پیكر نادیا دلدار گلچین در میان بغض و اندوه پدر و مادرش به قطعه هنرمندان بدرقه شد :



نادیا دلدار گلچین , نادیا دلدار گلچین علت مرگ , منیژه دلدار گلچین

 

پیكر نادیا دلدار گلچین در میان بغض و اندوه پدر و مادرش به قطعه هنرمندان بدرقه شد

پیكر نادیا دلدار گلچین در میان اندوه خانواده و همكارانش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم خاكسپاری این هنرمند كه امروز 26 مرداد ماه از مقابل تالار وحدت برگزار شد، نادر گلچین، پدر نادیا دلدار گلچین كه در عرصه‌ی موسیقی فعال بوده است، در شرایطی كه به سختی سخن می‌گفت یادداشت كوتاهی را درباره‌ی دخترش خواند.

او گفت: در این گونه مواقع، صحبت‌ كردن برای پدری كه عزیزش را از دست داده خیلی مشكل است پس چون بداهه گویی دشوار بود یادداشتی را برای معرفی دخترم نوشتم.

نادر گلچین در این یادداشت با تشكر از حاضران و هنرمندان تئاتر‌، سینما و تلویزیون كشور، خطاب به حاضران ادامه داد: از شما سپاسگزارم كه برای خاك‌سپاری شاخه گلی كه دختر من است به این مكان آمده‌اید. دختری مهربان و خانواده دوست كه كینه در دلش راهی نداشت با اینكه دختر عموهایش همكار او بودند، هرگز بغض و حسدی نسبت به آنها نداشت. نادیا دور از جنجال و هیاهو مردانه روی پای خود ایستاد و همه را دوست می‌داشت، او همیشه قانع بود.

پدر نادیا دلدار گلچین در بخش پایانی سخنانش گفت: تا نفس باقی است جایگاهش در سینه تنگ من است. نادیا با ما نیست ولی در هرگوشه و كناری خاطرات تلخ و شیرینش را به یاد می آورم.

منیژه دلدار گلچین ـ دختر عموی نادیا ـ كه دوست و همبازی او بوده اجرای این برنامه را برعهده داشت.

منیژه گلچین به یاد دخترعمویش چندین قطعه شعر خواند و گفت: نادیا در بین ما حضور دارد، در دل شما حضور دارد و بابت این همه دلهای عاشق خداوند را شاكرم.

وی ادامه داد: می‌گویند ایستادگی را از سرو آموخت. نادیا از سرو ایستاده‌تر بود، در تحمل كردن سختی‌ها بی‌نظیر بود، او سرو ایستاده ما بود. پاره‌ای از تن ما بود كه رفت، ما دلمان برایش خیلی تنگ می‌شود.

سپس مرجانه گلچین دیگر دخترعموی نادیا گلچین و بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون در سخنان كوتاهی گفت: نادیا به دلیل بیماری‌اش در سال‌های گذشته درد و رنج فراوانی را تحمل كرد و هرگز امیدش را از دست نداد، نگاهش به فرداهای روشن بود.

وی ادامه داد: از همه همراهان خانواده و كسانی كه او را ترك نكردند قدردانی می‌كنم. خداوند این توفیق را بدهد كه در نبود ما هم این چنین برایمان سوگواری كنند.

در ادامه‌ی مراسم تشییع، داریوش اسدزاده دیگر هنرمند با سابقه تئاتر سینما و تلویزیون كه چندین همكاری با نادیا گلچین داشته است در سخنان كوتاهی گفت: توان گفتارم نیست. نه توان جسمی دارم و نه روحی زیرا یكی از هنرمندان و عزیزانمان را از دست داده‌ایم. نادیا خانمی با وقار،‌متین و استوار بود. درگذشت او را به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.

در بخش دیگری از این مراسم سید احمد میر علائی ـ مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ـ با تسلیت گویی برای درگذشت نادیا دلدار گلچین گفت: اتفاقی كه امروز به دلیل آن جمع شده‌ایم، برای تك تك ما می‌افتد. مهم این است كه زندگی همین جا نیست و همین جا تمام نمی‌شود. خوش به‌حال كسانی كه در میسر زندگی‌شان زندگی كردن را تجربه می‌كنند و نه فقط زنده بودن را و خانم گلچین از جمله این افراد بود.

وی با یادآوری بیماری طولانی مدت نادیا گلچین ادامه داد: هرچند مدت‌ها دچار بیماری بود ولی هرگز گلایه‌ای نكرد. همه اندوخته‌هایش را هزینه درمان كرد اما با مناعت طبع و آبروداری زندگی كرد.

