نگاهی به ابهامات زندگی ورزشی فرهاد مجیدی : نگاهی به ابهامات زندگی ورزشی فرهاد ...



نگاهی به ابهامات زندگی ورزشی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی جدا از کیفیت بالای فنی اش محبوبیت زیادی هم در بین هواداران استقلال دارد. کافیست سری به شبکه های اجتماعی بزنید تا به عزیز بودن او در بین آبی ها پی ببرید.با این همه داستان مهاجمی که در 20 سالگی برای اولین بار پیراهن استقلال را پوشید نکات مبهمی هم دارد

1- برای تعریف از فرهاد مجیدی می توان به موارد زیادی اشاره کرد اما کافیست که صحنه گل او به نفت آبادان و اتفاقات بعد از آن را در ذهنتان یادآوری کنید.

شماره 7 محبوب آبی ها – که طی هفته های اخیر عملکرد بی نظیری برای استقلال داشته – بعد از گل زدن به سمت تماشاگران می رود تا شادی اش را با آنها تقسیم کند. دوربین روی صورت یکی از تماشاگران زوم می کند که میان ماموران پلیس منگنه شده و امیدوار است که فرهاد جمله «عاشقتم» او را بشنود.

2- فرهاد مجیدی جدا از کیفیت بالای فنی اش محبوبیت زیادی هم در بین هواداران استقلال دارد. کافیست سری به شبکه های اجتماعی بزنید تا به عزیز بودن او در بین آبی ها پی ببرید. پدر تیام و امیر بردیا آنقدر برای استقلالی ها مهم است که نبودنش در تیم سوژه ای برای کوبیدن امیر قلعه نویی می شود و حالا هم که آمده محبوبیت امیر را تحت تاثیر قرار داده. با این همه داستان مهاجمی که در 20 سالگی برای اولین بار پیراهن استقلال را پوشید نکات مبهمی هم دارد که در این مطلب سعی شده به مواردی از آن اشاره شود.

 

زندگی نامه فرهاد مجیدی , فرهاد مجیدی , ماشین بنتلی فرهاد مجیدی

 

3- فرهاد مجیدی سال گذشته در شرایطی که استقلال نیاز وحشتناکی به او داشت پرویز مظلومی را ول کرد تا به دخترش برسد. فتح الله زاده احساسی هم که نمی توانست مانع رسیدن فرهاد به تیام شود با جدایی او موافقت کرد تا استقلال بعد از رفتن شماره 7 قهرمانی را از دست بدهد. در آن مقطع زمانی این مسئله عنوان شد که فرهاد داستان دخترش را بهانه کرده و دلایل دیگری باعث رفتن او به قطر شده. دلیل اول مسائل مالی بوده و دلیل دوم اختلاف او با تعدادی از مسئولان باشگاه بوده است.

موضوعی که یکی از نزدیکان باشگاه که علاقه ای به افشای نامش ندارد، آن را تایید می کند: «به نظرم فرهاد به خاطر پول به قطر رفت چون باشگاه حاضر بود شرایط را طوری برای مجیدی فراهم کندکه او هر از گاهی دخترش را ببیند. با این همه فرهاد به مدیرعامل باشگاه گفت که نمی تواند در استقلال باشد. به نظرم داستان اختلاف او با معاونان باشگاه هم نمی تواند درست باشد چون آدم هایی که پارسال کنار فتح الله زاده بودند الان هم در باشگاه پست دارند.»

آتیلا حجازی مربی فصل قبل استقلال هم هنوز از دلیل رفتن فرهاد آگاه نیست: «هنوز دلیلش بر ما پوشیده است. ظاهرا فرهاد به خاطر دخترش رفته بود و من هم از او نپرسیدم که چرا رفته اما وقتی بازیکنی بخواهد به هر دلیلی از تیمش جدا شود نمی توان جلوی او را گرفت.»

4- فرهاد رفت و دوباره در شروع فصل آمادگی خودش را برای بازگشت به استقلال اعلام کرد اما به خاطر ماجرای کاپیتانی حاضر نشد پیراهن آبی را بپوشد و در مصاحبه ای مدعی شد که به عنوان شاگرد مکتب حجازی نمی تواند با یکسری مسائل – شما بخوانید امیر قلعه نویی – کنار بیاید.

