نامه سعیدلو به رهبری درباره رویارویی با ورزشکاران اسرائیل :     علی سعیدلو ...



 


نامه احمدی نژاد به رهبری , تحقیق درباره زندگی نامه کوورش کبیر , تحقیق درباره زندگی نامه ابوعلی سینا

 

علی سعیدلو با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان خواست تا نسبت به وضعیت رویارویی ورزشكاران ایرانی با ورزشكاران رژیم جعلی اسراییل تعیین تكلیف كنند.

یزدانی خرم: باید فكری اساسی بكنیم. ما می‌توانستیم با مدالی که نعمت پور می‌گرفت به مقام دوم یا سوم برسیم ... من گفتم که بر اساس سیاست نظام نباید نعمت پور با این حریف اسرائیلی رودررو شود. این باعث شد که از کسب مدال در این وزن باز بمانیم.


در شرایطی كه از سال 57 و پس از انقلاب شكوهمند جمهوری اسلامی، ورزشكاران ایرانی هیچ گاه مقابل حریفانی از رژیم اشغالگر قدس شركت نكرده‌اند، علی سعیدلو با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان خواست تا نسبت به وضعیت رویارویی ورزشكاران ایرانی با ورزشكاران رژیم اشغالگر قدس تعیین تكلیف كنند.


این نامه با واكنش‌های متفاوتی همراه شد.


اولین خبر از نامه سعیدلو


ابتدا محمدرضا یزدانی خرم بود كه این مساله را رسانه‌ای كرد.


او كه برای تشریح وضعیت كشتی ایران پس از مسابقات جهانی مسكو به شبكه خبر رفته بود در این برنامه زنده تلویزیونی از این مساله پرده برداشت و گفت: سعیدلو نامه ای را برای مقام معظم رهبری نوشته که درباره وضعیت رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس کسب تکلیف کند.


وی افزود: باید فكری اساسی بكنیم. ما می‌توانستیم با مدالی که نعمت پور می‌گرفت به مقام دوم یا سوم برسیم. زمانی که مربیان تیم ملی با من تماس گرفتند و گفتند که با توجه به قرعه، نعمت پور باید با حریفی از اسراییل شرکت کنند من گفتم که بر اساس سیاست نظام نباید نعمت پور با این حریف رودررو شود. این باعث شد که از کسب مدال در این وزن باز بمانیم.


موافقان نامه سعید لو : باید تدبیری بیاندیشیم


پس از این صحبت‌ها، بهرام افشارزاده دبیركل كمیته ملی المپیك هم درباره این نامه به ایسنا گفت: این مساله جزو سیاست های كلان نظام است. خوشبختانه شورای المپیك آسیا به دلیل آن كه كشورهای اسلامی رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناختند این رژیم را از مسابقات آسیایی كنار گذاشته اند اما این مشكل در مسابقات جهانی و بین المللی وجود دارد. ما در مسابقات اخیر المپیك نوجوانان با این مشكل به صورت بسیار سخت روبرو شدیم و گذشت كمیته بین المللی المپیك به ما كمك كرد.


او در ادامه گفت: در مسابقات آتی المپیك یا جهانی اگر در قرعه با حریفانی از رژیم اشغالگر قدس روبرو شویم و در آن مسابقات شركت نكنیم. كمیته بین المللی المپیك ممكن است متوجه شود كه ما از روی عمد نمی خواهیم مسابقه بدهیم و ممكن است این مساله عواقبی را برای ما به دنبال داشته باشد. به هر صورت امیدوارم تدبیری بیاندیشیم كه از این بحران خارج شویم.


مشاور امور جوانان رییس سازمان تربیت بدنی نیز اظهار كرد: من از سعیدلو به دلیل ارسال این نامه تشكر می كنم. سعیدلو به ورزش اشراف كامل دارد. فرستادن نامه ضرورتی انكار ناپذیر بود. به جرات می گویم ورزشكاران ما افرادی ولایت مدار، معتقد و بسیار متعصب به مسایل ارزشی كشور هستند. ورزشكاران ما 15 سال از عمر و جوانی خود می گذرند تا برای كشورشان مدال بگیرند. شما می بینید كه آنها در مقاطع حساس مسابقات از رویارویی با ورزشكاران رژیم اشغالگر قدس خودداری می كنند. از این فداكاری نمی توان با مسایل مالی قدردانی كرد. جوانان ورزشكار ما سفیران شایسته كشور هستند.


