وقتی اوباما مانند پسر بجه ها شیطنت می کند/ از آدامس جویدن تا لجبازی به تشریفات هندی! :



آدامس جویدن , جویدن آدامس , فواید آدامس جویدن – مضرات آدامس جویدن

 

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای دومین بار به ملاقات نخست وزیر هند در دهلی نو رفت.این سفر که با حواشی بسیار همراه بود به شدت مورد استهزاء رسانه های آمریکایی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین رسانه ها امروز در شمارگان جدید خود تیتر یک را به سفر اوباما به دهلی نو اختصاص دادند یورنیوز در این رابطه نوشت:باراک اوباما، اولین رییس جمهور آمریکاست که در مراسم سالگرد آغاز اجرای قانون اساسی هند پس از دوره استعمار در سال 1950 میلادی شرکت می کند.


نارندرا مودی، نخست وزیر هند با زیرپا گذاشتن پروتوکل استقبال به فرودگاه رفت و رئیس جمهوری آمریکا را در آغوش گرفت.


رسانه های دیگر به حواشی های مختلف از سوی رئیس چمهور هند پرداخته بودند در حالی که رسانه‌های جهان مشغول پوشش سفر باراک اوباما به هند بودند، روزنامه واشنگتن‌پست به موضوع همسر جدا شده نخست‌وزیر هند پرداخت.


در این زمینه ایسنا به نقل از همین روزنامه نوشته استجاشودابن چیمانلال مودی" همسر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است که همواره منتظر وی بوده است.

در جریان ضیافت شام مودی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و هیات همراهش، جای همسر مودی در کنار وی خالی بود. مودی 64 ساله که چندین دهه ازدواج دوران نوجوانی خودش را پنهان کرده بود، سرانجام سال گذشته اعتراف کرد که همسرش وجود دارد.

طبق این گزارش، همسر مودی معلمی بازنشسته است که در شهر کوچکی در ایالت گجرات زندگی می‌کند.

همسر مودی می‌گوید: سال‌هاست که با او حرف نزده‌ام. امیدوارم که روزی به عنوان بانوی اول به دهلی نو بروم. اگر او به من زنگ بزند، می‌روم. من تمام سخنرانی‌های او را از تلویزیون گوش می‌کنم. زمانی که صدای او را می‌شنوم، حس بسیار خوبی دارم. من می‌خواهم که او تمام وعده‌هایش را برای مردم عملی کند و این دعا را می‌کنم.

آدامس جویدن باراک اوباما سوژه می شود!
در عین حال رسانه های هندی آدامس جویدن باراک اوباما را به سخره گرفته اند و یک نوع بی احترامی تلقی کرده اند.


 پخش تصاویر تلویزیونی رژه شصت و ششمین سالروز جمهوری هند از'باراک اوباما' رییس جمهور امریکا درحالی که وی مشغول آدامس جویدن و بازی با آن بود سوژه رسانه ها شد.

ایرنا به نقل از رسانه های هندگزارش داد: رییس جمهور امریکا درحالی که واحدهای نظامی ، هلی کوپترها و یگان های ارتش درحال عبور از جایگاه بودند، با بی توجهی به مراسم رسمی روز جمهوری هند ،با آهنگ پخش شده در حال جویدن آدامس اقدام به حرکت به سمت راست وچپ و حرکات موزون می کرد.


با پخش این تصویر در شبکه های اجتماعی شماری از مقامات کاخ سفید اعلام کردند که آدامس نیکوتین است و برای ترک عادت 30 ساله اوباما صورت گرفته است .

پیش ازاین نیز آدامس جویدن باراک اوباما در چین سوژه رسانه های این کشور شده بود .


روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این باره نوشت در کنفرانس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه که درچین برگزار شد بارها تصویر باراک اوباما درحال جویدن آدامس و بازی با آن پخش شد که این امر باتوجه به نفرت چینی ها از جویدن آدامس بازخورد منفی زیادی علیه وی در چین داشت.

بعد از پخش این تصاویر درشبکه های اجتماعی چین ، کاربران اینترنتی اوباما را به عنوان یک خواننده رپ لاابالی توصیف کرده بودند.

و حالا بشنوید از مشاجره بر سر ماشین تشریفاتی!
هند و امریکا درخصوص استفاده باراک اوباما از خودرو زرهی خود در مراسم روز جمهوری اختلاف نظر داشتند و تا روز گذشته نیز موفق به رفع ان نشده بودند.


