چرا ایرانی ها عاشق حمله به آدم معروف ها هستند؟ : از خدا که پنهان نیست، از شما ...


از خدا که پنهان نیست، از شما هم که پنهان نیست، درواقع از هیچ کس پنهان نیست که ایرانی ها هر چند وقت یک بار به سراغ صفحه شخصی یکی از چهره های معروف می روند و با کامنت های نه چندان مودبانه از خجالت آنها در می آیند. هفته نامه  تماشاگران امروز - فاطمه رجبی: از خدا که پنهان نیست، از شما هم که پنهان نیست، درواقع از هیچ کس پنهان نیست که ایرانی ها هر چند وقت یک بار به سراغ صفحه شخصی یکی از چهره های معروف می روند و با کامنت های نه چندان مودبانه از خجالت آنها در می آیند. حالا این چهره معروف می خواهد یک والیبالیست باشد که در بازی مقابل ایران خوب ظاهر شده یا یک فوتبالیست که خدای نکرده به تیم ملی پل زده یا حتی همسر یک فوتبالیست که ایرانی ها تشخیص می دهند با حضورش در استادیوم مانع از پخش تمام قسمت های بازی در سیمای جمهوری اسلامی می شود.

با وجود اینکه این واکنش اغلب بعد از یک رویداد ورزشی رخ می دهد اما چهره های غیرورزشی هم از خطر هجوم ایرانی ها در امان نیستند. خیلی ها بعد از شنیدن این خبرها سر تکان می دهند و به حال فرهنگ این مرز و بوم تاسف می خورند؛ یعنی کسی را نمی بینیم که از این اتفاق دفاع کند یا خوشحال باشد. پس آنهایی که پای ثابت حمله های مجازی هستند از کجا می آیند؟ شاید خودشان بهتر از دیگران به این سوال جواب دهند، اما خیلی های شان اصلا نمی خواهند در این مورد حرف بزنند تا جایی که از میان 200 نفر که از راه های مختلف برای شان پیغام می فرستیم فقط 16 نفر جواب می دهند. از میان آنها هم فقط جواب های چهار نفر را می شود نوشت، چون بقیه ترجیح می دهند نمونه ای از حرف هایشان در صفحه مسی را برای ما هم فرستند.


سایت های معروف ایرانی , تصادف بازیگر معروف ایرانی , فوت ناگهانی مجری معروف ایرانی حین اجرای زنده

جالب این است که وقتی در صفحه شخصی فحش دهنده ها سرک می کشیم می بینیم که آدم های نسبتا معمولی هستند. تفریحات شان خیلی معمولی ست. خیلی های شان دانشجو هستند. حتی بیشترشان پای عکس های خودشان جملات معناگرا هم نوشته اند. مثل یکی از آنها که انگار اسمش مازیار است و پای عکسی که او را در کنار سگش نشان می دهد از بقیه خواسته به عقاید هم احترام بگذرند و با حیوانات هم مهربان باشند. یکی از آنهایی که پیغامم را جواب می دهد امید است. 21 سالش بیشتر نیست. می گوید: «این کارها رو محض شوخی و خنده می کنیم. اون که اصلا نمی فهمه ما داریم چی می گیم. اینا برای خنده خودمونه».

دوستانش او را پای پست مسی تک کرده اند و امید وقتی دیده بازار فحش و خنده به راه است بخشی از این بازار شده. آن هم باری اینکه «دور هم» باشند. می گوید: «خب دیدم بچه ها همه هستن. اغلب هم داشتن مسخره بازی در می آوردن منم قاطی شدم و یه کم خندیدیم. حالا مگه چی شده؟ من مطمئنم مسی اصلا نه این چیزا رو می فهمه نه اصلا براش مهمه که ما چی نوشتیم».

مسی آبروی ما رو برده!

