قلعه‌نویی: مورینیو مثل من مشکل سکو و بی‌پولی نداشته است! : سرمربی پیشین تیم ...



قلعه نویی , امیر قلعه نویی , امیر قلعه‌نویی

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال که دوران بیکاری را طی می کند گفت: ژوزه مورینیو امسال نتایج خوبی با تیم چلسی نگرفته است؛ تازه او مشکلات فصل گذشته من مثل سکوها، قرارداد بازیکنان و بی‌پولی را نداشته است!

 امیر قلعه‌نویی بعد از صحبت‌هایی که در روزهای گذشته درباره بعضی از رسانه‌ها و نحوه انتقاد آنها انجام داده بود، به توضیح در خصوص صحبت‌هایش پرداخت و با بعضی از روزنامه‌نگاران و مجریان رادیو مناظره کرد که بخشی از صحبت های آنها را می خوانید:

در رادیو خط و نشان می‌کشند!
قلعه‌نویی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: اگر ما تریبون در اختیار داریم، باید خدا را در نظر بگیریم. منِ قلعه‌نویی اگر نقدی انجام می‌دهم، باید خدا را در نظر بگیرم. متاسفانه یک گروهی مدتی است جمع شده‌اند که یکی از آنها هم در رادیو ورزش است. یک روزنامه، یک برنامه تلویزیونی و یک برنامه هم ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۸ هر روز است که مطالبی را عنوان می‌کنند.

وی افزود: اینها ایرانی و مربی ایرانی را ترور شخصیت می‌کنند و می‌خواهند قداست ایرانی را پایین بیاورند. آنها جریاناتی هستند که بعداً بیشتر در موردشان صحبت می‌کنم.

وی با انتقاد از یکی از مجریان رادیو ورزش تاکید کرد: آقای قاسمی می‌گوید من هزینه صحبت‌هایی که می‌کنم را می‌دهم. این چه نوع گفتاری است که ایشان دارد؟ این مدل خط و نشان کشیدن چه معنایی می‌دهد؟ سئوال من این است که مگر رادیو تریبون شخصی شماست؟ اگر نقدی هست، اول باید خدا را در نظر بگیرید.

وزیر مملکت از این گروه می‌ترسد
سرمربی پیشین استقلال تاکید کرد: اگر نقدی باشد باید باعث شود تا بستر اجتماعی برای کار بهتر فراهم شود. من الان در فوتبال نیستم. اما می‌توانم ۱۰ مطلب برای شما بیاورم که همین آقایان درباره من مطرح کرده‌اند. در حالی که اصلاً هیچ مصاحبه‌ای نکرده‌ام. چه لزومی دارد علیه من مطلب بزنند؟ شما اسم این را چه می‌گذارید؟

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: یک پروژه و برنامه‌ای است که به نقد کاری ندارد و اهداف خاصی را دنبال می‌کند. حالا هر کسی در چارچوب این پروژه باشد که مورد حمایت قرار می‌گیرد؛ وگرنه نابود می‌شود. شما نگاه کنید وزیر مملکت (وزیر ورزش) از این گروه می‌ترسد و حتی دو نفر که آمدند حرفی بزنند را دارند حذف می‌کنند.

وی با اشاره به کم‌تماشاگر شدن مسابقات فوتبال ایران، گفت: این موضوع دلایل زیادی دارد. مثلاً تیم ملی ما با تمام ستاره‌هایش مقابل تیم ژاپن با تمام ستاره‌هایش قرار می‌گیرد ولی فقط ۱۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. آیا اینجا هم مربیان داخلی مقصر هستند؟

کمیسیون اصل نود گزارشش را منتشر کند
سرمربی پیشین استقلال با بیان اینکه مخاطب صحبت‌هایش همه اهالی رسانه نبوده بلکه منظورش برخی از خبرنگاران است، گفت: الان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش‌هایی را داده که در این گزارش‌ها همه چیز مشخص می‌شود. نمایندگان مجلس این همه زحمت برای این گزارش کشیدند و باید آن را به مردم بگویند.

قلعه‌نویی ادامه داد: خود من در کمیسیون اصل ۹۰ به نمایندگان گفتم که فوتبال ما جزو تمیزترین جاها (مملکت) است، ولی پنج، شش سال است که یک گروه دور هم جمع شده‌اند و اقداماتی می‌کنند. هر فردی یک آرمان و عقیده‌ای دارد ولی برای دفاع از آرمانش نباید دیگران را ترور شخصیت کند.

برانکو اذیت می‌شود؛ من به سردار آزمون میدان دادم!
وی تصریح کرد: ما باید از اعتقادمان دفاع کنیم ولی متاسفانه دوستانی هستند که می‌خواهند مربی خارجی بیاید و مربی ایرانی را نابود کنند. ببینید در آن برنامه چه بلایی سر مربیان ایرانی آوردند. الان به عنوان مثال مگر برانکو ایوانکوویچ مربی کوچکی است؟ نگاه کنید او در لیگ ایران چقدر اذیت می‌شود. مربیان ایرانی سالیان سال است که کار می‌کنند و پدرشان درمی‌آید.

