کانال تلگرام، مردمی ترین رسانه این روزها : این روزها در اکثر گوشی های هوشمند ...


این روزها در اکثر گوشی های هوشمند و صفحه اجتماعی، تلگرام حرف اول و آخر را می زند. بعد از کوچه دسته جمعی مردم از شبکه های مختلف اجتماعی به این پیام رسان لحظه ای، حالا دیگر عملا تلگرام لقب پرطرفدارتری شبکه ارتباط مردم ایران و سریعترین رشد در جهان را از آن خود کرده است.



هفته نامه صدا: این روزها در اکثر گوشی های هوشمند و صفحه اجتماعی، تلگرام حرف اول و آخر را می زند. بعد از کوچه دسته جمعی مردم از شبکه های مختلف اجتماعی به این پیام رسان لحظه ای، حالا دیگر عملا تلگرام لقب پرطرفدارتری شبکه ارتباط مردم ایران و سریعترین رشد در جهان را از آن خود کرده است. این شبکه جدا از محاسنی که می تواند به منظور ارتباط دو یا چندجانبه داشته باشد، دارای خطراتی هم هست.

نکته قابل توجه این است که با پیشرفت فنی این شبکه اجتماعی و برخی تغییرات صورت گرفته در این برنامه درصد این خطرات که سبب سوءاستفاده برخی افراد هم شده، افزایش پیدا کرده. 

تلگرام در نسخه جدید خود قابلیت جدیدی به نام کانال را اضافه کرده که این نسخه از مزایا و معایبی برخوردار است. با استفاده از این ابزار که جایگزین بخش قدیمی Broadcast list یا همان پیغام خصوصی شده، کاربران می توانند پیام های خود را بدون محدودیت به گیرنده های بسیاری ارسال کنند و دیگر از محدودیت های گروه خبری نیست و شما می توانید برای بیش از 200 نفر پیام خود را ارسال کنید.

کافی است که کانالی مانند کانال های خبری به صورت عمومی و اختصاصی، بدون محدودیت تعداد افراد، بسازید تا مخاطبین شما را جست و جو و در آن عضو شوند. این پیام ها دارای آدرس اینترنتی دائمی هستند و هر پست ارسالی در کانال، دارای یک شمارشگر بازدید مجزا خواهدبود. یعنی مشخص است که چند نفر از یک کانال بازدید کرده و هر پست چند بازدیدکننده دارد. ضمنا بازدید از کپی های فوروارد شده پیام های شما در کانال نیز در آمار نهایی بازدید آن پست لحاظ خواهدشد.

پربیننده ترین کانال های تلگرام , خنده دار ترین کانال تلگرام , کانال تلگرام

کانال ها می توانند عمومی یا خصوصی باشند و از سویی می توانید برای کانال ها مدیرهای مختلف تعریف کنید. این قابلیت باعث می شود که مثلا یک خبرگزاری به بخش های مختلف خود اجازه دهد تا خبرهای خود را به تفکیک در اختیار مخاطبان قرار دهند. مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی این قابلیت این است که اعضای دنبال کننده یکدیگر را نمی بینند و به نوعی جلوی مزاحمت ها گرفته می شود! و جالب تر اینکه اعضای جدید هر کانال به محض ورود می توانند کلیه پست های ارسالی در آن را مرور کنند. نکته دیگری که در کانال وجود دارد این است که شما امکان حذف مطالب را ندارید و این امر باعث بی نظمی در مشاهده مطالب می شود.

ضعف و شاید قابلیت دیگری که در کانال وجود دارد، این نکته است که ارتباط با کانال یکطرفه بوده و مخاطبان فقط اطلاعات ارسالی از سوی مدیران را مشاهده می کنند. این امر باعث شده یک شخص که عضو گروه است نتواند به صورت خصوصی مطلبی یا نکته ای را با دیگر اعضای گروه در میان بگذارد اما یکی دیگر از نکات مثبت کانال در تلگرام عدم امکان افزودن ربات ها است که بسیاری از گروه های تلگرامی را کلافه می کرد.

در گروه ها برخی مواقع رباتی اضافه می شد که مطالب غیراخلاقی و شایعه و تبلیغات منتشر می کرد که بسیار آزاردهنده بود. اما در کانال ها با توجه به وجود ادمین های مشخص امکان اضافه شدن ربات وجود ندارد. اما کانال تلگرام معضلاتی هم به همراه دارد، معضلی که همواره در شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی وجود داشته و آن هم سوءاستفاده برخی افراد به طرق مختلف از این فضا بوده است. این سوءاستفاده ها به نحوی است که افراد سودجو با راه اندازی صفحه های غیررسمی به نام افراد مشهور و شخصیت های مختلف، مشکلات فراوانی را برای آن ها از پخش شایعه، اخبار دروغ... به وجود می آوردند.

کاربرد کانال تلگرام چیست؟

کانال تلگرام کاربردهای زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-    اطلاع رسانی درباره اخبار یا مسائل عمومی و اجتماعی
-    اطلاع رسانی به دانشجوهای یک کلاس
-    اطلاع رسانی به مشتری ها مثلا ارسال روزانه قیمت محصولات
-    آموزش نکات مهم و کوتاه درباره موضوعات مختلف مثلا نکات سلامتی و بهداشت و روزشی
-    خبرگزاری ها و سایت های خبری

باید به این نکته توجه داشته باشید اطلاعاتی که شما با مخاطبین خود به اشتراک می گذارید ارزش آماری بسیار مهمی دارد و شما اگر فروشنده یا یک خبرگزاری هستید، می توانید با استناد به آن جهت گیری خود را تغییر دهید.

ساخت کانال تلگرام

برنامه تلگرام را باز کرده و بعد از گوشه سمت چپ و بالا روی آیکن سه خط کلیک کنید و سپس گزینه New Channel را انتخاب کنید.

در صفحه بعد باید مشخصات مربوط به کانال مورد نظر را وارد کنید و با انتخاب Channel name، نام کانال خود را وارد کنید.

در صفحه بعدی در بخش Setting دو قسمت وجود دارد که از شما می پرسد کانال شما عمومی Public باشد یا خصوصی Private. تفاوت بخش عمومی و خصوصی در این است که نام گروه عمومی در نتایج جست و جو نمایش داده می شود و هر کسی می تواند در یک کانال عضو شود ولی در کانال خصوصی برای عضویت باید یک لینک دعوت نامه برای فرد مورد نظر فرستاده شود و این مدل از کانال ها در نتایج جست و جو نمایش داده نمی شوند.


ویدیو : کانال تلگرام، مردمی ترین رسانه این روزها