میرعلائی ادامه داد: ائمه می‌گویند به حساب خود برسید، پیش از اینكه به حسابتان برسند. خانم گلچین انشاء الله جزو آمرزیده شدگان درگاه خداوند است. به ویژه اینكه در این ماه عزیز كه ماه مهمانی خدا است، از دنیا رفتند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی حج واجب و بستر بیماری را دو عامل آمرزیده شدن افراد دانست و اضافه كرد: ما اینجا جمع نشده‌ایم كه خودنمایی كنیم، جمع شده‌ایم هنرمند خوب بزرگ و انسانی را بدرقه كنیم. مسیر هنرمندانه این نیست كه همكار هنرمندان را در بیمارستان چشم به راه بگذاریم برایش شماره حساب معین كنیم و دیگران را تشویق كنیم كه برایش پول بریزند.

وی با انتقاد از عملكرد بعضی از هنرمندان برای تامین هزینه درمان همكاران بیمارشان افزود: پیگیری برای تامین هزینه‌های درمان خیلی مهم است اما شرایط باید تغییر كند تا كسانی كه با آبرو زندگی می‌كنند، بی‌اعتبار نشوند. باید چند تا از سردمداران هنرمند و مسئول ما مرده باشند كه ما برای هنرمندی در حد و اندازه‌ی خانم گلچین شماره حساب بدهیم. اینها برای خودنمایی است، وای بر ما!

میرعلایی یادآور شد: ممكن است این بیماری برای تك تك ما پیش بیاید ما هم باید مسیری مثل خانم گلچین طی كنیم. او جهاد كرد و تمام زندگی‌اش را خرج بیماری‌اش كرد، اگر می‌خواهیم برای یكدیگر كاری كنیم باید آبرومند باشد.

احمد میرعلائی در پایان صحبتش از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری معاون امور سینمایی و شجاعی مدیر صندوق حمایت از هنرمندان، درگذشت نادیا دلدارگلچین را تسلیت گفت و ادامه داد: خانم گلچین در ماه مهمانی خدا از دنیا رفتند و ان شاء الله قرین رحمت هستند. همیشه باید برای عاقبت به خیری همه دعا كنیم.

در ادامه فاضل جمشیدی هنرمند موسیقی به نمایندگی از خانه موسیقی ضمن تشریح آشنایی‌اش با نادیا دلدار گلچین گفت: از زمانی كه نهادهای مدنی تشكیل شده‌اند تا كنون دریافته‌ایم یكی از معضلات مهم هنرمندان ما كه این همه درباره‌اش صحبت می‌كنیم، بحث خدمات درمانی و اجتماعی است.

او با یادآوری شرایط دشوار نادیدا دلدار گلچین در طول دوران درمانش خاطرنشان كرد: در این شرایط بود كه فهمیدم معضلات بسیار بزرگی داریم كه بدون كمك دولت و نهادهای مدنی حل نمی‌شود.

جمشیدی با تاكید بر لزوم افزایش كف بیمه هنرمندان متذكر شد: كف بیمه هنرمندان بسیار پایین است و دولت و مجلس باید آن را دست كم سه برابر افزایش دهند كه امیدوارم نهادهای مدنی این مطالبات را از دولت بگیرند.

او با اشاره به تلاش‌های ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر برای حل مشكلات درمان هنرمندان بیمار ادامه داد: شاهد بودم آقای راد شخصا پشت در اتاق مسئولان نشست و سنوات نادیا دلدار گلچین را گرفت، اینها لازم است اما كافی نیست. نظام تامین اجتماعی درمورد هنرمندان باید تغییر كند. اگر نتوانیم این تغییرات ایجاد كنیم همچنان دچار مشكلاتی مشابه می‌مانیم.

به گزارش ایسنا،‌ بعد از سخنان فاضل جمشیدی، خانواده نادیا دلدارگلچین بر تابوت این هنرمند گردهم آمدند و با او وداع كردند.

سپس پیكر این هنرمند در میان اشك‌های پدر و مادر، دو دختر و دخترعموهایش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

آخرین بیت شعری كه منیژه گلچین در بدرقه دختر عمویش خواند این بود:

شرح این هجران و این خونه جگر این زمان بگذار تا وقت دگر

به گزارش ایسنا، مجلس یادبود نادیا دلدار گلچین روز شنبه 28 مرداد ماه از ساعت 16 تا 17 و30 دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

ایرج نوذری ‌،اكرم محمدی‌، فلور نظری‌، فریده صابری‌، شكرخدا گودرزی‌، فاضل جمشیدی،‌ سارا اسكندری‌، داریوش اسدزاده‌ و ... از جمله هنرمندانی بودند كه در مراسم خاكسپاری نادیا دلدار گلچین حضور داشتند./ایسنا


ویدیو : پیكر نادیا دلدار گلچین در میان بغض و اندوه پدر و مادرش به قطعه هنرمندان بدرقه شد