قلعه نویی استقلال را از قهرمانی دور کرد : دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی ...


دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی از هفته بیست و نهم لیگ برتر با برتری تیم تبریزی به پایان رسید. خبرگزاری فارس: در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و از هفته بیست و نهم این رقابت‌ها 8 دیدار همزمان از ساعت 18 امروز آغاز شد که در یکی از حساس‌ترین آنها تیم‌های استقلال و تراکتورسازی به میزبان آبی‌پوشان تهرانی در حضور حدود 85 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار 3 بر 2 به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

در دقیقه 14 این دیدار حاج‌محمدی برای استقلال گل اول را به ثمر رساند. سزار در دقیقه 21 برای تراکتورسازی گلزنی کرد و رفیعی نیز در دقیقه 42 گل دوم تیم تبریزی را به ثمر رساند.

در نیمه دوم همچنین شهباززاده در دقیقه 48 گل دوم استقلال را به ثمر رساند. در دقیقه 79 نانگ گل سوم تراکتورسازی به ثمر رساند.

در دقیقه 6 استقلال روی کاشته خسرو حیدری توسط پروپیچ صاحب یک فرصت مناسب شد که ضربه سر مهاجم استقلال دفع شده و در یک رفت و برگشت راهی کرنر شد.

دردقیقه 13 سانتر خسرو حیدری از جناح راست استقلال را بازیکنان تراکتورسازی راهی کرنر کردند.

در دقیقه 14 حملات استقلال سرانجام جواب داد و آبی‌پوشان روی سانتر خسرو حیدری با شوت امین حاج‌محمدی به گل اول مسابقه دست پیدا کردند.

در دقیقه 19 بختیار رحمانی در موقعیتی مناسب و از روی ضربه کاشته این فرصت را داشت تا بازی را به تساوی بکشاند که شوت فنی این بازیکن را رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 21 و با اشتباه مسلم رحمتی در دفع توپ و برخورد وی با بازیکن خودی، در چند رفت و برگشت در نهایت توپ مقابل پاهای آگوستو سزار مهاجم تراکتورسازی قرار گرفت تا این بازکن راحت‌ترین کار را برای زدن گل مساوی داشته باشد.

در دقیقه 26 سزار یک بار دیگر صاحب موقعیت شد اما ترجیح داد خود را به امید گرفتن ضربه پنالتی در محوطه 18 قدم استقلال به زمین بزند که البته داور ادامه بازی داده و از دادن کارت زرد به مهاجم تراکتورسازی نیز امتناع کرد.

در دقیقه 32 حاتمی روی یک ضدحمله از جناح چپ استقلال فرار کرد که در نهایت ضربه آرام این بازیکن در دستان رحمتی آرام گرفت.

در دقیقه 32 یک بار دیگر روی سانتر حیدری صاحب فرصت ایده‌‌الی شدند که پروپیچ نیز این فرصت را از دست داد.

در دقیقه 39 این بار خسرو حیدری از جناح چپ تراکتور نفوذ کرد که سانتر خسرو را بازیکنان حریف یک بار دیگر راهی کرنر کردند. استقلالی‌ها در نهایت نتوانستند از این ضربه کرنر استفاده کنند و این فرصت از دست رفت.

در دقیقه 42 تراکتورسازی گل دوم را روی حرکت استثنایی سروش رفیعی به ثمر رساند. رفیعی پس از دریافت توپ از همبازی خود و با دریبل دو بازیکن استقلال، با یک ضربه فنی گل دوم تراکتور را نیز به ثمر رساند.

نیمه دوم این دیدار با 3 دقیقه تأخیر نسبت به نیمه دوم سایر دیدارهای دیگر از جمله دیدار گسترش و پرسپولیس آغاز شد.

در دقیقه 48 استقلال گل دوم خود را به ثمر رساند تا بازی به تساوی کشیده شود. در این صحنه سانتر دقیق حیدری را شهباززاده با ضربه‌ای زیبا وارد دروازه اخباری کرد تا هواداران استقلال غرق در شادی شوند.

در دقیقه 55 تراکتورسازی اولین فرصت خود را به دست آورد که شوت بختیار رحمانی روی تور دروازه استقلال فرود آمد.

در دقیقه 58 نانگ تازه وارد با کنترلی دقیق و شوتی محکم دروازه استقلال را تهدید کرد که با خوش‌شانسی استقلالی‌ها این توپ به اوت رفت.

در دقیقه 65 نفوذ خسرو حیدری یک ضربه کرنر دیگر را برای استقلال در پی داشت که این فرصت با هوشیاری اخباری و دفع توپ توسط وی برای استقلالی‌ها از دست رفت.

در دقیقه 68 نفوذ بختیار رحمانی با شوت ضعیف این بازیکن همراه شد.

در دقیقه 71 تراکتورسازی توسط رفیعی به یک موقعیت دیگر دست پیدا کرد که شوت محکم رفیعی را رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 79 روی اشتباه حاج‌محمدی، نانگ با دروازه استقلال تک به تک شد و تیر خلاص را به قلب استقلال شلیک کرد تا کار 3 بر 2 به سود تراکتور شود.

در دقیقه 89 شوت شهباززاده را اخباری به کرنر فرستاد.

با این نتیجه استقلال با 51 امتیاز به رده سوم صعود کرد و تراکتورسازی نیز با 48 امتیاز به رده چهارم رسید. امیدهای قهرمانی استقلال نیز کمرنگ شد.

حسین زرگر داور این دیدار به سیدمهدی رحمتی از استقلال و فرزاد حاتمی و سروش رفیعی از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد. همچنین سروش رفیعی به دلیل کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. این اخراج در دقایق پایانی رخ داد.

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی،میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، امین حاج محمدی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، امید ابراهیمی، جابر انصاری (61- میلاد شعبانلو)، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده و پرو پیچ (46- محسن کریمی).

ترکیب تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، محمد ایران پوریان، شجاع خلیل‌زاده، خالد شفیعی، سینا عشوری، سروش رفیعی، بختیار رحمانی (90- علی حمودی)، آگوستو سزار دوسانتوس (46- نانگ)،‌ سعید آقایی، مهدی کیانی و فرزاد حاتمی.


ویدیو : قلعه نویی استقلال را از قهرمانی دور کرد