آمریکایی ها پیشنهاد کرده بودند که که رئیس جمهور هند این مسیر را به همراه اوباما در خودروی ویژه رئیس جمهور آمریکا طی کند ولی هندی ها این پیشنهاد را رد کرده اند.با این حال باراک اوباما  حاضر نشد همراه با رئیس جمهوری کشور میزبان سوار خودروی تشریفاتی ویژه این مراسم شود و به تنهایی و با خودروی 'بیست' که در واقع یک تانک زرهی است در این مراسم حاضر شد.


ایرنا به نقل از رسانه های هندی گزارش داده است : صبح امروز روسای جمهوری هند و امریکا هریک با خودرو ویژه خود در مراسم روز جمهوری هند شرکت کردند. انتقال باراک اوباما رییس جمهور امریکا و همسرش با خودرو زرهی ' بیست ' به شصت و ششمین مراسم روز جمهوری هند، نشان از عقب نشینی و تسلیم کشور میزبان دارد.

بعد از ورود خودروی حامل باراک اوباما به 'راچپت' محل برگزاری مراسم و گذشت پس از گذشت نیم ساعت از استقرار وی در جایگاه ویژه خودرو حامل رییس جمهوری هند با تشریفات ویژه به محل برگزاری مراسم رسید.

برخی از صاحب نظران گفت وگوی کوتاه 'پرناب موکرجی' با باراک اوباما به هنگام ورود را نشانه نارضایتی از زیرپا گذاشتن تشریفات هند از سوی اوباما ارزیابی کرده اند.
آمریکایی ها در نهایت پیشنهاد کرده اند که اوباما در خودروی خود و رئیس جمهور هند نیز در خودروی مخصوص به طور جداگانه به محل برگزاری مراسم سالروزجمهوری هند بروند.

مقامات هندی تا شب گذشته اصرار داشتند که اوباما با خودروی پرناب موکرجی و طبق تشریفات این مسیر را طی کند.

خودروی ویژه رئیس جمهور آمریکا دارای ویژگی های خاص است که آن را به صورت یک خودروی مستحکم و نفوذ ناپذیر در آورده است .

آمریکایی ها، از زمان ترور رئیس جمهور این کشور جان اف. کندی در یک خودروی روباز تا کنون، سعی کرده اند که همه اقدامات لازم را برای حفظ جان رئیس جمهور خود انجام داده و یک دستگاه خودروی زرهی را برای این منظور ساخته اند.

'بیست' در واقع، همانند یک تانک زرهی است که بدنه آن از یک ورقه فولادی به ضخامت تقریبا 20 سانتیمتر ساخته شده است که رئیس جمهور آمریکا را در برابر هرگونه حمله ای از جمله شیمیایی محافظت می کند.

وزن درهای 'بیست' تقریبا به اندازه وزن درب های یک هواپیمای بوئینگ 757 است و این خودروی هشت تنی بر روی تایرهای مسلح به حلقه های فولادی و غیرقابل پنچر حرکت می کند.

حتی مخزن سوخت آن بوسیله یک ماده ویژه که می تواند هرگونه انفجاری را دفع کند پوشانده شده است.

وقتی هندی ها از حضور اوباما ناراحت هستند
بی توجهی رییس جمهور امریکا در مراسم روز جمهوری هند درکنار اصرار وی برای استفاده از خودرو شخصی برخلاف مقررات تشریفات این کشور باعث انتقاد بسیاری ازمردم نسبت به دعوت وی دراین مراسم شده است.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از حضور باراک اوباما در این مراسم انتقاد کرده اند و رفتار او را غیر دیپلماتیک و شرم آور توصیف کرده اند کاربران رفتار رئیس جمهور آمریکا را هم به سخره گرفتند هم بی احترام به کشور و رئیس جمهورشان آنها با پخش تصاویر باراک اوباما به باز نشر آدامس جویدن وی مراتب اعتراض خود را به مقامات هندی رساندند.
مراسم روز جمهوری هند که امسال باحضور رییس جمهوری امریکا به عنوان میهمان ویژه با حضور مقامات بلندپایه ، وزرا ، نمایندگان مجلس، نمایندگان کشورهای مختلف و شرکت گسترده مردم در زیر بارش باران در حال برگزاری است .
اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 


ویدیو : وقتی اوباما مانند پسر بجه ها شیطنت می کند/ از آدامس جویدن تا لجبازی به تشریفات هندی!