چرا باید عاشق فروش باشیم؟ : همه ما چه در لباس كارمندی باشیم و یا در كسوت كاسب ...


همه ما چه در لباس كارمندی باشیم و یا در كسوت كاسب بازار، هر صبح که از خانه بیرون می‌زنیم کاری جز فروش انجام نمی دهیم. پس كسی در زندگی موفق‌تر است كه فروشنده بهتری باشد. درگی: همه ما چه در لباس كارمندی باشیم و یا در كسوت كاسب بازار، هر صبح که از خانه بیرون می‌زنیم کاری جز فروش انجام نمی دهیم. پس كسی در زندگی موفق‌تر است كه فروشنده بهتری باشد.
چرا باید عاشق باشیم , چرا باید سایت داشته باشیم , چرا باید وب سایت داشته باشیم
اما فروش در معنای رایج خود، عبارت است از فرایند کمک کردن به مشتری برای تصمیم گرفتن این که آیا کالا یا خدمات ما ارزش بیشتری برای او نسبت به مبلغی که از او درخواست می کنیم ایجاد می کند یا خیر. فروش نوعی خدمت دوست داشتنی و حرفه‌ای شایسته است. و موفقیت و پیشرفت در آن، هرچند پاداش مادی به همراه دارد ولی مهمتر از آن ، احساسی است که در نتیجه این موفقیت به فروشنده دست میدهد. فهرست بلند بالایی از اینکه چرا ما عاشق فروختن هستیم وجود دارد ولی در اینجا به ذکر پنج مورد اکتفا میکنم.

1. فروش زندگی بشر را بهبود می‌دهد

مردم به یک دلیل خرید می‌کنند و آن‌هم این است که آنها به طریقی در جستجوی بهبود بخشیدن به زندگی‌شان هستند. یک خرید چه شخصی باشد و یا برای کسب و کار، هدف یکسانی را دنبال می‌كند: باز كردن گره‌ای از كار و بهبود امور. "بهبود بخشیدن" به زندگی انسانها و گره گشایی از امورات ایشان، یكی از شیرینی‌های شغل فروشندگی است. كمتر شغلی وجود دارد که به اندازه فروشندگی تا به این حد رضایت بخش باشد.

2. فروش مشكل‌گشاست

فروشندگی بنا بر برخی تعاریف ، در رابطه با پیدا کردن راه حلی برای یک مساله است. در واقع، زندگی مشتریان در حكم پازلی است كه برخی قطعات آن موجود نیست و یا جابجا چیده شده است. البته پازل زندگی مشتریان معمولاً  آن قدرها بهم ریخته و نامنظم نیست. بلکه ممكن است فقط یک یا دو قطعه اندازه و مناسب نباشند و یا در جای درست قرار نداشته باشند.

قطعات جدیدی را بیابید که مناسب مشتریان بوده و بتواند تصویر پازل زندگی آنها را كامل‌تر و زیباتر كند. چنین دیدگاهی به فروش، دیدگاه های قدیمی مثل فروش یخچال به اسكیموها را به چالش می كشد و جلوه‌ای انسان دوستانه به شغل شریف فروشندگی می‌دهد. لذا فروش فناوری موشکی نیست بلكه بیشتر شبیه درمان و كار پیراپزشكان در تشخیص است. یعنی یك فروشنده عکس می‌گیرد و اطلاعات جمع‌آوری می‌کند و براساس اطلاعات به دست آمده از تحقیق و هم‌چنین سواد و تجربه خویش راهکار پیشنهاد می‌کند.

3. فروش تبادل احساسات و مشاركتی جمعی است

95 درصد از تصمیمات خرید مردم، احساسی است، فروشندگان خوب توجه مردم را به کسب و کار و محصول خود جلب می‌كنند و می‌توانند در آنها حس خوب ایجاد کنند. فروشندگان توانمند با برقراری هدفی متقابل با خریدار، بیشتر شبیه یک کمک خریدار و مشاور او عمل میكنند. این به معنای صداقت دو طرفه، ارتباطات باز، احساسات و لذت در پایان کار است. همراهی با مردم برای دستیابی به هدفی مشترک، جنبه‌ی پاداشی فوق‌العاده‌ی فروش به حساب می‌آید.

چرا باید یک سایت داشته باشیم؟ , وبگر چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ , چرا باید وب سایت شخصی داشته باشیم؟

4. فروش بستری مساعد برای رشد است

استعداد و سخت کوشی در فروش، اغلب نتیجه‌ای خوشایند به دنبال دارد. توان بالقوه برای رشد و پیشرفت در فروش تقریباً بی‌همتاست. به عبارتی شاید هیچ حرفه ای به اندازه فروش مسیر رشد و تعالی را هموار نكند.

5. فروش آغاز یك تعهد سودآور است

بازاریابی از دیگاه من عبارت است از علم و هنر كسب خشنودی مشتری با استمرار در سودآوری و رفتار منحصربه‌فرد در صنعت و زنجیره‌ی ارزش‌آفرینی با شناسایی تمامی عوامل مؤثر بر موفقیت كسب‌وكار و شناساندن وجوه تمایز (مزیت رقابتی) به مخاطبان هدف، به نحوی كه منجر به انتخاب ما از سوی مشتریان بشود، فروش صورت گیرد، به فروش سالم (با وصول مطالبات) و فروش مؤثر (فروش تكرارشونده) بینجامد و در نهایت مشتری را به سفیر برند ما تبدیل كند.

در واقع، زمانی که به شخصی برای بهبود زندگی‌اش کمک می‌کنید، و این کار را واقعاً عالی انجام می‌دهید، بیشتر از یک فروش نصیبتان می‌شود. مادامی که مشتریان مشتاقتان به‌عنوان فروشندگان (بدون مزد و مواجب) طرفدار شما کار می‌کنند، تبلیغات رایگان بدست می‌آورید. در این زمان شما گروهی از سخنگویان در دست دارید که کسب‌وکار بیشتری برایتان به همراه دارند، فقط به این خاطر که شما آنها را در مسیری راهنمایی کردید که هیچ کس دیگری نمی‌توانست و یا نمی‌خواست. یک مشتری خشنود به کرّات از ما خرید میکند و به ندرت از رقبا چیزی میخرد، به علاوه آنکه دیگران را نیز به خرید تشویق میکند وبه نوعی سفیر برند ما محسوب میشود.

من عاشق فروختن هستم. ما عاشق این هستیم که دنیای فردی را تغییر دهیم. با نگرشی مثبت شاید شما هم بتوانید عاشق فروختن شوید.


ویدیو : چرا باید عاشق فروش باشیم؟