چهره‌ها برای سفر نوروزی کجا را پیشنهاد می‌کنند؟ : زمان زیادی از زمانی که برنامه‌های ...


زمان زیادی از زمانی که برنامه‌های گردشگری در شهر تهران به‌طور خصوصی و عمومی شروع شد نمی‌گذرد و در این چند سال تهران‌گردی به معنای واقعی شکل گرفته است. روزنامه شرق: زمان زیادی از زمانی که برنامه‌های گردشگری در شهر تهران به‌طور خصوصی و عمومی شروع شد نمی‌گذرد و در این چند سال تهران‌گردی به معنای واقعی شکل گرفته است. حالا سال‌هاست که بسیاری از تهرانی‌ها در ایام تعطیلات نوروز، در شهر خودشان باقی می‌مانند تا خلوتی شهرشان را بیشتر ببینند. ساز سفرهای داخلی به شهرهای دیگر کشورمان هم همچنان کوک است و معمولا خانواده‌ها با خودرو شخصی چند شهر را می‌گردند و حالا تهران به‌خاطر فضاهای تاریخی و گردشگری جدیدش مقصد همین سفرهای داخلی شده است.

جدای از این ماجرا سفر همیشه بخش جدانشدنی تعطیلات است. اول فروردین تهران می‌شود شهر ایده‌آل زندگی با خیابان‌های خلوت و آسمان صاف؛ برای همین عده زیادی از کسانی که ساکن تهران هستند، دلشان می‌خواهد این آرامش را در تهران و در خانه‌شان حس کنند؛ اما نمی‌شود منکر این شد که نوروز کار و کاسبی سفر پررونق است. برای روزهای خوش تعطیلات، از همه کسانی که در تمام یک سال گذشته سؤال‌های جدی و تخصصی پرسیدیم، این‌بار بدون هیچ مقدمه‌ای پیشنهاد سفر نوروزی گرفتیم. در کنار این چهره‌ها، هنرمندان نیز ما را از پیشنهادهای خود بی‌نصیب نگذاشتند. این فهرست مختصر و مفید ایران‌گردی شاید برای تعطیلات ٩٥ به دردتان بخورد...
 
تهران و گردشگری جدید

پیشنهاد اسم برای سایت , پیشنهاد خرید کادو برای آقایان , عکس چهره برای طراحی
پل طبیعت

ابوالفضل قناعتی، نماینده شورای شهر تهران

چرا چهره افراد زیبا برای ما جالب است , پیشنهاد نام برای سایت , 4 پیشنهاد برای پر کردن دیوارهای خالی

در کنار همه فضاهای دیدنی منطقه ١٢ را که بافت قدیمی و بازار تهران در آن قرار دارد، پیشنهاد می‌کنم تا به شکل مفصل و سر فرصت آنها را ببینند تا با بافت قدیمی و فرهنگ غنی و معماری این دوران آشنا شوند. تهران به‌جز فضاهای تاریخی و قدیمی و کاخ‌ها، در چند سال اخیر مالک فضاهای جدیدی هم شده که نمونه‌اش در سایر استان‌ها وجود ندارد؛ فضاهای جدید گردشگری مثل برج میلاد و پل طبیعت و انواع پارک‌های جدید و متفاوت مثل پارک آب و آتش و ژوراسیک که در تهران به دلیل پایتخت‌بودن لحاظ شده‌اند.



باغات تهران در  عید، دیدنی می‌شوند

عکس برای چهره افراد زیبا , پیشنهاد برای یادگیری املا کلاس اول , پیشنهاد عالی برای آقایان شیک پوش
باغ پرندگان

احمد حکیمی‌پور، نماینده شورای شهر تهران

پیشنهاد برای بهتر شدن املادانش آموزان , بازیهای برای کودکانی که دیر صحبت می کنند , پیشنهاد اسم برای سایت خبری

شهر خودم و طبیعت چهارمحال‌وبختیاری را‌ توصیه می‌کنم که حتما در ایام عید و فروردین به آنجا سفر کنند. درعین‌حال چون همسرم اهل شمال کشور است، همیشه چند روزی را به شهرهای شمالی که همیشه دیدنی هستند. سفر می‌کنیم.
جدای از این موارد چون قرار است بعد از تعطیلات گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای باغات و فضای سبز تهران در صحن شورای شهر ارائه بشود، باید در ایام عید که فرصت مغتنمی است، این بازدیدها را انجام دهیم. مسافران نوروزی معمولا در ایام عید به باغات مختلف تهران می‌روند و اقدامات شهرداری در مورد باغات باید رصد شود.



