مفیدترین عرقیات گیاهی فصل بهار : با رسیدن روزهای گرم تابستان، نوشیدن عرقیات ...


با رسیدن روزهای گرم تابستان، نوشیدن عرقیات گیاهی در میان خانواده‌ها‌‌ افزایش پیدا می‌كند. آنچه پیش روی شماست پیشنهادات ویژه با موضوع عرقیات گیاهی و خواص درمانی آنها در پیشگیری و درمان بعضی بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی است    تقویت معده و هضم بهتر

براساس متون طب سنتی ایران، نوشیدن یك فنجان عرق چهل گیاه كه از تركیب چند نوع مختلف گیاهان دارویی تولیدشده، پیش از وعده‌های غذایی به تقویت معده و بهبود عملكرد آن كمك می‌كند. به این ترتیب با نوشیدن این عرق گیاهی و تقویت معده، سوخت و ساز و هضم مواد‌غذایی در شرایط بهتری انجام می‌شود و بدن از ابتلا به انواع سوءهاضمه، نفخ و انواع دل درد آسوده می‌شود.

عرقیات گیاهی , خواص عرقیات گیاهی , فروش عرقیات گیاهی



   كاهش فشار خون با عرق شاه‌تره

عرق شاه‌تره یكی دیگر از نوشیدنی‌های گیاهی خوش طعم و خوش بویی است كه تاثیر قابل ملاحظه‌ای در كنترل میزان فشار خون به‌ویژه در افراد سالمند دارد. نوشیدن روزی 2 فنجان از این عرق گیاهی به تصفیه و تنظیم كلسترول خون نیز كمك می‌كند.



   رازیانه و درمان نفخ شكم

در برخی متون طب سنتی، نوشیدن عرق رازیانه یكی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش میزان شیر مادر است. نوشیدن این عرق گیاهی علاوه بر این، اشتهاآور و مقوی بوده و برای رفع درد، نفخ شكم و قولنج بسیار مؤثر است. خانم‌های بارداری كه تمایل به مصرف این عرق گیاهی برای افزایش میزان شیر خود دارند، بهتر است مصرف این عرق گیاهی را با مشاوره یك متخصص گیاه درمانی یا با مشورت پزشك خود تجربه كنند.

لیست عرقیات گیاهی , آشنایی با عرقیات گیاهی , درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی



نکته - نوشیدن یك فنجان بهارنارنج پیش از خواب شبانه، تاثیر بسیار زیادی در درمان بی‌خوابی داشته و به رفع تنش‌های عصبی در فرد كمك می‌كند



  افزایش اشتها با خارشتر

عرق گیاهی خارشتر یكی دیگر از داروهای گیاهی منحصر به فردی است كه درمانگران طب سنتی از آن برای درمان سنگ كلیه و دفع سنگ‌ها از مجاری ادراری بهره می‌برند. این عرق گیاهی علاوه بر درمان سنگ كلیه در كنترل تپش قلب و بهبود آن در افراد مبتلا به این عارضه بسیار مؤثر است. افزایش اشتها و افزایش میزان تعریق در افراد از دیگر ویژگی‌های این عرق گیاهی است كه مصرف آن در فصل‌های بهار و تابستان توصیه شده است.



   مقاومت بدن در مقابل گرما

یكی از ساده‌ترین راه‌های مقابله با گرمای هوا در ماه‌های گرم سال، استفاده از عرقیات گیاهی است كه طبیعت سرد و‌تر دارند. یكی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور، نوشیدن عرق كاسنی است. عرق كاسنی از جمله داروهای گیاهی محسوب می‌شود كه علاوه بر افزایش میزان تحمل بدن در برابر گرما، موجب تقویت معده و تنظیم میزان كلسترول خون نیز می‌شود. نوشیدن روزی 2 فنجان از این عرق گیاهی در فصل‌های گرم سال به پاكسازی اخلاط نامناسب از بدن به‌ویژه كبد كمك كرده و میزان تعریق بدن را نیز افزایش می‌دهد.



