جامعه القا می کنند آنها ثابت اند. اگر آن افراد تغییر می کردند شاید در نگاه، رفتار با نیروهای دلسوز نظام بهتر برخورد می شد اما این اتفاق نیفتاده و آنهایی که جدا شدند تاثیر چندانی بر خط فکری احمدی نژاد نداشتند.

 

آیا طرفدارهای آقای احمدی نژاد نیز تغییر کردند؟

اگر همین امروز رای گیری کنند شما خواهید دید کسانی که دور اول به آقای احمدی نژاد با آن نگرش ها رای دادند در حال حاضر این کار را نخواهند کرد. ما می توانیم دلیل این را بر اساس پیامدهای اجتماعی مختلف ببینیم. سفرهای آقای احمدی نژاد یک محکی در این خصوص است.باید مقایسه کرد سفرهایی که در ابتدا می رفتند با چه استقبال هایی روبرو می شد و در حال حاضر چگونه برخورد می شود. حضور ایشان در برخی محافل به چه شکل استقبال می شد و الان به چه شکل استقبال می شود.

آگاهی مردم از پرونده های فسادی که در زمینه های مختلف تشکیل شده و آمار واصله از مراجع قضایی و رسانه ای، بر می گردد به حوزه کاری و اطرافیان ایشان که مردم این را می بینند.

آنچه که بیشتر از همه تاثیر گذاشته و باعث شده که احمدی نژاد جایگاه سال 84 خود را از دست دهد  مقاومت های ایشان در مقابل مقام معظم رهبری است و تمرد از دستورات آقا است.

 

به نظر شما شخصیت آقای احمدی نژاد در این سالها ثابت بود؟

شخصیت ایشان تغییر کرده و کاپشن آقای احمدی نژاد تبدیل به کت و شلوار شد. فکر می کنم بر اساس رفتارهای دولت در طی این سالها تحلیلهایی معتقدم که اقای احمدی نژاد اعتقادشان بر این است که شخص رییس جمهور باید تنها قدرت حاکمه در کشور باشد و هیچ قدرتی بیش از ایشان وجود نداشته باشد.

به نظر می رسد ایشان نظرشان این است که دولت اختیارات مطلقه داشته باشد و بارها و بارها دیدیم که خیزهایی هم برداشت برای اینکه مجلس را تصرف کند و به قوه قضایی، شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام نیز گریزی زد که بتواند آنجاها را نیز تصرف کند. اما خوشبختانه این اتفاق در کشور ما نمی تواند بیفتد که یک شخص صاحب همه قدرت ها باشد و این بر می گردد به آن پایه گذاری شگرف و بسیار حکیمانه حضرت امام(ره) که برای این نظام گذاشتند و اقدام هوشیارانه مقام معظم رهبری که آن راه را ادامه دادند.

 

چه عواملی موجب شد رییس جمهور از آن گفتمان اولیه دور شوند؟

دو حالت دارد یا اینکه ایشان در سطح آن گفتمان ساده بی آلایش و خیلی مردمی روزهای اول این افراد را در لایه های دوم خود داشته و زمان لازم بوده که درفرایند ریاست جمهوری آن ها را به جامعه القا دهد.یک دیدگاه دیگر این است که چون غروری که بعد از ریاست جمهوری و از رای بالای مردم به ایشان دست داد موجب شد تا از گفتمان اولیه دور شوند.

دین مبین اسلام در ارتباط با تکبر و غرور تاکید کرده که انسانها بجز معصومین در خطر لغزش قرار دارند. من فکر می کنم برخی مسایل محیطی موجب شد که ایشان لغزش پیدا کند و از مسیر اصلی خود فاصله بگیرد و هرچه گذشت این لغزش بیشتر شد و برخی که دوست داشتند جدایی ایجاد شود در شیپور این جدایی دمیدند و متاسفانه نتیجه می گیریم بنده  که در اوایل دولت جزو حامیان ایشان بودم به دلیل تمرد وی از دستورات مقام معظم رهبری، سخنگوی سوال از رییس جمهور شدم..../شفاف


ویدیو : کاپشن آقای احمدی نژاد تبدیل به کت و شلوار شد