مهران رجبی دروغ گو است! : مهران رجبی یکی از آن دست آدم هایی است که ابایی از ...


مهران رجبی یکی از آن دست آدم هایی است که ابایی از گفتن واقعیت ندارد. حتی در یک اعتراف تکان دهنده! مدعی می‌شود دروغ زیاد گفته، آنقدر زیاد که بزرگ‌ترینش یادش نمی‌آید! مهران رجبی از فضایل اخلاقی‌اش هم می‌گوید و مطمئن است که آدم حسودی نیست.

مجله ایده آل: «دروغگو دشمن خداست!» این جمله‌ای بود که همه ما در بچگی با آن آشنا شدیم و البته قطعا دلیل نشد تا هرگز دروغ نگوییم. در کودکی دروغ می‌گفتیم و بعد با انبوهی از عذاب وجدان از خداوند می خواستیم که ما را ببخشد. بماند که وقتی بزرگ تر شدیم چه اتفاقاتی افتاد! با همه این احوال مهم این است که این روزها چه کسانی صادقانه به چنین اشتباهاتی اعتراف می​کنند. مهران رجبی یکی از آن دست آدم هایی است که ابایی از گفتن واقعیت ندارد. حتی در یک اعتراف تکان دهنده! مدعی می‌شود دروغ زیاد گفته، آنقدر زیاد که بزرگ‌ترینش یادش نمی‌آید! مهران رجبی از فضایل اخلاقی‌اش هم می‌گوید و مطمئن است که آدم حسودی نیست و البته حسادت را مختص خانم های محترم می‌داند! داستان درباره او وقتی جالب‌تر می‌شود که از دزدی مهیج دوران کودکی‌اش می‌گوید! البته ماجرا قرار نیست با بدآموزی تمام شود. این گپ و گفت صادقانه را تا انتها بخوانید و بعد به قاضی بروید و خب، این همه صداقت را هم تحسین کنید.

مهران رجبی , مهران رجبی آخوند , ماشین مهران رجبی

   آدم خوبی هستم!

   به صورت كلی خودت را چطور آدمی می‌دانی؟

این سؤال خیلی جهانشمول است. از لحاظ مهربانی و هدیه دادن و مهماندوستی لنگه ندارم. در كل آدم خوبی هستم (می‌خندد).

 مهم‌ترین خصیصه‌ای كه در جامعه رنجت می‌دهد چه خصیصه‌ای است؟


رانندگی بد.

 اگر بتوانی یكی از خصوصیاتت را پاك كنی كدام خصوصیت را پاك می‌كنی؟

بعضی از شوخی‌هایم را پاك می‌كنم. احساس می‌كنم بعضی مواقع شوخی‌های بی‌جا می‌كنم و ممكن است طرف مقابل از من برنجد. وقتی سر به سر كسی می‌گذارید ممكن است درجه تحملش نسبت به استاندارد شوخی‌های جامعه همخوانی نداشته باشد و آزرده شود.

  خیلی دروغ گفته‌ام


آخرین دروغی كه گفته‌ای را یادت می‌آید؟


بله. سؤال اولی را كه پرسیدی به دروغ جواب دادم و گفتم آدم خوبی هستم (می‌‌خندد).

 و بزرگ‌تریــــن دروغ عمرتان.

آنقدر دروغ گفته‌ام كه یادم نمی‌آید كدام دروغ بزرگ‌تری بوده است.اما به نظرم دروغ كوچكش هم بزرگ‌ است.

 راجع به آدم‌ها قضاوت می‌كنی؟ با توجه به اینكه خودت بازیگر هستی و به شدت مورد قضاوت قرار می‌گیری؟

بله، خیلی زیاد. نسبت به خیلی از بازی‌هایی كه در تلویزیون می‌بینم قضاوت دارم. به نظرم نمی‌توان قضاوت نكرد. در جمع خانواده‌ هم كه قرار می‌گیرم اگر از من درباره كسی سؤال كنند جوابشان را می‌دهم. در جامعه اما فرصت برانداز كردن اطرافیانم را ندارم چون همیشه درگیر كارم.

زن شدن مهران رجبی عکس , مهران رجبی instagram , مهران رجبی و همسرش

   بخشش یا انتقام؟

 تا به حال كسی سر شما كلاه گذاشته است؟

مجموعا در حد 150 میلیون تومان سر من كلاه رفته است از 2 میلیون تا 20 میلیون پولم را بالا كشیده‌اند.

   با كسی كه سرتان كلاه گذاشته چطور برخورد می‌كنید؟

هیچی. آنها را می‌بینم سلام علیك می‌كنم و از كنار هم می‌گذریم. منظورم این نیست كه آنها را می‌بخشم اما منتظر می‌مانم تا بیایند و انجام وظیفه كنند و اگر انجام وظیفه نكنند هم برخورد خاصی نشان نمی‌دهم می‌گذارم به حساب اینكه پول ندارند.

