مجلس کویت تحریم شد : به دنبال تهمت زنی دولت کویت به اقلیت شیعه این کشور و تعیین ...


به دنبال تهمت زنی دولت کویت به اقلیت شیعه این کشور و تعیین مجازات اعدام علیه آن‌ها، قانونگذاران شیعه مجلس این کشور را تحریم کردند. خبرگزاری فارس: به دنبال تهمت دولت کویت به اقلیت شیعه این کشور و سو رفتار ، حبس و حتی تعیین مجازات اعدام برای شیعیان کویتی، قانونگذاران شیعه مجلس این کشور را تحریم کردند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» این تصمیم قانونگذاران شیعه کویتی امروز (چهارشنبه) یک روز بعد از آن اتخاذ شد که دولت این کشور محکومیت‌های سنگینی را علیه اقلیت شیعه کویت چون حبس و مجازات اعدام  به خاطر نسبت دادن ارتباط آن‌ها با ایران وضع کرد.

بر اساس این گزارش، ۹ قانونگذار شیعه کویتی مجلس از حضور در جلسه غیر علنی مجلس که به دنبال تنش در روابط ایران و عربستان  برگزار شد، صرف نظر کردند.

«صالح عاشور» یکی از این قانونگذاران در گفت‌وگویی اظهار داشت: «خشم شیعیان کویت در روزهای اخیر به دنبال تهمت زنی‌ها مبنی بر جاسوسی برای ایران و عضویت در گروه حزب‌الله لبنان افزایش یافته است.»

«عبدالله دشتی» دیگر قانونگذار شیعه مجلس کویت نیز در صفحه توئیترش نوشت که مجلس ۵۰ نفره  کشورش را تحریم کرده است.

این منبع خبری نوشت: دادگاه کویت روز گذشته ۲۲ نفر را محکوم کرد که در بین آن‌ها یک شیعه به اتهام  جاسوسی با ایران وجود داشت. این فرد به همراه یک نفر دیگر که البته غایب بود،  محکوم به مرگ شدند اما ۱۹ نفر دیگر به ۵ سال زندانی تا حبس ابد محکوم شدند.

گفتنی است، ۳۰ درصد جمعیت ۱.۳ میلیون نفری کویت را شیعیان  تشکیل می‌دهند.


ویدیو : مجلس کویت تحریم شد