نامه یکی از منتحبان تهران مجلس دهم به سیداحمدخاتمی :  روزنامه اعتماد نامه الیاس ...



نامه شورای شهر تهران در مورد یاشار سلطانی , نامه نمایندگان مجلس به قوه قضاییه , روز نامه تهران نیوز


 روزنامه اعتماد نامه الیاس حضرتی مدیرمسئول این روزنامه و منتخب مردم تهران برای مجلس دهم خطاب به امام جمعه موقت تهران را متشر کرد.

در این نامه آمده است:

سرور ارجمندم جناب آیت‌الله  سیداحمدخاتمی، دامت بركاته
سلام عرض می‌كنم و برای‌تان توفیق و سلامتی روزافزون آرزومندم. پیروزی‌تان را هم در انتخابات خبرگان تبریك می‌گویم و امیدوارم منشأ آثار خیر باشید و اتفاقات خوبی را رقم بزنید.
دیروز كه خطبه‌ جمعه حضرتعالی را شنیدم، به خود اطمینان دادم كه خبرهای خوب در راهند و قرار است به استقبال روزهایی پر از امید و همدلی و مودت برویم.

 

حرف از آشتی و همدلی از هر زبان كه شنیده شود خوب و خوش و اطمینان‌بخش است اما از زبان جنابعالی لطفی علیحده دارد و نشانه‌ای است از شروع فصلی تازه در مناسبات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی. چقدر باعث خوشحالی و دلگرمی است كه در آستانه بهار طبیعت پیشقدم شده‌اید تا به استقبال بهار جامعه اسلامی‌مان برویم. نمی‌خواهم با پیش كشیدن حرف‌های قدیمی، زخم‌های قدیمی را سر باز كنم و حالا كه مشاركت مردمی در انتخابات فضایی شاد و پرنشاط و پرامید را باعث شده با یادآوری كینتوزی‌ها و نقارها و بداخمی‌ها و تلخ‌گویی‌ها كام خودم، شما و مردم را تلخ كنم. نیازی نیست كه دایم برگردیم به گذشته و دنبال مقصر بگردیم و از دعواهای قدیمی دعواهای تازه بیرون بكشیم بلكه باید به آینده نگاه كنیم و همان‌طوری كه فرمودید با تحریض گروه‌ها و افراد به آشتی و برادری وقتش رسیده كه از ریش‌سپیدان و عاقلان و خیرخواهان بخواهیم كه آستین بالا بزنند و میانداری كنند و بین فرزندان انقلابی امام خمینی(ره) آشتی برقرار سازند. در سالیان گذشته به خیلی‌ها ظلم شد؛ در فضایی تیره و تار حرف‌ها و تهمت‌های سنگینی زده شد كه كوه طاقت‌شان را نداشت. دعوا كه بلند شود كسی در میانش حلوا خیر نمی‌كند به‌جایش بازار حذف و هدم و زخم‌زبان داغ می‌شود.

 

بدترین قسمت ماجرا این بود كه «برادران» مقابل هم صف كشیدند و به یكدیگر درشت گفتند و برهم ستم كردند. با این همه از آنها كه بر مصدر قدرت بودند و زورشان به دیگران می‌چربید توقع می‌رفت كه خویشتنداری كنند و هر آنكه جز خود را از قطار انقلاب بیرون نیندازند و با حدث و گمان مخالفین‌شان را به بیگانگان منتسب نكنند. این وسط شیاطین هم آتش‌بیار معركه شدند و برای بالا گرفتن كینه و نزاع ناخن به هم ساییدند. معروف است كه «الحكم لمن الغلب». او كه غالب آمده حرفش دررو دارد و می‌تواند آب به ظلم رفته را به جوی عدالت برگرداند و می‌تواند باعث وحدت و همدلی شود اما متاسفم كه بگویم نشدند و برنگرداندند، حتی بر طبل عصبیت كوبیدند. اتفاقا در این میان اوامر رهبر فرزانه انقلاب را كه معطوف به جذب حداكثری و همدلی و همیاری و وحدت كلمه بود در عمل بر زمین گذاشتند و به آنها عمل نكردند.