    بعضی‌ها می‌گویند لذتی كه در انتقام هست در بخشش نیست. شما انتقام‌جو هستید؟

به نظرم هرگز نرسیدن بهتر از دیر رسیدن است. من به سخن بزرگان اعتقاد دارم لذتی كه در بخشش است در انتقام نیست. به نظرم برای آدم عاقل بخشندگی درست است نه انتقام البته بخششی كه به دیگران صدمه زده نشود. یك موقع هست كه انتقام لازمه سلامت جامعه است، مثل قصاص اما آن كسی كه قصاص می‌كند می‌تواند ببخشد و این بخشندگی اگر به جامعه آسیب نرساند خیلی لذتبخش است.

   پسر همسایه‌ای که از من دزدی کرد

یک‌بار در روستا زندگی می‌كردیم با پسر همسایه برای درس خواندن به كرج می‌رفتیم. یك روز آقای  همسایه 50 تومان با یك قفل به من داد و گفت این قفل را درست كن. در واقع پول را به من سپرد نه به پسرش. نمی‌دانم چرا من را عاقل‌تر از پسر خودش می‌دید. آن روز 50 تومانی من گم شد. بعدها متوجه شدم پسر همسایه پول را از جیب من زد به این خاطر كه از پدرش به خاطر اعتماد کردن به من دلخور شده بود و با خودش فكر كرده بود اگر پول را كش برود به پدرش ثابت می‌شود كه نباید به غریبه‌ها اعتماد كند.

   پیش آمده است كه از كسی متنفر شوی؟

بله. البته خیلی كم این اتفاق می‌افتد، گاهی برای سلامت طرفین تصمیم گرفته‌ام قطع ارتباط كنم برای اینكه هم طرف، سالم و با اعصاب راحت زندگی كند و هم من، البته این قطع ارتباط در حد تنفر نیست و در حد تعجب است بیشتر. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید كه دلم نمی‌خواهد شخص خاصی را ببینم البته گمان می‌كنم همیشه حق با من بوده است. خیلی مسائل می‌تواند فرد را به جایی برساند كه دیگر نخواهی آن آدم را ببینی مثل حسد یا سوءاستفاده از اسم آدم طوری كه باعث زیر سؤال بردن آبرویت شود.

نکته: اهل دعوا نیستم اما چشم غره‌ای دارم که از کتک‌کاری دردناک‌تر است

مهران رجبی فیلمها , زنجان مهران رجبی آشپزی , مهران رجبی لکسوس

ما آقایان خصوصیت منفی نداریم

حسادت خصوصیتی است كه خیلی شایع است. هیچ‌وقت نسبت به بازیگر خاصی حسادت داشته‌ای؟

به هیچ‌وجه. حسادت مخصوص شما خانم‌هاست ما آقایان خصوصیات منفی نداریم (می‌خندد).

بهترین آدمی كه بین اطرافیان شما وجود دارد، چه كسی است؟

رضا صفری و محسن نعمتی از دوستان قدیمی‌ام كه از بچگی با آنها بزرگ شده‌ام یك رگه فامیلی هم با هم داریم آنها را خوب می‌شناسم. به نظرم بهترین آدم‌هایی هستند كه می‌شود با آنها ارتباط داشت. به همین خاطر دلیلی نمی‌بینم سراغ آدم‌های دیگر بروم و با آنها رفاقت كنم.

كسی كه از لحاظ اخلاقی دوست داری شبیه او باشی كیست؟

همیشه به خصوصیات اخلاقی حاج آقامهدی دشیری رشك می‌برم. ایشان یك زمانی صاحبخانه ما بودند. حاج آقا از آدم‌های معتمد محله ما بود؛ آدم بسیار باایمان و خوبی كه همیشه به ایشان آفرین گفته می‌شود.

من پیچیده نیستم


 با توجه به اینكه هرچه بیشتر جلو می‌رویم خصوصیات رفتاری آدم‌ها پیچیده‌‌تر می‌شود شما خودت دچار این پیچیدگی شده‌ای؟

نه به قضاوت دوستانم من همانی هستم كه همیشه بوده‌ام. در واقع ویژگی مهران رجبی پیچیده نبودن اوست.

 هیچ‌وقت خساست به خرج داده‌ای؟

بله. گاهی خسیس هم می‌شوم. مثلا وقتی برای خرید لباس رفته‌ام و به من گفته‌اند چون آن لباس مارك‌دار است باید یك مبلغ بالا بابت خرید آن بدهی مطلقا زیر بار نرفته‌ام. مارك و برند لباس برایم اهمیت ندارد. اگر این ویژگی را خساست می‌توان گفت بله من خسیسم.

 ما کرجی‌ها مهمانپذیریم

شما اصالتا كجایی هستید و خصوصیات مردم این منطقه چیست؟


من اهل روستایی از حومه كرج هستم. مهمانپذیری مردم كرج معروف است. همین مسئله كه جمعیت خود مردم كرج 300هزار نفر است اما 3 میلیون نفر آنجا سكونت دارند نشان‌دهنده مهمانپذیر بودن آنهاست.


ویدیو : مهران رجبی دروغ گو است!