مصرف ماهی و روغن زیتون افسردگی را كاهش می دهد :         شیوع افسردگی در افرادی ...



 

 

ایا مصرف قرص روغن ماهی مفید است؟ , مصرف غذایی روغن زیتون , افزایش کلسترول بد با مصرف روغن زیتون

 

 

شیوع افسردگی در افرادی كه به طور مرتب چای سبز مصرف می كنند كمتر است و همچنین روغن زیتون دارای ماده موثری است كه اثرات ضد افسردگی دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: كسانی كه دچار افسردگی هستند غالبا تغذیه نامناسبی دارند زیرا وقتی فردی دچار افسردگی باشد، سطح انرژی در او كمتر از حد معمول است و اشتیاق و اشتها برای غذا خوردن در او از بین می رود و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می شود.

كمبود برخی از مواد مغذی در رژیم غذایی فرد می تواند سبب ایجاد افسردگی شود یا حالت افسردگی فرد را تشدید می كند كه اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله این مواد است زیرا كمبود این مواد در رژیم غذایی می تواند افراد را مستعد افسردگی كند و برای رفع این كمبود می توان غذاهای دریایی به خصوص ماهی های چرب، تخم مرغ های غنی شده با امگا ۳، روغن كانولا، گردو، سویا و سبزیجات برگ سبز منابع غذایی اسید چرب امگا ۳ مصرف كرد.

بر اساس این گزارش، سطح اسید فولیك در خون برخی از افراد مبتلا به افسردگی پایین است و جگر، قارچ و سبزی های برگ سبز به ویژه اسفناج و كلم بروكلی، گوشت گاو كم چربی، سیب زمینی، آب پرتقال و لوبیا از منابع اسید فولیك هستند.

این گزارش می افزاید: ویتامین B۶ نیز در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر است و این ویتامین به طور گسترده در غذاها وجود دارد كه گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزی ها و مغزها حاوی این ویتامین هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، ویتامین E به علت اثرات آنتی اكسیدانی زیادی كه دارد می تواند در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر باشد و از آنجایی كه این ویتامین توسط گیاهان ساخته می شود، روغن های گیاهی بهترین منابع آن هستند.

این گزارش حاكیست، سطح منیزیم در بدن افراد مبتلا به افسردگی كمتر از افراد سالم است و دریافت منیزیوم در كاهش افسردگی مؤثر است و دانه ها، مغزها، حبوبات، سبزی های برگ سبز تیره منابع خوب این ماده مغذی هستند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو : مصرف ماهی و روغن زیتون افسردگی را كاهش می دهد