وی ادامه داد: قطعا هر آنچه كه مقام معظم رهبری یا رییس جمهور تبیین كنند ما گوش به فرمان هستیم. سعیدلو با نگرش خوبی از دریچه فنی به این مساله نگاه كرده، قطعا هر آنچه كه از این مكاتبه تبیین شود هم به صلاح ورزش كشور و هم به صلاح قهرمانان ماست.


مخالفان نامه سعیدلو : نباید فرار رو به جلو داشته باشیم


محمد علی آبادی از جمله مخالفان این نامه است. رییس كمیته ملی المپیك ایران با ابراز بی اطلاعی از این نامه گفت: معتقدم باید از سیاست های نظام تبعیت كنیم. دستگاه های اجرایی هم همین وظیفه را در قبال سیاست های نظام دارد.


وی در پاسخ به این سوال كه آیا فكر نمی كنید طرح این مساله از سوی رییس فدراسیون كشتی برای در زیر سایه قرار گرفتن شكست های كشتی در مسابقات جهانی نیست، گفت: به هر حال همانطور كه گفتم سیاست نظام مشخص است. نباید فرار رو به جلو داشته باشیم. مساله رژیم اشغالگر قدس از جمله مباحثی است كه دستگاه‌های اجرایی باید خودشان را با سیاست های نظام هماهنگ كنند.


یكی دیگر از مخالفان این نامه بهزاد كتیرایی است. مدیركل سابق حراست سازمان تربیت بدنی با انتقاد شدید از سازمان تربیت بدنی گفت: من شدیدا با اقدام سعیدلو مخالفم، ارسال نامه یك حركت انحرافی در ورزش بود، منش ورزش ما پهلوانی است، روش ما اول رعایت ارزش ها و بعد قهرمانی و مدال آوری است. نظام ما اسلامی و برپایه اصول و اعتقادات ایجاد شده است و ما پای این اصول هزینه های سنگینی پرداخت كرده ایم.


وی ادامه داد: ما هزاران شهید دادیم، همیشه یكی از شعارهایمان مخالفت با رژیم صهیونیستی اشغالگر بوده است كه آن را اعلام كردیم. این حركت بسیار انحرافی است. توصیه می كنم سعیدلو نامه اش را پس بگیرد. اصلا نوشتن نامه حركت صحیحی نبود. جامعه ورزش بارها تنفر خود را نسبت در همه میادین به رژیم اشغالگر قدس اعلام كرده است.


رییس سابق فدراسیون های كاراته و ووشو، با بیان این كه فقط برای گرفتن یك مدال نباید چنین مسایلی را مطرح كرد، متذكر شد: نوشتن چنین نامه ای هیچ لزومی نداشته است. حركت سعیدلو بسیار اشتباه بوده و جامعه ورزش باید آن را محكوم كند.


كتیرایی در واكنش به اظهارات اخیر یزدانی خرم مبنی بر این كه باید برای حل مشكل رویارویی با ورزشكاران رژیم صهیونیستی فكر اساسی بكنیم، تصریح كرد: فكر اساسی را قبلا شهیدان كرده اند. ما هر جا كه بتوانیم تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام كنیم این كار را انجام می دهیم.


مدیر كل سابق حراست سازمان تربیت بدنی با بیان این كه شدیدا اقدام سعیدلو را محكوم می كنم، به ایسنا گفت : باید سعیدلو نامه اش را پس بگیرد، معتقدم ورزشكاران ارزشی و بسیج باید اعلام موضع كنند. حركت سعیدلو حركت قشنگی نیست. سعیدلو اشتباه كرده است.


وی در پایان با بیان این كه از شنیدن این خبر بسیار ناراحت و متاثر شدم، یادآور شد: ما باید موضع خود را مانند قبل حفظ كنیم چرا كه مساله اسرائیل مساله ای نیست كه بخواهیم به راحتی از آن بگذریم. از طرفی ورزش هم باید منش پهلوانی خود را حفظ كند.../ایسنا


ویدیو : نامه سعیدلو به رهبری درباره رویارویی با ورزشکاران اسرائیل