پیشنهاد آبادان از  یک آبادانی

پیشنهاد هایی برای جشن تولد , پیشنهاد برای میان وعده , جمله ای زیبا برای جواب پیشنهاد دادن
پل اهواز

حبیب کاشانی، نماینده شورای شهر تهران

پیشنهاد برای مدرسه برای مربی بهداشت , پیشنهاد برای املا فارسی راهنمایی , پیشنهاد طب سنتی برای درمان سرخجه

همه شهرهای ما در فصل بهار زیبا می‌شوند و نمی‌توان یکی از آنها را گفت. شهرهای شیراز و اصفهان و کرمان در این ایام مسافران زیادی دارند و ما هم هر سال یکی از این شهرها را دیده‌ایم؛ باوجوداین چون خودم اهل آبادانم و این مناطق هم در فروردین حال و هوای بهاری خوبی دارد، همیشه این ایام در آبادانم و آبادان را پیشنهاد می‌کنم. جدای از این مناطق عملیاتی هم در این ایام، حال و هوای خوبی دارند و من بازدید از مناطق عملیاتی دوران جنگ را پیشنهاد می‌کنم.




توصیه به بازدیدهای تاریخی از بازار تهران

نکاتی که خانم ها برای خرید شلوار جین باید به آن توجه کنند , پیشنهاد نام خوب برای سایت گیم , پیشنهاد سیستم برای بازی
بازار تهران

احمد مسجدجامعی، نماینده شورای شهر تهران

جذابیت چهره های بیگانه برای کودکان , پیشنهاد نام زیبا برای سایت آموزشی , پیشنهاد مکان برای گردش با همسر

همیشه سال تحویل و ابتدای سال را در مشهد هستیم و بعد به مناطق دیگر می‌رویم. مردم تهران در این سال‌ها بافت تاریخی تهران را کمتر دیده‌اند و من هم برای جبران این کمبود منطقه ١٢ را که بافت تاریخی تهران در آن قرار دارد توصیه می‌کنم. بازدید از خانه‌های تاریخی و محلات قدیمی و با معماری زیبا و کاخ‌های تهران لذت زیادی دارد. شهروندان تهران و میهمانان شهرهای دیگر می‌توانند از تورها و برنامه‌های مختلف گردشگری که همراه با تخفیف در نوروز برگزار می‌شود، استفاده کنند.



همراهی با خانواده در شهرستان‌های تهران

رنگ پیراهن برای چهره سبزه , پیشنهاد برای ماه عسل , پیشنهاد طب سنتی برای درمان کبد چرب
برج میلاد

علیرضا دبیر، نماینده شورای شهر تهران


پیشنهاد برای درس خواندن فرزندان , پیشنهاد برای خوش تیپ شدن آقایان , 22 پیشنهاد برای خوشتیپ شدن آقایان

معمولا تهران هستم و چون در طول سال زمان زیادی را برای خانواده نمی‌توانم بگذارم، سعی می‌کنم این ایام به خواست آنها بگذرد. تا به حال پیشنهادهای مختلفی از نقاط دیدنی داخل تهران و اطراف آن در شهرستان‌های اطراف تهران داده شده و می‌دانم فضاهای گردشگری خوبی وجود دارد. در مجموع قصد همراهی با خانواده را دارم و بیشتر در تهران خواهم بود که خیلی در این ایام خلوت و همراه با آرامش است.



اول  مشهد، بعد  شمال

5 پیشنهاد هیجان انگیز برای تعطیلات آخر هفته , برای کار تو خونه چ پیشنهاد دارید , چه عینکی برای چهره من مناسب است؟
حرم امام رضا(ع)

عباس جدیدی، نماینده شورای شهر تهران

شبکه جم و پیشنهاد اغوا کننده 400 میلیون تومانی به ماه چهره خلیلی , چهره ها در مراسم سالگرد هادی نوروزی تصاویر , چهره های ساده برای هالووین

معمولا همه شهروندان به شهرستان‌هایی که به آنها تعلق دارند یا فامیل و آشنایانشان در آنها هستند، سر می‌زنند و این ایام به همراهی و سفر با خانواده و فامیل می‌گذرد. دید و بازدیدهای نوروزی یکی از اولویت‌های مهم این ایام است. در این فرصت تعطیلات می‌توانند بسیاری از دیدارها را تازه ‌کنند و در این سفر به استان‌ها گشت‌وگذار هم دارند. من همیشه در زمان تحویل سال کشیک در حرم هستم و به همین دلیل برای این زمان، مشهد و فضاهای زیارتی را توصیه می‌کنم اما در روزهای بعد از تعطیلات به پیشنهاد خانواده، به شهرهای شمالی هم می‌رویم.



