واکنش مخابرات به شایعات مربوط به تالیا : سخنگوی مخابرات ایران گفت: تالیا اولین ...


سخنگوی مخابرات ایران گفت: تالیا اولین اپراتوری است که رومینگ را با توجه به شبکه روستایی داشته و قطعا تالیا در آینده درون مخابرات توسعه پیدا می‌یابد. تسنیم: سخنگوی مخابرات ایران گفت: تالیا اولین اپراتوری است که رومینگ را با توجه به شبکه روستایی داشته و قطعا تالیا در آینده درون مخابرات توسعه پیدا می‌یابد.

داوود زارعیان در ارتباط با این موضوع که طبق سخنان مسئولان ارتباطی کشور، تالیا اپراتور نیست و از همین جهت نمی‌تواند وارد نسل‌های بالاتر ارتباطی شود، اظهار کرد: تالیا طبق قرارداد، پیمانکار شرکت مخابرات ایران است و فکر می‌کنم اگر خود تالیا تجدید ساختار دهد و توسعه یابد، می‌تواند تمامی امکانات را در قالب شرکت مخابرات ایران در آینده دریافت کند.

وی افزود: درست است که در ارتباط با تالیا اینگونه مطرح شده اما اگر بپذیریم که اپراتوری نزدیک به مخابرات ایران است، شرایطی را برای آن فراهم می‌کنیم تا تمامی امکانات در اختیار آن قرار گیرد.

سخنگوی مخابرات ایران تالیا را پیش قدم در بحث رومینگ دانست و گفت: این اپراتور رومینگ را با توجه به شبکه WLL روستایی که در اختیار دارد پیش از همه داشته لذا اگر مسائل دیگرش حل شود، قطعا برای توسعه کمکش می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعیین سقف 6 میلیون مشترک برای تالیا در راستای توسعه، کمی دور از واقعیت نیست که این اپراتور بتواند سرپا بماند؟، گفت: قطعا تالیا در درون مخابرات توسعه پیدا می‌کند و شاید هم چنین موضوعی به سودش باشد.

زارعیان افزود: با توسعه شبکه روستایی تالیا و در اختیار داشتن هفت، هشت هزار آنتن WLL، قطعا در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

تالیا اولین اپراتور ارائه کننده سیم‌کارت اعتباری تلفن همراه در ایران است که سال 1383 آغاز به کار کرد.


ویدیو : واکنش مخابرات به شایعات مربوط به تالیا