 

فرصت‌های زیادی سوختند و سرمایه‌های ملی و انقلابی بسیاری هبا و هدر شدند و چه نام‌های نیك كه ضایع نشدند و... اما هنوز هم دیر نیست و هنوز هم اگر ماهی صلح و برادری را از آب پر تلاطم سیاست بگیریم تازه است. هنوز خدا را شكر وقت برای آباد كردن كشور باقی است و هنوز می‌شود سرمایه‌های بسیاری را حفظ كرد و به واسطه‌شان توطئه‌های دشمنان را خنثی كرد و بدخواهان انقلاب اسلامی را مایوس كرد. اتفاقا انتخابات اخیر گواه صادقی است از اینكه مردم دل‌شان با انقلاب است و نیروهای سیاسی صاحب تجربه و آگاه منافع ملی و امنیت كشور را بر خواست خود مقدم می‌دارند. به‌عینه دیدیم همین‌كه روزنی به اندازه انتخابات گشوده شد یكباره كینه از دل‌های دوستان انقلاب و یاران امام پاك شد و از بركت همدلی و ائتلاف نیروهای سیاسی، شور و نشاطی به جامعه بازگشت كه یادآور روزهای آغازین انقلاب اسلامی بود. این حضور جوانان و این تلاش‌های قانونی و اخلاقی و این رقابت‌های انتخاباتی بی‌حقد را دست كم نباید گرفت و نباید به كسی اجازه داد تا به هر اسمی بخواهد حرف از بی‌وفایی بزند و این دستاورد ارزشمند را به بیگانگان نسبت دهد یا بذر ناامیدی و تلخكامی را در دل جوانان بكارد و از حضور حداكثری و مشاركت سیاسی دلسردشان كند.

اتفاقا نتیجه انتخابات نیز بیش از آنكه به نفع گروه و دسته‌ای باشد به نفع گفتمان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. بازنده آن هم نظام سلطه و دشمنان انقلابند. هر كس ایران را دوست داشت و به فكر اعتلا و سربلندی كشور بود وارد گود انتخابات شد و به قدر وسع تنور رقابت را داغ كرد. مردم دین‌شان را به انقلاب و به نظام ادا كرده‌اند وحالا نوبت فعالان سیاسی و صاحب‌نامان و پیروان امام و رهبری است تا دین‌شان را ادا كنند و تكلیف‌شان را بجا آورند. دین و تكلیف آنها همین سخن سنجیده‌ای است كه در خطبه‌های جمعه بیان فرموده‌اید. این سخن مرضی امام بزرگوارمان هم هست و هم در وصیتنامه و هم در بیانات شفاهی‌شان مكرر بدان امرمان فرموده‌اند و از تفرقه نهی‌مان كرده‌اند. نه فقط از تفرقه سیاسی كه از تفرقه عقیدتی و اجتماعی هم باید پرهیز كنیم. ما باید مقدمات صلح و دوستی و آشتی را در همه عرصه‌ها فراهم كنیم و دل‌هامان را از كینه بزداییم. حالا كه بهار طبیعت با بهار سیاست برهم منطبق شده‌اند وقت مناسبی است تا دل‌هامان را هم بهاری كنیم و با خانه‌تكانی‌های شب عید هر نوع كدورت و بدخواهی و سوءظن را از خود دور‌سازیم. در این میان هركس حرف از تفرقه بزند و دوستان انقلاب را به رگبار تهمت‌ها و ناسزاها ببندد یعنی كه نمی‌تواند بر تمناهای نفسانی‌اش پای بگذارد و انقلاب و نظام را بر منافع خود و گروهش اولویت بدهد. فرمایش آشتی‌جویانه‌تان را به فال نیك می‌گیرم و آرزو می‌كنم كه در این كار خداوند مویدتان بدارد و این صلح و صفا را مقدمه سربلندی كشور قرار دهد.

 

والسلام.

برادر كوچك‌تان، الیاس حضرتی منتخب مردم تهران

 

 اخبار  سیاسی  - اعتماد 


ویدیو : نامه یکی از منتحبان تهران مجلس دهم به سیداحمدخاتمی