نخل طلا تا 2 ساعت قبل از اختتامیه کن متعلق به اصغر فرهادی بود : افشاگری یک ...



اصغر فرهادی , فروشنده اصغر فرهادی , فیلم فروشنده اصغر فرهادی

افشاگری یک روزنامه فرانسوی

نخل طلا تا 2 ساعت قبل از اختتامیه کن متعلق به اصغر فرهادی بود

یک روزنامه فرانسوی افشا کرد که تا دو ساعت پیش از اختتامیه جشنواره کن، نخل طلا متعلق به «گذشته» اصغر فرهادی بوده است.

به گزارش ایسنا یک روز پس از پایان اختتامیه جشنواره فیلم کن روز 27 می روزنامه 20 دقیقه فرانسه به نقل از خبرنگار فرانسوی‌اش استفان لوبلان با تیتر «بازتابی از نخل طلا؛ هیات داوری بر فیلم «زندگی ادل» اتفاق نظر نداشت» نوشت که تا ساعت 5 عصر، دو ساعت قبل از اختتامیه، نخل طلا متعلق به فیلم «گذشته» فرهادی بوده است، اما در واپسین دقایق با چرخشی عجیب به فیلم عبداللطیف کشیش یعنی «زندگی ادل» (آبی گرم‌ترین رنگ است) می‌رسد.

این خبرنگار فرانسوی در ادامه گزارشش برملا کرد: استیون اسپیلبرگ در جریان مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن اطمینان داد که هیات داوران دست کم بر سه فیلم اتفاق نظر داشته که گفته می‌شود «زندگی ادل» جزو این سه فیلم نبوده است. البته هیات داوران تحت تاثیر این فیلم قرار گرفته، اما برای دادن جایزه به آن هم‌نظر نبوده است.

این روزنامه فرانسوی طبق اعلام منابعش نوشت که اتفاق نظر برای اهدای نخل طلا حول فیلم فرهادی شکل گرفته؛ تا جایی که برگزارکنندگان جشنواره کن تمامی گروه فیلم را به روی فرش قرمز کشاندند.

غافلگیری برنیس بژو، بازیگر فیلم «گذشته» اصغر فرهادی، پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نیز نشان می‌دهد که او از دریافت این جایزه حیرت‌زده بود. این روزنامه فرانسوی حیرت‌زدگی برنیس بژو را ناشی از آن دانست که طبق قوانین رسمی، اگر جایزه بازیگری اعطا شود، امید نخل طلا برای آن فیلم از بین می‌رود.

در پایان این گزارش، خبرنگار فرانسوی فاش کرده است که دو عضو هیات داوری جشنواره فیلم کن، کریستین مونجیو و لین رمزی، نظرشان تغییر می‌کند و با اصرار آنها در متقاعد کردن بقیه و با وجود دفاع اسپیلبرگ از فیلم فرهادی تا آخرین لحظه، به دلایل نامعلوم نخل طلا به فیلم دیگری اهدا می‌شود و اسپیلبرگ هم در برابر این تغییر تسلیم می‌شود.

دانلود فیلم فروشنده اصغر فرهادی , دانلود فروشنده اصغر فرهادی , فیلم های اصغر فرهادی

ایسنا

 

 

 


ویدیو : نخل طلا تا 2 ساعت قبل از اختتامیه کن متعلق به اصغر فرهادی بود