نادران، توكلي و مصباحي‌مقدم پنبه درآمد :     خباز درگفت وگو با ايلنا: نادران، ...




 

 

کسب درآمد از مشاهده آگهی , کسب درآمد از تبلیغات کلیکی , کسب درآمد از اینترنت

خباز درگفت وگو با ايلنا:

نادران، توكلي و مصباحي‌مقدم پنبه درآمد 40 هزار ميلياردي دولت را زدند


مگرهمراهي با دولت به اين معني است كه هرچه دولت گفت را قبول كنيم؟/چنانچه 40 هزار ميليارد تومان براي هدفمند كردن يارانه‌ها از سوي مجلس تصويب مي‌شد مردم نسبت به دولت و نظام بدبين مي‌شدند.

ایلنا: يك عضو فراكسيون خط امام(ره) معتقد است كه ادعاي دولت در مورد سياسي بودن تصميم مجلس در تصويب 20 هزار ميليارد تومان براي هدفمند كردن يارانه‌ها گناهي نابخشودني و تهمت است.
محمدرضا خباز نماينده كاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به تركيب نمايندگان مجلس اظهار داشت: اين تركيب حاكي از آن است كه از ميان 290 نفر نماينده، بيش از 200 نفر به رئيس‌جمهور فعلي راي مثبت داده‌اند و براي ايشان در مناطق خودتلاش‌هاي بسياري كردند. تنها اقليتي كه ما نيز جزو آن هستيم، كانديداي ديگري در انتخابات رياست‌جمهوري داشتند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اگرچه اين همراهي نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور فعلي تبعات بسياري براي آنها داشته است، اما اين افراد اين تبعات را به جان خريده‌اند و حتي پاي قانون‌شكني دولت ايستاده‌اند.
اين عضو فراكسيون خط امام (ره) با بيان اينكه كشور از آن همه است و قرار نيست كه يك دولت براي هميشه در راس آن باشد، ادامه داد: ما همگي مستاجرين اين خانه هستيم.
وي با اشاره به فراكسيون اقليت مجلس، اضافه كرد: گروه اقليت مجلس كه به ايشان راي نداده‌اند نيز در طرح‌ها و لوايح آن چرا كه به مصلحت نظام است، مورد توجه قرار دادند.
اين نماينده مجلس با اشاره به برخي اظهارات دولتمردان مبني بر آنكه تصميم مجلس در مورد كاهش درآمد دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌ها سياسي بوده است، تصريح كرد: اين تنها يك تهمت و افترا است و ناگفته نماند كساني كه خودشان نيز در آن جلسه حضور داشتند واقعيات را بيان نمي‌كنند. چرا كه دراين جلسه پس از شنيدن صحبت‌هاي سه نفر از شخصيت‌هاي اقتصادي مجلس كه از طيف اصولگرا بودند (آقايان نادران‏ توكلي و مصباحي مقدم) اين راي صادر شده است.
به گفته وي، همين سه نفر پنبه 40 هزار درآمد دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌ها را زدند. در غير اين صورت نمايندگان در مقابل اصرار و خواهش‌هاي رئيس‌جمهور ممكن بود تحت تاثير قرار بگيرد اما اين سه نفر با انديشه‌هاي قوي خود و استدلال‌هاي عقلاني توانستند مجلس را در مسير عقلانيتي كه لازم بود قرار دهند.
وي در واكنش به اظهارات اخير معاون اول رئيس جمهور افزود: تهمت اينكه تصميم مجلس سياسي بوده است، گناهي نابخشودني است. مگرهمراهي با دولت به اين معني است كه هرچه دولت گفت را قبول كنيم؟
خباز، مجلس را پدر دولت دانست و گفت: چنانچه بپذيريم كه مجلس پدر دلسوزي براي دولت است، بايد بدانيم كه همراهي با آن تنها به عمل كردن هر آنچه كه دولت مي‌گويد نيست.
وي افزود: اگرچه اين فرزند بعضا بي‌مهري‌ها و قانون شكني‌هايي را مي‌كند و خلاف انتظار پدر را انجام مي‌دهد، اما منع مجلس از تخصيص 40 هزارتومان درآمد براي دولت‏، از سر دلسوزي بوده است تا از تورم غير واقعي و جهش بعد از نوروز بكاهد. بنابراين مي‌توان گفت مجلس به دولت خدمت كرده است.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس تاكيد كرد: چنانچه 40 هزار ميليارد تومان براي هدفمند كردن يارانه‌ها از سوي مجلس تصويب مي‌شد، مردم نسبت به دولت و نظام بدبين مي‌شدند. مجلس به منظور جلوگيري از اين بدبيني چنين تدبيري را انديشيده است.


ویدیو : نادران، توكلي و مصباحي‌مقدم پنبه درآمد