به مناطق جنگی می‌روم  و  راوی جنگ می‌شوم

چهره های ساده برای هالویین , پیشنهاد موزیک ایرانی برای کافه , بهترین پیشنهاد سفر خارجی برای پاییز
خرمشهر

مهدی چمران، نماینده شورای شهر تهران


نورپردازی مناسب برای چهره چاق , دکتر ها برای جلوگیری از ایدز چکار می کنند؟ , صابون برای چهره چرب

هر سال از روزهای قبل از سال تحویل به کردستان، دهلاویه، طلائیه، شلمچه، آبادان، خرمشهر و بعد هم به خوزستان می‌روم و این مناطق را می‌گردیم، مخصوصا که هوای خوبی در این ایام دارد. مسیری که می‌رویم مسیر راهیان نور است اما ما با راهیان نور همراه نیستیم. من خودم در جنگ و این مناطق جنگی بوده‌ام و اتفاقات این فضاها و مکان‌ها را برای همراهانم توضیح می‌دهم.



طول سفر مهم نیست، کیفیت را  دریاب

سیامک انصاری، بازیگر

 حلوای دو رنگ ، پیشنهاد ویژه برای سفره افطار , آرایش مناسب برای چهره بیضی , پیشنهاد کتاب برای خواندن

اگر فرصت نشد سفر دور و طولانی هم بروید مهم نیست. پیشنهاد می‌کنم به همین اطراف خودمان یک سفر کوتاه کنیم. باید ببینیم چقدر توانایی داریم این خشم و نفرتی را که در تمام وجوه زندگی خود و اطرافیانمان ریشه دوانده، مهار کنیم.

 شاید این سفر کوتاه یادمان بیاورد که این حجم توهین و پرخاشگری از کجا به ذهن ما حمله‌ور شده؟ می‌خواهم پیشنهاد سفر نوروزی‌ام را این‌طور بیان کنم: هرکسی که هستی و هر کجای ایران که زندگی می‌کنی، چند لحظه فکر کن فرزند تو فردا در میان این ادبیات بزرگ خواهد شد، پس به فکر سفری باشید که از این زشتی و بی‌ادبی دور و دورتر باشید. در این روز نو هر کجا که می‌روید، به سلامت و فقط در هر جاده‌ای که هستید، هم از سرعت خود و هم از خشم و نفرت خود بکاهید.



سفر به سرزمین بهارنارنج

چهره افرادی که ماریجوآنا مصرف می کنند , پیشنهاد ترکیب رنگ برای وبسایت , تعبیراینکه کسی را به سبب مریضی کمک کنند برای راه رفتن
ارگ کریمخانی

علی اوجی، بازیگر و تهیه‌کننده

سوره ای برای زیبا شدن چهره , راه های ریبایی چهره برای اقایان , دعایی برای زیبایی چهره

رفقای جان، من برای سفر نوروزی، شهر عشق، شیراز را همیشه و همه‌جا پیشنهاد می‌کنم. می‌خواهم بگویم به شیراز بروید و قدم‌زدن در شهری با عطر بهارنارنج و آرامشی زایدالوصف را تجربه کنید که متعلق به هیچ کجای جهان نیست. پیشنهاد می‌کنم اگر شیراز نرفته‌اید، تخت‌جمشید و آرامگاه سعدی را از دست ندهید. فکر می‌کنم آرامگاه حافظ اصلا نیاز به پیشنهاد هم نداشته باشد، مگر می‌شود مردم جایی را که در آن زمان معنا ندارد را فراموش کنند؟ شیراز دیار بهارنارنج است و فصل بهار بهترین زمان است برای اینکه بوی خوش بهارنارنج را در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر بهشتی تجربه کنید.



