ولایت پذیری به سبک "حمید رسایی" : اخبار سیاسی - ولایت پذیری به سبک "حمید رسایی" هفته ...



حمید رسایی , شبکه ولایت , ترابرد پذیری


اخبار سیاسی - ولایت پذیری به سبک "حمید رسایی"

هفته نامه 9 دی متعلق به حمید رسایی در شماره جدید خود با تیتر بزرگ "جام زهر" درباره توافقنامه ژنو قضاوت کرده است. قضاوتی که آشکارا با تعبیر رهبر معظم انقلاب که این توافق را "یک موفقیت" دانسته بودند در تضاد است.

به گزارش فرارو، حمید رسایی نماینده مردم تهران و فعال سیاسی نزدیک به جریان پایداری بار دیگر در مسیری خلاف جهت مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده است حر کت کرد. او مدیر مسئول هفته نامه 9 دی است. در شماره جدید این هفته نامه توافق ژنو  "جام زهر" توصیف  شده است. تعبیری که امام خمینی (ره) برای پذیرش قطعنامه 598 برای پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق به کار برد.

حمید رسایی در یادداشت هفته نامه 9دی  نوشت "در نگاه اول شاید انتخاب تعبیر «جام زهر» برای توافقنامه ژنو در نگاه برخی از مخاطبان، سنگین و غیرقابل پذیرش به نظر برسد." اما وی در ادامه تاکید می کند: «نگرانی بخشی از جامعه از جمله 9 دی بیراه نیست بلکه این بدبینی بجا، قابل تأمل و دقیقا برگرفته از پاسخ هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس جمهور است. هشدارهایی از این دست نیز تباید با هدف تخریب تیم مذاکره کننده ایرانی تلقی شود بلکه این موارد، نقد دلسوزانه و البته صریحی است که برای توجه دادن بیشتر، رفع اشکالات در ادامه مسیر و دفاع از حقوق مردم است.»

حمید رسایی در حالی از نقد دلسوزانه سخن می گوید که با تندترین تیتر ممکن به استقبال توافق ژنو رفته است. تیتری که به نوعی ادعا می کند که جام زهر به  رهبر معظم انقلاب داده شده است. رسایی ادعا می کند تیتر و سخنش برگرفته از پیام رهبر انقلاب است.

این در حالی است که رهبر انقلاب پیش از توافق ژنو از مذاکره کنندگان ایرانی حمایت قاطع کردند و آنها را"فرزندان انقلاب" خواندند. رهبر انقلاب پس از توافق ژنو در پاسخ به پیام رییس جمهور این توافق را یک "موفقیت" خواندند.

توافقی که در آن دو بار درباره حق غنی سازی ایران سخن گفته شده است. با این حال حمید رسایی و هفته 9دی اصرار دارد که این توافق همچون "جام زهر" بوده است.

این اولین بار نیست که این نمایند نزدیک به "جریان پایداری" رفتاری تندروانه از خود به نمایش می گذارد. رسایی با وجود این که  فریاد "ولایت پذیری اش" همیشه بلند بوده است این بار همانند گذشته جلوتر از رهبر انقلاب حرکت کرده است و پیام رهبری را آنگونه که خود دوست دارد تفسیر می کند.

حمله به سفارت انگلیس
این نماینده مجلس در ماجرای حمله به سفارت انگلیس در هشتم آذر ماه سال 90 نیز حضور پر رنگی داشت. او در آن روز در جمع تجمع کنندگان حضور یافت و با آن ها همصدا شد. اما پس از آن ماجرا در گفت و گویی گفت که دانشجویان از رفتار روباه پیر عصبانی بودند و نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند.

او از اتفاقات سفارت انگلیس رفع مسئولیت کرد و درباره هزینه هایی که آن واقعه بر کشور تحمیل کرد گفت: «من نمی‌توانم این هزینه را بررسی کنم ببینیم یک کیلو بود یا دو کیلو!»

