مردمسالاری: احمدی نژاد از ابتدا هم در اندازه ریاست جمهوری نبوده است : مردمسالاری: ...



مردمسالاری: احمدی نژاد از ابتدا هم در اندازه ریاست جمهوری نبوده است

وی با انتقاد از سفرهای استانی احمدی‌نژاد می‌گوید: این چه فرهنگ غلطی است که احمدی‌نژاد هر چند وقت یک بار به استانی سفر کند و در قالب برنامه‌های از پیش تعیین شده، مردم به دنبالش بدوند و این برای ما افتخار باشد. در حالی که همین مردم برای تامین نیازهای اولیه زندگی شان نگران هستند و نمی‌توانند بسیاری از هزینه‌های زندگی را تامین کنند

 

احمدی نژاد , ریاست جمهوری , محمود احمدی نژاد

 

اعتدال: روزنامه مردمسالاری نوشت: نگاه اصولگرایان به دولت کلا تغییر کرده است. برای نمونه، گفت‌وگوی مردم‌سالاری با نماینده اصولگرای رشت بخوانید:

غلامعلی جعفرزاده در پاسخ به اینکه احمدی‌نژاد امروز با احمدی‌نژاد سال 84 چه فرقی کرده است می‌گوید: احمدی‌نژاد امروز با احمدی‌نژاد سال 84 بسیار فرق کرده و نه تنها نگاه درونی‌اش بلکه رفتارهای بیرونی اش نیز تغییر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه محمود احمدی‌نژاد همان آدمی‌نیست که همگان او را اصولگرا می‌دانستند می‌گوید: اگر یادمان باشد، احمدی‌نژاد در دولت نهم تمام ایام محرم را لباس مشکی می‌پوشید اما پس از مدت کوتاهی، فقط دهه عاشورا لباس مشکی پوشید و سال بعد هم فقط یک شال مشکی به دور گردنش انداخت و امروزه دیگر آن شال سیاه را هم نمی‌اندازد.

نماینده رشت در مجلس با اعلام اینکه احمدی‌نژاد در اندازه ریاست جمهوری نبوده است می‌گوید: روزی که احمدی‌نژاد رییس جمهور شد، باید سوابق اجرایی بیشتری راپشت سر می‌گذاشت و با افراد مجرب و کارآمد بیشتر نشست و برخاست می‌کرد و آنگاه رییس جمهور می‌شد. به عقیده من ریاست جمهوری برای احمدی‌نژاد قدری زود بود.

وی با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد در مباحث اقتصادی هم توانایی و تخصص لازم را نداشت می‌گوید: سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد به اندازه ای ناپخته بود که امروزه سیاست‌های پولی دولتهای نهم و دهم چنین بحران عظیمی‌را برای مردم و کشور به وجود آورده و تاسف آور اینکه خودش هم سوءمدیریت دولتش را گردن نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از اجرای شتاب زده قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم می‌گوید: وضعیت اقتصادی کشور به اندازه ای بر هم ریخته است که هیچکس نمی‌تواند آنرا اصلاح کند. امروزه در نتیجه عملکرد غلط سیاسیت‌ها احمدی‌نژاد،ذخایر ارزی کشور از دست رفته و فرهنگ غلطی در بین مردم رایج شده که هر نفر ماهیانه 45 هزار و 500 تومان بگیرد و بدون آنکه کاری برای آن کرده باشد، این پول بادآورده را مصرف کند و در نتیجه همه چیز به اندازه‌ای گران شود که پول ملی کشورمان تا بدین اندازه بی ارزش شود.

وی با انتقاد از سفرهای استانی احمدی‌نژاد می‌گوید: این چه فرهنگ غلطی است که احمدی‌نژاد هر چند وقت یک بار به استانی سفر کند و در قالب برنامه‌های از پیش تعیین شده، مردم به دنبالش بدوند و این برای ما افتخار باشد. در حالی که همین مردم برای تامین نیازهای اولیه زندگی شان نگران هستند و نمی‌توانند بسیاری از هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

جعفرزاده با طرح این پرسش که آیا بهتر نبود دولت به جای این همه برنامه‌های نمایشی، به فکر زندگی مردم بود می‌گوید: آیا می‌دانید این سفرهای استانی چه هزینه‌هایی را بر دوش مردم کشورمان تحمیل می‌کند؟ آیا می‌دانید با هزینه‌های ناشی از این سفرهای استانی که باعث می‌شود ادارات و نهادها تعطیل شوند، چه کارهایی می‌شود برای مردم انجام داد؟

وی با تاکید بر اینکه من از روز اول که اصولگرایان بدان صورت افراطی از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، نگران چنین آشفته بازاری بودم می‌گوید: گاهی حمایت‌ها منطقی است و یک فرد با توجه به اقداماتی که برای کشور انجام داده، مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما هنگامی‌که یک نفر بدون آنکه هنوز عملکرد مثبتی داشته باشد تا بدین اندازه مورد تکریم و تعظیم قرار می‌گیرد باید از عاقبت آن نگران باشیم.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه عملکرد اصولگرایان در مورد حمایت غیر منطقی از احمدی‌نژاد جای هیچ دفاعی ندارد می‌گوید: این چه فرهنگ غلطی است که در بین اصولگرایان شاهد بودیم؟ چگونه عده ای به خود اجازه دادند احمدی‌نژاد را تا اندازه یک قدیس بالا ببرند؟ آیا این شخص تا بدین اندازه بود؟

وی با یادآوری اینکه تیم مورد حمایت احمدی‌نژاد بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم منکر اصولگرایی شده است می‌گوید: فردی که منکر حمایت اصولگرایان می‌شود و اهمیت این تفکر فراگیر را در انتخابات و برگزیده شدن به ریاست جمهوری منکر می‌شود، چرا باید روی سر گذاشت و حلوا، حلوا کرد؟

نماینده رشت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم می‌گوید: اکنون اصلاح‌طلبان بر یک گزینه سید محمد خاتمی‌اجماع دارند و می‌گویند اگر ایشان بیاید، بقیه به نفع او کنار می‌کشند، این در حالی است که در بین اصولگرایان حداقل 22 نفر مدعی ریاست جمهوری وجود دارد. در این شرایط باید نگران باشیم که یک باره احمدی‌نژاد دیگری بیرون نیاید.