یزد و دیگر هیچ

10 پیشنهاد برای دکوراسیون خانه های کوچک , پست اینستاگرامی چهره ها برای محرم 95 , برای سفیدی مو چه پیشنهاد مکنید
مسجد امیر چخماق

بهمن کشاورز، وکیل پایه‌یک دادگستری

مکانهای رویایی برای پیشنهاد ازدواج تصاویر , پست های جدید اینستاگرامی چهره ها برای محرم 95 , پیشنهاد برای جشن سالگرد ازدواج

وقتی از یک وکیل پیشنهاد سفر نوروزی می‌گیرید، او باید فکر کند و با حساب و کتاب جواب دهد، اما من بدون هیچ فکری می‌گویم برای سفر، یزد، رشت، شیراز و اصفهان را هیچ‌وقت فراموش نکنید. خدمت شما عارضم که من بچه تهرانم، اما پدرم یزدی بود و مادرم گیلانی، یعنی اصلیت من به زیبا‌ترین شهرهای این سرزمین بازمی‌گردد. خیلی غم‌انگیز است اگر بگویم با وجود این یزد را به‌خوبی ندیده‌ام، اما با همین تجربه کم و اوصافی که شنیده‌ام می‌دانم اماکن بی‌شماری در یزد وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

اتفاق خوشی که در یزد افتاده این است که خانه‌های قدیمی و تاریخی را به هتل و کاروان‌سرا و رستوران تبدیل کرده‌اند و این مسئله می‌تواند برای جوان‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند یک سفر علمی، تاریخی باشد که نیاز به معلم و متکلم وحده ندارد. زندگی در این هتل‌های محلی، به جوانان ما نحوه زندگی گذشتگان را می‌آموزد. زندگی کوتاه در این خانه‌های قدیمی یک مزیت دوگانه دارد؛ اول اینکه شما در یک محل زیبا ساکن می‌شوید و دوم اینکه با این سفر خوش و شیرین به اطلاعاتتان نیز اضافه می‌شود. مگر می‌شود یزد رفت و آتشکده‌ها و امیر چخماق و چک‌چک‌ها را ندید؟ مگر می‌شود میهمان‌نوازی مردم خونگرم این شهر برایمان خاطره نشود؟

 البته بگذارید در این آخر کلامی یک شهر دیگر را هم برای سفر به شما پیشنهاد کنم؛ ارومیه را از یاد نبرید. ارومیه شهری است که ساختار رفتاری مردم آن برای مسافران بسیار جذاب است، مردمی بی‌نهایت خونگرم، دلچسب و دوست‌داشتنی که می‌توانند خاطره خوش سفر را تا ابد برای شما نگه دارند. اما خود من متأسفانه نه یزد می‌روم نه ارومیه! اگر خیلی شدت کند شاید تا مازندران بروم؛ آن هم برای مدتی کوتاه و برای تمدد اعصاب و تمام.



ایران گردی کنید

برای لاغری سریع چی پیشنهاد میکنید , 12 پیشنهاد عالی برای رسیدن به زندگی دلخواه , اشتباه کردم به ترکیه آمدم، اینجا هم برای کار، پیشنهاد غیراخلاقی می دهند
کوه های مریخی بلوچستان

اسماعیل کهرم

عیـد کجا می‌روی؟

از آنجایی که کوزه‌گر همیشه از کوزه شکسته آب می‌خورد، من تمام نوروز را در تهران خواهم ماند...؛ شاید دلیل تهران‌ماندن من این باشد که تجربه زندگی دوهفته‌ای نوروز در تهران هیچ‌وقت دیگر به دست نخواهد آمد. تهران در دو هفته تعطیلات بی‌نظیر است. ترافیکی در آن وجود ندارد، هیچ کجا صف نیست، کارمندان و اداره‌ها رفتار بسیار خوبی دارند، پمپ بنزین‌ها به‌آسانی در دسترس هستند، چنین تهران ایده‌آلی را مگر می‌شود وقت دیگری پیدا کرد؟ اما از آنجایی که من زمان‌های دیگر سفر می‌روم شاید این تهران‌ماندن نوروزی برایم دلچسب می‌شود، برای آنهایی که می‌خواهند عید را به گشت‌وگذار بگذرانند، خوشبختانه ایران برای هر نوع سلیقه‌ای مقصد گردشگری دارد.

