مرگ پسر معتاد در آتش ناپدری : مرگ پسر معتاد در آتش ناپدری مردی که از رفتارهای ...



مرگ پسر معتاد در آتش ناپدری

مردی که از رفتارهای فرزندخوانده معتادش به‌ستوه آمده بود زیرزمین خانه‌اش را به آتش کشید و باعث مرگ وی شد.

حوادث - به گزارش شرق، ماموران کلانتری نارمک ساعت 16 روز 11آذر سال گذشته وقتی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع آتش‌سوزی در خیابان سبلان‌شمالی مطلع شدند به آنجا رفتند.

 ماموران پس از انجام عملیات اطفای‌حریق از سوی تیم آتش‌نشانی، در تحقیقات اولیه فهمیدند بر اثر آتش‌سوزی سه نفر از جمله پسر مالک ساختمان دچار سوختگی شده‌اند. بعد از انتقال این افراد به بیمارستان تلاش برای یافتن علت حریق آغاز شد و کارشناسان آتش‌سوزی را عمدی تشخیص دادند و پرونده‌ای در این‌خصوص به جریان افتاد. 

ماموران با حضور در بیمارستان به تحقیق از مجروحان پرداختند؛ پسر 34ساله مالک ساختمان به نام «محمد» که به‌شدت آسیب دیده بود، در جملاتی کوتاه گفت: «غروب بود؛ به‌همراه دو نفر از دوستانم در زیرزمین نشسته بودم که یکی از دوستانم به نام داوود گفت: بوی بنزین می‌آید. قصد داشتم از زیرزمین بیرون بروم و به خانه سرکشی کنم که ناگهان اتاق منفجر شد و همه‌جا آتش گرفت.»

یکی دیگر از مصدومان حادثه نیز در اظهاراتش به ماموران گفت: «به‌همراه داوود و محمد در اتاقی در زیرزمین نشسته بودیم که صدای پا شنیدم.

از محمد سوال کردم چه‌کسی وارد خانه شده است. او جواب داد پدرش آمده است. پس از دقایقی، صدای ریخته‌شدن آب را شنیدم و بلافاصله بوی بنزین به مشامم رسید.

از محمد خواستم از زیرزمین بیرون برود و موضوع را بررسی کند که ناگهان آتش تمامی زیرزمین را فراگرفت.» ماموران در ادامه به تحقیق از مالک76ساله ساختمان به نام «محسن» پرداختند.

او در اظهاراتش بیان کرد: «من خواب بودم و با صدای داد و بیداد بیرون آمدم و متوجه شدم خانه آتش گرفته است.»

همسر محسن نیز در اظهاراتش به ماموران گفت: «ساعت 15روز حادثه از منزل خارج شدم و به خانه یکی از همسایه‌ها رفتم. پس از دقایقی با شنیدن سروصدای همسایه‌ها به کوچه رفتم و متوجه شدم خانه‌ام آتش گرفته و پسرم (محمد) به همراه دو نفر دیگر که در زیرزمین بودند دچار سوختگی شده‌اند.»

در شرایطی که رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران تجسس کلانتری نارمک قرار داشت، از سوی بیمارستان اعلام شد «محمد» بر اثر شدت جراحت‌های ناشی از آتش‌سوزی فوت شده است.

از آنجایی که قبلا عمدی بودن حریق محرز شده بود، عنوان پرونده به قتل تغییر کرد و کارآگاهان جنایی مسوولیت تحقیق در این رابطه را برعهده گرفتند.

آنان به تحقیق میدانی از محل آتش‌سوزی پرداختند و اطلاع پیدا کردند محمد اعتیاد شدیدی به مصرف ماده مخدر شیشه داشت و به همین علت، همسرش حدود دو سال پیش از وی جدا شده بود.

در ادامه تحقیقات باتوجه به اظهارات همسایگان و همچنین پدر و مادر محمد مشخص شد زیرزمین منزل آنها توسط محمد به مکانی برای تردد افراد معتاد و مصرف موادمخدر تبدیل شده بود. مادر محمد در این‌باره گفت: «پسرم بیکار بود و به شیشه اعتیاد داشت.

او افراد ناباب و خلافکار را به خانه می‌آورد و با آنها در زیرزمین مواد مصرف می‌کرد و همین موضوع باعث اعتراض همسایگان و خانواده‌ها شده بود اما او به‌هیچ‌عنوان به این اعتراضات توجه نداشت.»

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند «محسن» پدر واقعی محمد نیست. او حدود 15سال پیش، پس از فوت همسر سابقش با مادر محمد ازدواج کرده و در این مدت بنا به گفته اعضای خانواده از هیچ‌گونه تلاشی برای نگهداری از محمد و خواهرش دریغ نکرده و حتی پس از متارکه محمد از همسرش، نگهداری و سرپرستی از پسرخردسال محمد را نیز به‌عهده گرفته بود و هیچ‌گونه سابقه دستگیری یا درگیری در محل سکونت ندارد و در حال حاضر نیز در دوران بازنشستگی به‌سر می‌برد. 

با توجه به اطلاعات جدید به‌دست‌آمده و از آنجا که محمد پیش از مرگ، ناپدری‌اش را عامل آتش‌سوزی معرفی کرده بود و همچنین تناقضات به‌دست‌آمده در اظهارات محسن، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداختند اما او کماکان منکر آتش‌افروزی بود تا اینکه بالاخره دو روز قبل لب به اعتراف گشود و ضمن اقرار به ریختن بنزین داخل زیرزمین از طریق هواکش، گفت: «من قصد آتش‌زدن ساختمان را نداشتم و حتی کبریت را هم روشن نکردم بلکه فقط می‌خواستم محمد و دوستانش را بترسانم تا دیگر برای مصرف مواد به خانه من نیایند.»«محسن» در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «حدود 15سال پیش پس از فوت همسر اولم، با مادر محمد ازدواج و از دو فرزندش مثل فرزندان خودم نگهداری و آنها را بزرگ کردم.

روز حادثه همراه نوه‌ام (پسر محمد) در منزل خواب بودم. وقتی بیدار شدم و به حیاط رفتم فهمیدم محمد باز هم همراه دوستانش در زیرزمین در حال مصرف مواد هستند. محمد همیشه در حیاط بنزین نگه می‌داشت. ظرف بنزین را برداشتم و از طریق هواکش به داخل زیرزمین ریختم که ناگهان زیرزمین آتش گرفت. من کبریت را روشن نکردم ولی چون در زیرزمین گاز پیک‌نیک روشن بود، به یکباره زیرزمین آتش گرفت.»

محسن ادامه داد: «من قصد کشتن کسی را نداشتم ولی چون زیرزمین خانه‌ام به محل تردد افراد معتاد و مصرف موادمخدر تبدیل شده بود، به قصد آتش‌زدن اموال دزدی که دوستان محمد در زیرزمین منزلم نگهداری می‌کردند و همچنین ترساندن محمد و دوستانش اقدام به ریختن بنزین کردم.»

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر اعلام کرد: «با توجه به اعترافات صریح متهم وی با قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.»/شرق

 

 

 


ویدیو : مرگ پسر معتاد در آتش ناپدری