پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی : ماه اکتبر به پایان رسیده و فصل پاییز ...


ماه اکتبر به پایان رسیده و فصل پاییز در سراسر آلمان حکم می‌راند. هوا روز به روز سردتر می‌شود و روزها کوتاه‌تر. اما تنها سردی و تاریکی نیست که با خزان پیوند خورده. زیبایی رنگ‌ها در پاییز طلایی آلمان تماشایی است.  پادشا: ماه اکتبر به پایان رسیده و فصل پاییز در سراسر آلمان حکم می‌راند. هوا روز به روز سردتر می‌شود و روزها کوتاه‌تر. اما تنها سردی و تاریکی نیست که با خزان پیوند خورده. زیبایی رنگ‌ها در پاییز طلایی آلمان تماشایی است.

برگ‌ریزان

رنگ‌های زیبا و گوناگون برگ‌ها در پائیز هر بار انسان را مجذوب خود می‌سازد. این زیبایی شگفتی‌برانگیز همواره الهام‌بخش شاعران، نقاشان و فیلسوفان بوده که در آثار خود به این فصل طلایی پرداخته‌اند.

پاییز طلایی , پاییز رویایی , پاییز



به نرمی فرش

برگ‌هایی که بر زمین نشسته‌اند، گاه به نرمی فرش هستند. قدم زدن در چنین فضایی و پا گذاشتن بر چنین زمینی بس لذت‌بخش است، خواه برای انسان‌ها و خواه برای حیوانات.

هتل قصر طلایی , شعر پاییز , سیب طلایی هوشمند



رقص رنگ بر دریاچه

طبیعت در پائیز جلو‌ه‌هایی باشکوه و فوق‌العاده زیبا به خود می‌گیرد و نه تنها در جنگل‌ها که در دریاچه‌ها نیز می‌توان شاهد رقص نور و رنگ بود. برگ‌های زرد، نارنجی و سرخی که بر آب دریاچه نشسته‌اند، به تابلویی تماشایی می‌مانند.

کد رنگ طلایی , هتل ستاره طلایی کیش , عکس پاییز



هوای تازه

فصل پاییز چهره‌های گوناگونی از خود نشان می‌دهد، از اکتبر طلایی گرفته تا هوای تیره و بارانی که معمولا در ماه نوامبر حکمفرماست. هنگام که آسمان باز می‌شود و خورشید می‌درخشد، پارک‌ها از بهترین فضاها برای قدم زدن و هواخوری هستند.

رشت رویایی , طلایی , ابر طلایی



غروب رویایی

شامگاهان پاییز که خورشید آرام‌آرام غروب می‌کند، آسمان رنگ‌هایی کم‌نظیر و مسحورکننده به خود می‌گیرد و تصاویری رویایی می‌آفریند. تصویر: نمایی از برج تلویزیونی شهر دوسلدورف به هنگام غروب آفتاب در ماه نوامبر.

فصل پاییز , غروب آفتاب , متن پاییز



علت تغییر رنگ

چرخه طبیعت بی‌وقفه می‌گردد. در پاییز فعالیت برگ‌ها آرام‌آرام به پایان می‌رسد. کلروفیل موجود در برگ‌ها به مواد گوناگونی که از آنها ترکیب‌یافته تجزیه می‌شود و مواد غذایی قابل دسترس به منظور ذخیره‌سازی برای استفاده در بهار به تنه درخت منتقل می‌گردد. رنگ برگ‌ها نیز در جریان این فعل‌و انفعالات و تجزیه کلروفیل تغییر می‌یابد.

رنگ طلایی در فتوشاپ , پاییز شاملو , توت طلایی



زمان نوستالژی

فصل پاییز در آثار هنری غالبا با سوژه‌هایی چون غم، درد و وداع پیوند خورده است. جشن و مراسمی چون "روز قدیسین" و "یکشنبه‌ی مردگان" نیز در این فصل برگزار می‌شود. در طبیعت نیز همه چیز رو به زوال می‌گذارد، برگ‌ها می‌میرند و سرما همه جا را فرامی‌گیرد. بسیاری از هنرمندان از فصل و فضای پاییز برای به تصویر کشیدن انسانی که زندگی‌اش رو به پایان گذاشته استفاده می‌کنند.

رنگ طلایی , مرتضی طلایی , شعر پاییز شاملو



فصل توفانی

در فصل پاییز اختلاف دما و فشار هوا میان عرض‌های گرم و سرد جغرفیایی شدت می‌یابد و از این روست که در این فصل توفان‌های بیشتری رخ می‌دهند. گاه نیز می‌توان شاهد صحنه‌هایی تماشایی بود، مانند این صحنه که در آن نور یک خودرو در آسمان تیره و توفانی می‌درخشد.

پاییز به انگلیسی , عکس نوشته پاییز , متن ادبی در مورد پاییز



جمع‌آوری برگ‌ها

پاییز و رنگارنگی برگ‌های درختان در این فصل بسیار جذاب است، اما به همان اندازه نیز کار می‌طلبد. در این فصل رفتگران با دستگاه‌های بادی برگ ‌درختان را جمع‌آوری می‌کنند و خیابان‌ها و راه‌ها را تمیز نگاه می‌دارند.

کلید طلایی , غروب خورشید , شعر در مورد پاییز


ویدیو : پاییز طلایی، از رقص رنگ‌ تا غروب‌ رویایی