   مبارزه با چاقی با عرق زیره سبز

عرق زیره سبز به دلیل خاصیت چربی‌سوزی كه دارد، یكی از بهترین عرقیات گیاهی برای افرادی محسوب می‌شود كه قصد كاهش وزن دارند. این عرق گیاهی علاوه بر خاصیت چربی‌سوزی موجب افزایش میزان سوخت‌وساز بدن شده و با هضم صحیح غذا، مانع از بروز انواع چاقی‌های موضعی در بدن می‌شود. درمان تنگی نفس و تقویت دستگاه و مجاری تنفسی از دیگر خواص این عرق گیاهی است.

عرقیات گیاهی برای کبد , عرقیات گیاهی یونجه , عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب



   افزایش گلبول‌های سفید با عرق بابونه

عرق بابونه یكی دیگر از مفیدترین عرقیات گیاهی است كه خواص منحصر به فردی در تسكین دردها و اختلال‌های گوارشی به‌ویژه التهاب و زخم‌های خفیف معده دارد. درمانگران، نوشیدن روزانه عرق بابونه را یكی از مؤثرترین راهكارها برای افزایش میزان ایمنی سیستم دفاعی بدن و تولید گلبول‌های سفید در خون می‌دانند.

عرقیات گیاهی برای دل پیچه , معرفی خواص عرقیات گیاهی ویژه فصل گرما , عرقیات گیاهی برای درما d



سه پیشنهاد ویژه

  •    عرق گل گاوزبان نشاط‌آور
عرق گل گاوزبان همانند چای آن خواص متعددی از قبیل آرامش بخشی، تقویت اعصاب و ضد‌استرس دارد. از آنجا كه تمایل مردم به نوشیدنی‌های خنك در فصل‌های گرم سال در مقایسه با نوشیدن چای افزایش می‌یابد، افراد علاقه‌مند می‌توانند نوشیدن این عرق گیاهی را جایگزین چای گل گاوزبان كنند. نوشیدن یك لیوان از این عرق علاوه بر خاصیت آرامش بخشی، موجب افزایش نشاط و شادمانی در فرد شده و در درمان انواع سرماخوردگی‌ها و برطرف كردن سرفه نیز مؤثر است.
 
خواص تمامی عرقیات گیاهی , عرقیات گیاهی اصلی و تقلبی , درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی

  •    تاثیرات عرق بهارنارنج 
عرق بهارنارنج یكی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های گیاهی در طب سنتی ایران محسوب می‌شود كه تاثیر زیادی در تسكین تنش‌های عصبی و رفع اختلالات ناشی از استرس و بی‌خوابی دارد.  نوشیدن یك فنجان از این عرق پیش از خواب شبانه، تاثیر بسیار زیادی در درمان بی‌خوابی داشته و به رفع تنش‌های عصبی در فرد كمك می‌كند. نوشیدن یك فنجان از چای گل بهار نارنج نیز پیش از خواب به درمان بی‌خوابی و اختلالات ناشی از آن كمك می‌كند.
 
  •    تنظیم قاعدگی با عرق گزنه
 نوشیدن روزانه یك فنجان عرق گزنه تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در كنترل و تنظیم قاعدگی در زنان دارد. درمانگران طب سنتی تاثیر این نوشیدنی گیاهی را در تنظیم قاعدگی و درمان اختلال‌های ناشی از آن بسیار مؤثر می‌دانند و معتقدند نوشیدن عرق گزنه می‌تواند به درمان افرادی كه برای مدتی قاعده نشدند، كمك كند. عرق گزنه علاوه بر خواص بی‌نظیرش در تقویت قوای بدنی و بنیه جسمانی در تسكین دردهای ناشی از سنگ كلیه نیز بسیار موفق عمل می‌كند.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : مفیدترین عرقیات گیاهی فصل بهار