همه مثل امید نیستند و برای شان مهم است که مسی پیام شان را بگیرد. تا جایی که به صورت سفارشی کامنت ترجمه می کنند. یکی از آنها بخشی از نام کاربری اش aria است و پای عکس مسی نقش مترجم را ایفا می کند. او در جواب اینکه چقدر لاتین می داند، می گوید: «هیچی»؛ پس چطور فحش ها و تهدیدها را ترجمه می کند؟ با گوگل ترنسلیت.

می گوید: «جمله ها را همان طور که گوگل ترنسلیت می نویسه کپی می کنم. بچه ها می گنم که گوگل فحش ها رو هم درست ترجمه می کنه. حتی اگه غلط غلوط هم ترجمه کنه بهتر از اینه که فارسی بنویسیم و مسی اصلا نفهمه چی می گیم».

سوال بعدی این است که چرا باید اینقدر به مسی فحش داد و حتی تلاش کرد که فحش ها به لاتین برگردانده شوند؟ جوابش طوری ست که انگار شخصا با فوتبالیست آرژانتینی زاویه دارد: «اول اینکه اصلا ازش خوشم نمیاد. از هیچ کدوم از بارسایی ها خوشم نمیاد. بعد از بازی با رئال خیلی پررو شدن. دنبال فرصت بودم که مسی رو آدم کنم. بعد هم اینکه ایشون خودش تنش می خاره. وقتی بین این همه عکس برای تبریک به دیماریا دوباره عکس شادی بعد از گل به ایران رو میذاره یعنی خودش دلش می خواهد باز ایرانیا بریزن تو پیجش. اصلا اینا از قصد می خوان آبروی ایرانیا رو ببرن».

بالاخره او آبروی ایرانی ها را می برد یا کسانی که فحش می دهند؟ می گوید: «معلومه که مسی می خواد آبروی ما رو ببره وگرنه هر کسی بود وقتی دید دفعه قبل ایرانیا با پیجش چی کار کردن این دفعه دور اونا رو خط می کشید.»

هشتگ های معروف ایرانی , هکر های معروف ایرانی , برندهای معروف پوشاک ایرانی

صاحب اکانت های تقلبی

«تورو خدا هر جا رفتید منم ببرید. از پیج شکیرا گمتون کرده بودم»؛ این یکی از کامنت های مردی ست که می گوید بیشتر از 20 اکانت فیک دارد فقط برای شلوغ بازی. کلا از این داستان حمله به صفحه آدم های مختلف خیلی خوشش آمده. خیلی هم برایش فرقی نمی کند کسی که به صفحه اش حمله می شود چه کاره باشد.

می گوید: «یه عالمه اکانت فیک دارم برای همین موقع ها. هر جا ببینم خبریه، خودمو می رسونم. چند وقت پیش تو پیج اون دختره هم که سگ ها رو اذیت می کرد با همه اکانت هام رفتم چون کارش خیلی زشت بود ولی برای کسایی مثل مسی و شکیرا چهار پنج تا از اکانتام رو استفاده می کنم».

خودش می گوید اسمش سعید است. حتی اکانتی که با آن دارد دلایل کارش را برای ما توضیح می دهد هم فیلک است. می گوید: «کلا خیلی خوش می گذره. من عاشق کل کلم. خوبی اینکه چند تا اکانت داشته باشی اینه که وقتی یکی پررو بازی درآورد با چند تا از اکانت هات میای روشو کم می کنی. وقتی این همه حمله بهش بشه عقب نشینی می کنه و گم و گور می شه».

کسانی که به تحلیل های روان شناسی و جامعه شناسی علاقه دارند احتمالا بعد از خواندن حرف های سعید انگشت اتهام را به سمت جامعه می گیرند. آنجا که می گوید: «خب ما نمی تونیم تو دنیای واقعی خودمونو تخلیه کنیم. من تو واقعیت خیلی هم مودبم. مخصوصا جلوی خانم ها؛ ولی منم احتیاج دارم خودمو تخلیه کنم. منم نیاز دارم که یه وقت هایی فحش بدم. دیگه این طور موقع ها هم خانم و آقا برام مهم نیست».

