پخش تصویر 143 دوربین مدار بسته ایران در دنیا : صاحب وب‌سایتی در مسكو با هك ...


صاحب وب‌سایتی در مسكو با هك كردن بیش از 73 هزار دوربین مدار بسته كشورهای مختلف دنیا، اقدام به پخش آنلاین تصاویر آنها در فضای مجازی كرده است. روزنامه اعتماد: صاحب وب‌سایتی در مسكو با هك كردن بیش از 73 هزار دوربین مدار بسته كشورهای مختلف دنیا، اقدام به پخش آنلاین تصاویر آنها در فضای مجازی كرده است.

 از این تعداد 143 دوربین متعلق به ایران است كه تصاویرشان به شكل آنلاین در این وب‌سایت پخش می‌شود.

دوربین‌هایی كه مورد حمله سایبری وب‌سایت insecam قرار گرفته متعلق به كشورهای مختلف دنیاست و تصاویر آنها از مكان‌های عمومی همچون تفریحگاه‌ها و پاركینگ‌ها تا نقاط خصوصی همچون منازل افراد را دربر می‌گیرد.

به نظر می‌رسد این دوربین‌ها از مدل‌ها و سازندگان مختلف هستند. براساس این گزارش ایران نیز از این حمله سایبری در امان نبوده و بیش از 140 دوربین هك شده به این كشور اختصاص دارد؛ خبری كه هنوز از سوی مقامات رسمی كشور تایید یا تكذیب نشده است.

هنوز هویت صاحب این وب‌سایت پنهان مانده است اما او در وب‌سایتش انگیزه این اقدام خود را نشان دادن اهمیت تنظیمات امنیتی عنوان كرده است. همچنین او اشاره كرده كه امكان خارج شدن دوربین‌های هك شده از فهرست این وب‌سایت به سادگی و تنها با تغییر گذرواژه دوربین‌های هك شده امكان‌پذیر است.


ویدیو : پخش تصویر 143 دوربین مدار بسته ایران در دنیا