وی با اشاره به اینکه امروزه در بین اصولگرایان پراکندگی و تفرقه وجود دارد می‌گوید: اصولگرایان به این دلخوش هستند که جبهه اصلاحات نامزد مطرحی ندارد و اگر هم داشته باشد بیش از 10 درصد آرای کشور را به دست نخواهد آورد. بنا بر این گمان می‌کنند که ریاست جمهوری از آن اصولگرایان خواهد بود. درحالی که احمدی‌نژاد با یک تفکر مستقل که البته برای آینده کشور بسیار خطرناک است، به دنبال تسخیر سنگر ریاست جمهوری با نیروهای دست پرورده خودش است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه امروزه اصولگرایان قاعده بازی را رعایت نمی‌کنند می‌گوید: اکنون احمدی‌نژاد برای مدیریت آینده کشور بسیار خطرناک است و نباید او را همان احمدی‌نژاد سال‌های 84 بدانیم. این احمدی‌نژاد با آن احمدی‌نژادی که در سال 84 هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری، دست مقام معظم رهبری را بوسید، فرق کرده است. این احمدی‌نژاد خانه نشینی 11 روزه در مخالفت با نظرات رهبری را در کارنامه خود دارد. این احمدی‌نژاد هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری در سال 88 دیگر دست رهبری را نبوسید و این بسیار خطرناک است. زیرا نشان می‌دهد که تمکین از رهبری برایش سخت شده است. وی با ابراز نگرانی از آینده می‌گوید: احمدی‌نژاد جوهره ای داشت که پس از گذشت مدتی آنرا نشان داد و باید نگران روزی باشیم که این جوهره بیشتر از پیش ظاهر و البته اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از نحوه انتخاب افراد در مقامهای عالی کشور می‌گوید: شرط کشورداری این است که یک فرد ابتدا در مقامهای گوناگون قرار بگیرد و سلسله مراتب را رعایت کند و از رده‌های پایین شروع کند و در نهایت معاون وزیر یا وزیر شود و چنانچه عملکرد موفقی داشت و در آزمون مدیریت کشور نمره خوبی گرفته بود، کرسی ریاست جمهوری را از آن خود کند، در حالی که احمدی‌نژاد بدون تجربه و توانایی اداره کشور و با حمایتهای افراطی اصولگرایان، پست ریاست جمهوری را از آن خود کرد و رشد کرد.

به عبارت بهتر، احمدی‌نژاد بدون تجربه و توانمندی لازم وارد مقام ریاست جمهوری شد و با هزینه کردن از نظام و ایجاد بحران در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تجربه به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه دست کم گرفتن احمدی‌نژاد اشتباه بزرگی است می‌گوید: امروز با انتقاد کردن از احمدی‌نژاد کاری پیش نمی‌رود. باید اجازه دهیم همین دوران باقی مانده ریاست جمهوری را به سر آورد و بدون آنکه برای نظام هزینه دیگری داشته باشد، به کار خود پایان دهد. اما باید مراقب و البته نگران این بود که احمدی‌نژاد در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری‌اش برگ برنده ای رو نکند.

جعفرزاده با یادآوری مناظره‌های ریاست جمهوری سال 88 می‌گوید: چه کسی گمان می‌کرد که رییس دولت نظام جمهوری اسلامی‌ایران از بزرگان نظام هزینه کند و چنان اتهاماتی علیه رقبای خود وارد کند؟! نکته مهمتر آنکه در آن فضا کسانی را مورد اتهام قرار داد که در صحنه انتخابات حضور نداشتند اما دیدیم که با آبروی آنها نیز بازی شد.

وی با اعلام اینکه احمدی‌نژاد هرگز در زمین خودش بازی نمی‌کند می‌گوید: وی به دنبال فرافکنی است و هر گاه در مورد عملکرد خود یا اعضای دولتش کم بیاورد، از طرف مقابل بهانه ای به دست می‌گیرد و بازی را به زمین رقیب می‌کشاند. بنا بر این باید به شدت مراقب بود.

نماینده رشت با ابراز تاسف از حمایت‌های بی‌دریغ و البته افراطی اصولگرایان از احمدی‌نژاد در تمامی‌7 سال گذشته می‌گوید: من نگران روزهای آینده هستم و تاکید من بر این است که احمدی‌نژاد امروز با احمدی‌نژاد ابتدای دولت نهم فرق بسیاری کرده و همین فرق باعث انتقادهای شدید علیه وی شده است اما نگرانی مهمتر من از آینده است زیرا معتقد هستیم که اگر احمدی‌نژاد نتواند بازی را آنگونه که می‌خواهد، مدیریت کند، به اندازه ای قاعده را بر هم بریزد که نشود آنرا جمع و جور کرد. به عقیده من اگر شرایط بر وقف مراد احمدی‌نژاد نگردد، همه کار خواهد کرد و حتی امکان دارد خودزنی هم بکند. همه این موارد و بسیاری موارد دیگر که نمی‌شود نام برد، دلیل تغییر رفتار اصولگرایان نسبت به احمدی‌نژاد است./اعتدال

 


ویدیو : مردمسالاری: احمدی نژاد از ابتدا هم در اندازه ریاست جمهوری نبوده است