او در جواب اینکه چرا از صفحه اینستاگرام یکی مثل مسی برای تخلیه خودش استفاده می کند، می گوید: «پس کجا؟ من که نمی تونم برم یه جا فحش بدم خودم تنهایی بشنوم. پای پست های جدی که ملت دارن حرف حسابی می زنن یا تعداد کامنت ها پایینه هم نمیشه این کار رو کرد؛ می مونه جاهایی که یه عده زیادی جمع شدن.

 فقط هم من نیستم که فحش میدم بقیه هم همین کارو می کنن». سعید کمی هم غیرتی است، آنجا که می گوید: «چند روز پیش در صفحه صدف طاهریان هم همین بساط بود، ولی من خوشم نمیاد. دوست ندارم زیر عکس دختر ایرانی از این حرفا زده بشه. بالاخره اون ناموس همه ماست ولی یکی مثل شکیرا اصلا این چیزا براش مهم نیست. اتفاقا خوشش هم میاد فکر می کنه از عکسش استقبال شده».

نویسندگان معروف ایرانی , معروف ترین رمان های ایرانی , برند های معروف مبلمان ایرانی

ایرانی یعنی این؟

بین کامنت گذارها خیلی ها هم هستند که تلاش می کنند جلوی فحاشی را بگیرند؛ حتی به زبان انگلیسی از مسی عذرخواهی می کنند و به او گوشزد می کنند که همه ایرانی ها هم بددهن نیستند. مجتبی یکی از آنهاست. او می گوید: «واقعا خسته شدم از بس هر جا رفتم دیدم یه عده ایرانی دارن فحش می دن ولی دلم نمی خواهد نگاه کنم دوست دارم من هم به عنوان یه ایرانی نشون بدم که ما همه مثل هم نیستیم.

 حتی کلی کامنت برای مسی و بقیه گذاشتم و توضیح دادم که متاسفانه این موضوع تو ایران مدشده و بیشتر مردم این کار رو به عنوان سرگرمی انجام میدن و اونا نباید این حرف ها رو به دل بگیرن». او امیدوار است که مسی کامنت او را هم ببیند و ته دلش از دست ایرانی ها ناراحت نباشد.

چون از آنها متنفرم

اگر بخواهیم اصول اخلاقی را رعایت کنیم باید یک قانونی بگذاریم که زیر هجده ساله ها به حمله های مجازی راه پیدا نکنند وگرنه از این سفر با کوله باری از فحش های آب نکشیده بر می گردند. یکی از کسانی که جواب پیغام من را هم با فحش به عرب ها شروع می کند حضور پرکاری به عنوان یک فحش بارکن قهار دارد. از آنجایی که قطعات عفت عمومی به خطر خواهدافتاد فقط بخش کوتاهی از حرف هایش را می توان اینجانوشت.

می گوید: «بعضی ها لیاقتشون اینکه که فحش بخورن. اصلا کاری می کنن که حتما فحششون بدی. اون وقت شما داری از من می پرسی چرا فحش میدی؟»

خانه بازیگران معروف ایرانی , نام دانشمندان ایرانی معروف , معروف ترین شخصیت های ایرانی در جهان

خب چه کاره اند که لیاقت فحش خوردن دارند؟ جوابش با سانسور می شود این: «من با مسی مشکل ندارم ولی وقتی میام می بینم یه عده هموطن خودشونو به اون می فروشن، به هموطن و هم زبون خودشون فحش میدن که چرا به مسی توهین کرده خب اعصابم به هم می ریزه. یکی نیست بگه تو چی کاره ای؟ وکیل مسی هستی؟ پول می گیری ازش؟ این عربا هم منتظرن ببینن ایرانی ها کجا چی کار می کنن بریزن به ما فحش بدن. منم نمی تونم این چیزا رو تحمل کنم. اعصابم نمی کشه. از همه کسایی که حرف مفت می زنن متنفرم».


ویدیو : چرا ایرانی ها عاشق حمله به آدم معروف ها هستند؟