حمله به سفارت انگلیس اقدامی بود که باعث شد روابط ایران و انگلیس را به هم زند. سفارت های دو کشور را به تعطیلی کشاند. دولت ایران را وادار به اظهار تاسف کرد. رهبر انقلاب  صراحتا این اقدام را "غلط" توصیف کردند.

غائله قم
سال 91 در روز 22 بهمن ناگهان خبری منتشر شد که بعد ها به "غائله قم" معروف شد. در روزی که در سراسر ایران راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شد، در تهران رییس جمهور وقت جمله "زنده باد بهار" را در جوار میدان آزادی فریاد می زد. در قم سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با نعلین و مهر عده ای که بعدها هویت آن ها مشخص شد ناتمام ماند.

5 دقیقه پس از آغاز سخنرانی لاریجانی در کنار حرم مطهر حضرت معصومه عده ای با پرتاب کفش و مهر  سخنرانی رییس مجلس را بر هم زدند و پس از آن در محافل خود این اقدام را یک موفقیت به حساب آوردند. اما این ماجرا خیلی زود زیر ذره بین قرار گرفت. مراجع تقلید آن را محکوم کردند. مجلس شورای اسلامی کمیته تحقیق تشکیل داد.

کمیته ای که بعدها گزارش خود را ارائه کرد و از نقش یکی از مجموعه های زیر نظر آیت الله مصباح یزدی (حلقه پرتو) و برخی فعالین سیاسی نزدیک به گروه پایداری پرده برداشت. این گزارش مورد اعتراض حمید رسایی قرار گرفت. این اعتراض واکنش یکی از تدوین کنندگان گزارش مجلس را بر انگیخت.

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتقاد رسایی به گزارش حادثه 22 بهمن قم در کمیسیون امنیت ملی گفت: «نقش رسایی در غائله 22 بهمن قم محرز بوده است.» اما حمید رسایی هیچ وقت زیر بار این نقش نرفت.

غائله قم اتفاقی بود که رهبر انقلاب درباره آن اظهار کردند: «من مخالف هستم کسانی راه بیفتند افراد را ضد ولایت فقیه، بی‌بصیرت معرفی کنند و علیه او صحبت کنند. من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم. من با اقدامی که در حرم امام(ره) صورت گرفت مخالفم. بارها به مسئولین جهت جلوگیری از این وقایع تذکر داده‌ام. اگر این افراد واقعاً حزب‌اللهی هستند و مومنند این کار را نکنند.»

انگشت نگاری
اما این تمام رفتارهای تناقض آمیز حمید رسایی نیست، این نماینده مجلس با وجود این که فریاد غرب ستیزی و مقابله با استکبارش همیشه بلند بوده است، 12 آبان ماه سال جاری در اقدامی عجیب  تن به انگشت نگاری در سفارت آلمان داد تا بتواند به این کشور سفر کند.

اگر حمید رسایی یک شهروند عادی بود و هیچ موقعیت حقوقی نداشت، انگشت نگاری او در سفارت آلمان محل اشکال نبود اما رسایی موقعیتی حقوقی دارد و آن هم نمایندگی مردم تهران است. وی در توضیحی در این باره از "انگشت نگاری عزتمندانه" سخن گفت.

رسایی  سپس توپ این اقدام را در زمین وزارت خارجه انداخت و در این باره توضیح داد که با انگشت نگاری در سفارت آلمان مخالفت کرده  و مراتب اعتراض خود را به معاون کنسولی وزیر امور خارجه اعلام کرده است، اما قشقاوی او را قانع کرده است که تن به این انگشت نگاری دهد.

رسایی در ادامه اعلام کرد که بسیار عزتمندانه انگشت نگاری شده است و شخص سفیر آلمان به استقبال او آمده است!

اخبار سیاسی - فرارو

 


ویدیو : ولایت پذیری به سبک "حمید رسایی"