مصرف یک قرص می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان‌ها شود؟ : تیمی از محققان دانشگاه ...



پوسیدگی دندان , جلوگیری از پوسیدگی دندان , پوسیدگی دندان و روش های ترمیم دندان

تیمی از محققان دانشگاه فلوریدا، سویه جدید از باکتری‌ها را درون دهان شناسایی کرده‌اند که می‌تواند در شناسایی باکتری‌های مضر کمک کند.

محققان مدعی هستند که یافته‌ها آنها در نهایت می‌تواند به تولید مکمل‌هایی منجر شود که افراد با مصرف روزانه از پوسیدگی دندان‌هایشان جلوگیری کنند. اگرچه تولید یک داروی پروبیوتیک خوراکی نیازمند تحقیقات بیشتری است اما یک موجود کاندید احتمالی برای آن شناسایی شده که سویه ناشناخته‌ای از باکتری استرپتوکوک بوده و اکنون A12 نامیده شده است.

برای حفظ سلامت دهان، محیط آن باید از یک ترکیب شیمیایی نسبتا خنثی برخوردار باشد زمانی که محیط درون دندان اسیدی‌تر می‌شود، پوسیدگی دندان یا سایر بیماری‌های دهانی می‌توانند شکل بگیرند.

به گفته محققان، در آن زمان باکتری‌های روی دندان اسید تولید کرده و این اسید باعث از بین رفتن دندان می‌شود. باکتری A12 از قابلیت بالقوه مبارزه با نوع خاص و مضر استرپتوکوک موتانس که قند را به اسید لاکتیک تبدیل کرده و با شرایط اسیدی شدن دهان و عامل پوسیدگی دندان مرتبط بوده، برخوردار است.

محققان دریافتند که A12 نه تنها با متابولیزه کردن آرژنین به خنثی کردن اسید در دهان کمک کرده بلکه همچنین اغلب باکتری استرپتوکوک موتانس را از بین می‌برد.

محققان کل ژنوم باکتری A12 را تعیین توالی کردند و قصد دارند این کشف را در ترکیب با عوامل دیگری مانند رژیم غذایی و عادات بهداشت دهانی، به ابزاری برای غربالگری افراد در معرض خطر بالاتر پوسیده شدن دندان‌هایشان قرار دهند.

این تحقیق در مجله " Applied and Environmental Microbiology " منتشر شده است.

 

اخبار پزشکی - خبرآنلاین


ویدیو : مصرف یک قرص می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان‌ها شود؟