کارخانه نمد بافی آتش گرفت :   به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، ...



 

کارخانه تولید اطلاعات , کارخانه , کارخانه ارج

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، آتش سوزی در یکی از سالن های تولید نمد های صداگیر خودرو آغاز شد و به علت وجود مواد قابل اشتعال فراوان در زمان کوتاهی گسترش یافت.

 

این حادثه ساعت ۱۰ امروز به سامانه ۱۲۵،اعلام شد که با توجه به وسعت زیاد محل حادثه و اهمیت آن بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۷۰ یافت آباد ودرپی آن آتش نشانان ایستگاه های ۸۵ در خیابان جیحون و۳۳ در میدان فتح روانه محل آتش سوزی در خیابان قزوین، بعد از سه راه آذری شدند.

رضا یادگاری معاون منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران که درمحل حاضرشده بود گفت: آتش سوزی در یکی از سالن های تولید این کارخانه رخ داده و به سرعت دو دستگاه بزرگ موجود درآن بنام «کاردینگ» را در برگرفته بود.

وی افزود: هنگام بروز آتش سوزی، کارگران درسالن کارخانه مشغول کار بودند که ناگهان یکی از دستگاه ها شعله ور شد وبه سرعت به اطراف سرایت کرد.

یادگاری گفت: درشروع آتش سوزی کارگران با خاموش کننده های دستی موجود به مقابله باشعله های آتش پرداختند که به دلیل وسعت زیاد آتش تاثیر چندانی درمهارآن نداشت.

وی افزود: آتش نشانان با رسیدن به موقع و سرعت عمل موفق شدند شعله های آتش را پیش ازسرایت به سالن ها و ماشین آلات دیگر این کارخانه مهار وکاملا خاموش کنند.

یونس عظیمی پور فرمانده آتش نشانان ایستگاه ۷۰ نیزگفت: آتش سوزی تقریبا همه سوله را در برگرفته بود و شعله های سرکش آتش همراه با دود غلیظ از پشت بام، پنجره ها و در ورودی آن به بیرون زبانه می کشید.

وی افزود: آتش نشانان ایستگاه ۷۰ در لحظات اولیه بلافاصله با استفاده از سه رشته لوله آبرسانی از سه جهت وازپشت بام سالن به کانون آتش حمله ور شدند و سرانجام با کمک گرفتن از آتش نشانان ایستگاه های ۸۵ و ۳۳ پس از ۵/۱ ساعت تلاش بی وقفه موفق شدند آتش سوزی را پیش از گسترش به اطراف و داخل سالن تولید، کاملا خاموش کنند.

وی با اعلام این که هیچ یک از کارگران در این حادثه آسیبی ندید، افزود: درجریان این آتش سوزی به دودستگاه بزرگ تولید خسارت جدی وارد شد و چند تن از محصولات تولید شده و نیز مواد اولیه از جمله اکریلیک در آتش سوخت و از بین رفت.

این فرمانده آتش نشانی گفت: خوشبختانه با تلاش همه جانبه آتش نشانان تعداد زیادی از ماشین آلات و دیگر تاسیسات کارخانه و نیز سالن های تولید ازاین آتش سوزی مصون ماند.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیزگفت: کارشناسان پیشگیری منطقه بررسی های خود را برای مشخص کردن علت اصلی بروز این آتش سوزی آغاز کرده اند ولی با توجه به شواهد موجود، احتمال می رود آتش سوزی براثر رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن حفاظ ایمنی مناسب بر روی الکتروموتور های یکی از دستگاه های تولید رخ داده باشد که شعله وری مواد قابل اشتعال را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: این کارخانه پارسال هم دچار آتش سوزی و متحمل خسارت سنگین شده بود..../شبکه ایران


ویدیو : کارخانه نمد بافی آتش گرفت