آنهایی که می‌خواهند به شهرهای کویری بروند، یزد، کرمان و کاشان را از دست نمی‌دهند، آنهایی که دلشان مناطق سردسیری می‌خواهد، اردبیل، شهرکرد و تبریز را در نظر خواهند داشت و اگر علاقه‌مند به بنادر هستند، من در یک پیشنهاد متفاوت به آنها خواهم گفت که حتما بلوچستان را امتحان کنند، اگر خواستند ایران متفاوتی را ببینند به چابهار بروند، به حصابندر بندر حزن، بندر ماهیگیری گواتر که پر است از کلبه‌های ماهیگیری سر بزنند. واقعیت این است که ما در شهرها دیدمان محدود است؛ یعنی هرجای شهر به فاصله ١٠ متری ما دیوار است. اگر به منطقه دشتیاری به بلوچستان بروید دیدتان تا بی‌نهایت ادامه دارد.

هوای خوب را تنفس می‌کنید و به قول مرحوم محمدعلی اینانلو در دشتیاری هتل ‌هزار ستاره‌ای خواهید داشت؛ هتلی که با کمپ‌زدن در دشت سقفتان را‌ هزاران ستاره خواهد کرد... قطعا من اگر می‌خواستم غیر از تهران در عید به جایی بروم به بلوچستان می‌رفتم تا ایران را متفاوت ببینم. در بلوچستان کوه‌های مریخی دیدنی هستند، کوه‌هایی که دست باد و باران مثل مجسمه آنها را تراشیده. در داخل کوه و فاصله بین چابهار تا گواتر سواحل ماسه‌ای زیبا و بی‌نظیری داریم که در جنوب فرانسه هم وجود ندارد. چند وقت پیش شعاری نظرم را جلب کرد که آن را با شما هم در میان می‌گذارم، شعاری که می‌گفت جهانگردی را از ایران‌گردی شروع کنید.



واقعی نفس بکشید

عیـد کجا می‌روی؟
گیلان

لیلا ارشد، مدیرعامل خانه خورشید

عیـد کجا می‌روی؟

من فکر می‌کنم اگر به دنبال طبیعت زیبا و خلوت و گریز از شهرهای بزرگ هستید، پس اصفهان و شیراز را فراموش کنید. می‌خواهم بگویم همیشه شهرهای کوچک و خلوت و بی‌نظیری وجود دارند که از دیدمان پنهان مانده‌اند. شهرهایی که آن‌قدر صمیمی و بی‌نظیرند که آدم‌ها دلشان می‌خواهد برای همیشه آنجا نفس بکشند. خود من پیشنهاد سفر به خرم‌آباد و گیلان را دارم و قطعا برای زمین‌گذاشتن این بار خستگی، حتما خواهم رفت.

 از آنجایی که عاشق طبیعت هستم، طبیعت ایران را به‌خوبی می‌شناسم و جاهای زیادی را دیدم. برای همین می‌گویم سمیرم و چابهار و کرمان و کویر شهداد را از دست ندهید و به جنگل‌های دست‌نخورده ولایت ما گیلان هم سری بزنید. فقط برای مدتی کوتاه این شلوغی شهری را فراموش کنید و اکسیژن واقعی را در طبیعت بکر کشورمان نفس بکشید.



توتلی‌تمک  بی‌نظیر  بود

عیـد کجا می‌روی؟
توتلی تمک

ویشکا آسایش


عیـد کجا می‌روی؟

من یک پیشنهاد خیلی جذاب دارم. روستای توتلی‌تمک در جنگل‌های گلستان را از دست ندهید. یعنی درست بعد از گنبد کاووس یک ساعت که با ماشین رانندگی کنید به توتلی‌تمک خواهید رسید. در این روستای عجیب و بی‌نظیر جنگل نوردی و از فضای سبز و دلنشین آن استفاده کنند. در این روستا خانه‌ای روستایی وجود دارد که متعلق به یک پیرزن و پیرمرد بی‌نظیر است و آنها خانه‌شان را برای ١٨ مسافر آماده کرده‌اند.

 در این خانه قدیمی هر روز از شما پذیرایی خواهد شد و مرد خانه شما را به جنگل‌نوردی می‌برد. این جنگل‌نوردی هم بسته به سن و سال افراد متفاوت است. این مرد مهربان زندگی در جنگل و چیزهای آموزنده‌ای از درخت‌ها و حشرات را یاد می‌دهد. چیزهایی که مطمئنم در هیچ مدرسه‌ای یاد نمی‌گرفت..


ویدیو : چهره‌ها برای سفر نوروزی کجا را پیشنهاد می‌کنند؟