هاموند:پوتین می‌تواند اسد را مجاب به رفتن کند/ حمله به هواپیمای انگلیسی در سینا صحت ندارد :



چهار دست و پا رفتن به انگلیسی , متن انگلیسی در مورد سفر رفتن , خواب رفتن پا در پوتین سربازی

هاموند گزارش‌ها درباره هدف‌گیری یک هواپیمای انگلیسی در سینای مصر را رد کرد و گفت که این جت مسافربری عمدا هدف گرفته نشده بود. وی با تاکید براینکه به محض جلب آرای کافی حملات هوایی در سوریه تشدید خواهد شد، پوتین را کسی دانست که می تواند بشار اسد را مجاب کند تا از قدرت کناره‌گیری کند.

 فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی‌ گفت: آن هواپیمای انگلیسی که در 23 اوت و در زمان پرواز بر فراز مصر از تیررس یک موشک خارج شد، عمدا هدف گرفته نشده بود.

اخیرا دیلی میل با انتشار مطلبی گزارش داد که هواپیمای تامسون با 189 مسافر در صحرای سینای مصر هدف موشک قرار گرفته اما خلبان توانسته با مهارت فرار کند و هواپیما را به سلامت بر زمین بنشاند.

هاموند در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق در همان زمان گزارش نشد، گفت: ما دقیقا در جریان تحولات بودیم و می‌دانستیم که مصر در حال برگزاری مانور نظامی زمینی است و نهایتا پس از پایان تحقیقات ما قانع شدیم که این کار عمدی نبوده است و هرگز خطری این هواپیما را تهدید نکرده است.

هاموند در پاسخ به این سوال که آیا شبه‌نظامیان داعش در میان تجهیزات ارتش عراق به موشک‌های زمین به هوا دست‌ یافته‌اند که بتواند هواپیماها را هدف بگیرد، گفت: این غیر ممکن است. هنوز هیچ مدرکی دال بر استفاده از چنین تجهیزاتی یافت نشده و خطوط هواپیمایی و سازمان‌های امنیت هوانوردی با جدیت مسائل امنیتی را در نظر می‌گیرند.

هاموند در ادامه تاکید کرد که انگلیس به محض جلب تعداد آرای کافی از قانونگذاران حزب کارگر حملات هوایی علیه داعش را در سوریه آغاز می‌کند. به گفته وی کمپین نظامی انگلیس علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه به محض آنکه با حمایت کافی در پارلمان روبرو شود، افزایش می‌یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود: به نظر می‌رسد که حزب کارگر کلا به سازمانی متفاوت تبدیل شده و جرمی کوربین رهبر آن هنوز درباره سوریه تصمیمی نگرفته است.

هاموند همچنین درباره سقوط ایرباس مسافربری روسیه با 224 سرنشین در سیناء گفت که تحقیقات در این رابطه ادامه دارد و به احتمال قوی انفجار عامل سقوط بوده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله واکنش قدرت‌های جهانی به داعش در سوریه را تحریک می‌کند یا خیر گفت: ما در بسیاری مسائل با روس‌ها توافق داریم اما یک موضوعی که هنوز روی آن اختلاف وجود دارد، آینده بشار اسد است. چه می‌شود اگر یک روز صبح اسد از خواب بیدار شود و تصمیم بگیرد که دیگر ادامه ندهد. یک شخص می‌تواند او را به این کار مجاب کند و آن ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) است و امیدوارم که او این کار را انجام دهد.

هاموند همچنین تاکید کرد که تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها باید به سبک بلفاست افزایش یابد و بازرسی‌ چمدان‌ها به یکی از الزامات در خاورمیانه، آفریقا و آسیا تبدیل شود تا با تهدید داعش و سایر افراطگرایان مقابله شود.

این مقام دولت انگلیس در ادامه از شرکای اتحادیه اروپای کشورش خواست تا مانع اصلاحات مورد نظر انگلیس نشوند. به گفته وی اگر این اصلاحات بنیادین اجرا نشود، مردم این کشور از خروج از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند. هاموند همچنین به نامه‌ای اشاره کرد که دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس قرار است برای دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا بنویسد. وی گفت که در این نامه جزئیات تغییرات درخواستی ذکر نمی‌شود.


  اخبار  بین الملل  -  ایسنا


ویدیو : هاموند:پوتین می‌تواند اسد را مجاب به رفتن کند/ حمله به هواپیمای انگلیسی در سینا صحت ندارد