چند ماهی گذشت تا داستان بازگشت فرهاد دوباره مطرح شود و او این بار بدون اینکهس ر بازوبند کاپیتانی با قلعه نویی چانه بزند دوباره صاحب پیراهن شماره 7 شد. خیلی ها کار فرهاد را نوعی بی احترامی به خانواده مرحوم حجازی عنوان کردند و مدعی شدند که مجیدی از نام اسطوره باشگاه استقلال سوء استفاده کرده است. مجیدی بازیکن مورد علاقه حجازی بود و عکس معروف او در سال 76 که بعد از باخت به پیکان در آغوش حجازی مشغول گریه کردن است در یاد هواداران تیم باقی مانده است.

 

گل فرهاد مجیدی به بیرانوند , تعداد بازی ملی فرهاد مجیدی , دختر فرهاد مجیدی

 

هر چند قضیه با صحبت های همسر مرحوم حجازی حل شد اما به نظر می رسد هنوز عده ای از طرفداران متعصب ناصرخان نتوانسته اند با کار مجیدی کنار بیایند.

آتیلا البته از بازگشت فرهاد استقبال می کند: «من هیچ مشکلی با فرهاد ندارم چون او آمده که به تیم کمک کند و به نظرم اگر مجیدی نبود، استقلال صدر جدول را از دست می داد.»

پسر مرحوم حجازی داستان برگشتن مجیدی به تیم محبوبش را هم اینگونه توضیح می دهد: «خیلی ها گفتند فرهاد آمده از خانواده ما برای بازگشت اجازه بگیرد در حالی که اصلا چنین چیزی صحت ندارد. فرهاد همیشه جویای احوال مادر من بوده و تنها برای مشورت کردن به خانه ما آمد. او هنوز هم سر حرف هایی که در مورد پدرم زده هست اما به عشق استقلال برگشته و این مهمترین چیز است چرا که او دوست دارد با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند.»

5- فرهاد در بازگشت به استقلال دیگر به بازوبند کاری ندارد و مجتبی تبدیل به کاپیتان اول تیم شده. بازیکنی که رابطه خوبی با شماره 7 دارد اما دو نفر از بزرگان تیم چندان علاقه ای به بازی کردن کنار فرهاد نداشته اند چرا که از نظر آنها فرهاد با بی معرفتی تیم را ول کرده و وقتی هم که نبوده بانی یکسری اتفاقات بوده که قابل نوشتن نیست. البته منابع آگاه می گویند که برخورد خوب مجیدی با هم تیمی هایش باعث شده تا آن دو بازیکن بزرگ حالا دیگر مشکلی با او نداشته باشند.

پشت پرده خداحافظی از تیم ملی

هنوز کسی به درستی نمی داند که فرهاد مجیدی به چه دلیلی از حضور در تیم کی روش انصراف داده. خیلی ها می گویند کی روش او را اخراج کرده و ترابیان سرپرست آن زمان تیم ملی برای آنکه حاشیه ای به وجود نیاید به کاپیتان استقلال توصیه کرده که از تیم ملی خداحافظی کند.

اگر دنبال اصل ماجرا هستید، صحبت های ترابیان را بخوانید: «قبل از اینکه فرهاد به تیم ملی دعوت شود علی کریمی پیراهن تیم ملی را می پوشید و مدیران استقلال چندان از این مسئله راضی نبودند. آقای فتح الله زاده با من صحبت کرد که چرا فرهاد نیست و اگر امکان دارد به کی روش بگویم که فرهاد را دعوت کند. سرمربی تیم ملی هم گفت که هر وقت شرایط مجیدی خوب باشد او را دعوت می کند که این اتفاق افتاد.»

 

فرهاد مجیدی و همسرش , پسر فرهاد مجیدی , همسر فرهاد مجیدی

 

ترابیان چند لحظه مکث می کند و سراغ روز واقعه می رود: «یک روز در هتل المپیک نشسته بودیم که فرهاد آمد پیش من و اجازه گرفت که برود و ام آر آی بگیرد. من گفتم باید از سرمربی تیم اجازه بگیرید اما گویا کی روش در جلسه بوده و فرهاد نتوانسته بود با او هماهنگ کند. نهایتا من از اختیاراتم استفاده کردم و سه ساعت به فرهاد مرخصی دادم اما مجیدی رفت و دیگر برنگشت تا کی روش حسابی ناراحت شود و با من سر این ماجرا بحث کند.»

یک هفته بعد از این ماجرا ترابیان، مجیدی را در هتل المپیک می بیند و از او به خاطر کارش گلایه می کند اما جواب مجیدی، سرپرست آن زمان تیم ملی را شوکه می کند: «شما هنوز بازیکن فوتبال را نشناخته ای.»/برترین ها


ویدیو : نگاهی به ابهامات زندگی ورزشی فرهاد مجیدی