سرمربی پیشین استقلال خاطرنشان کرد: همین سردار آزمون که الان در تیم ملی می‌درخشد؛ حالا خودش نمی‌آید چیزی بگوید ولی شما می‌توانید از محمدرضا ساکت (مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان) بپرسید. الان ۵۰ بازیکن من در لیگ برتر بازی می‌کنند. به همین سردار آزمون زمانی که ۱۵ سالش بود در اردوی ترکیه مقابل تیم‌های روسی میدان دادم و به او گفتم که می‌توانی سرمایه فوتبال ایران باشی.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا در یک جامعه آزاد همه نباید اظهارنظر کنند؟ گفت: من معتقدم اگر نقد نباشد و یک‌نظری در جامعه حاکم شود، قطعاً پیشرفت نمی‌کنیم. من گفتم که هر فردی حق دفاع از آرمان‌هایش را دارد، ولی حق ندارد دیگران را ترور شخصیت کند.

من رانت دارم؟
در ادامه این برنامه که بعدازظهر امروز از رادیو ورزش پخش می‌شد، مازیار مهرانی کارشناس رادیو روی خط آمد و با سرمربی فصل گذشته استقلال مناظره کرد. وی در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به امیر قلعه‌نویی گفت: شما هم دوستانی دارید و آنها با شما ارتباطاتی دارند.

این جمله به مذاق امیر قلعه‌نویی خوش نیامد. وی گفت: آیا منظور شما این است که من رانت دارم و از آن رانت استفاده می‌کنم؟

مهرانی در پاسخ تاکید کرد که منظورش رانت نبوده و امیر قلعه‌نویی هم از وی خواست که این صحبتش را اصلاح کند.

سرمربی پیشین استقلال ادامه داد: تا حالا من با کدام یک از همکاران شما ارتباط داشته‌ام. حرف‌های شما مغایرت دارد. من همیشه حرفم را رک زده‌ام و هزینه‌اش را هم پرداخت کرده‌ام. حالا هم از این به بعد خوشحالم. آدم باید بر اساس آرمان‌هایش حرف بزند. من آخرین بار با شما پنج دقیقه صحبت کردم آن هم به این خاطر که شما به من زنگ زده بودید.

مهرانی: مشکل فوتبال ما مربی داخلی یا خارجی نیست
مجری برنامه رادیو ورزش از مازیار مهرانی سئوال کرد که پاسخ شما به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی مبنی بر دادن راهکار و نقد مناسب چیست؟ مهرانی در این خصوص گفت: اگر تیم ملی ما قهرمان جام ملت‌های آسیا نمی‌شود، این مختص به دوره کی‌روش، قطبی یا امیرقلعه نویی نبوده است. آخرین قهرمانی ما به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. حرف من این است که مشکل ما سرمربی خارجی یا ایرانی نیست. تا زمانی که ساختار فوتبال، نظام باشگاه‌داری و آکادمی نداشته باشیم، این حرف‌ها شعار است و برای سرگرم کردن مردم کاربرد دارد. صحبت از مربی ایرانی و خارجی با این مشکلاتی که داریم، کارشناسی نیست.

مهرانی ادامه داد: آرشیوهای برنامه رادیو ورزش موجود است که من در دوره‌های گذشته هم این صحبت‌ها را مطرح کردم. من سر حرفم هستم که تا زمانی که ساختار ورزش ما درست نشود، این مشکلات وجود دارد. اگر روزی رسید که فوتبال ایران شرایط حرفه‌ای پیدا کرد و باختیم، آن موقع راجع به سرمربی تیم ملی حرف می‌زنم.

مورینیو مثل من درگیر سکوها و بی پولی نبود!
امیر قلعه‌نویی در واکنش به این صحبت‌ها گفت: اگر اشتباه نکنم تیم انگلستان از سال ۱۹۶۶ تا الان قهرمان جام جهانی نشده است. آیا این به معنای آن است که آنها آکادمی و باشگاه ندارند. به همین نتایج امسال تیم چلسی با ژوزه مورینیو نگاه کنید. تازه مورینیو مثل سال گذشته من درگیر سکوها و بی‌پولی و قرارداد بازیکنانش نبود!

وی افزود: این حرفی که آقای مهرانی زد را من ۱۵ سال پیش می‌گفتم. وقتی تیم ملی ایران مقابل لبنان شکست خورد، تنها کسی که از کارلوس کی‌روش حمایت کرد، من بودم. آن موقع حتی کی‌روش دستیارانش را به زمین استقلال فرستاد و از من بابت حمایتم تشکر کرد. الان بحث ما، بحث کی‌روش نیست. در مباحث علمی یا پزشکی هم اگر ارتباطی نباشد، ما به مشکل می‌خوریم.

سرمربی پیشین استقلال ادامه داد: ببینید چه رفتاری با محمد خاکپور (سرمربی تیم امید) کرده‌اند. آقای مهرانی صحبت‌های شما با مصاحبه‌هایی که با من انجام می‌دادید، ۱۸۰ درجه فرق دارد.

قلعه نویی هم حق و ناحق می‌کند
مهرانی هم در واکنش به این صحبت‌ها گفت: الان آرشیو تمام برنامه‌های من موجود است. من آنقدر شهامت دارم که شما را به عنوان میهمان به یکی از برنامه‌هایم دعوت کنم و در این باره با شما صحبت کنم. هر جا که شما درست گفته باشید و اگر من زیاده‌روی کرده باشم، می‌گویم اشتباه کرده‌ام.

وی تاکید کرد: من از آقای قلعه‌نویی یک خواهش دارم. اگر ایشان به نکاتی اعتقاد دارند مثل در نظر گرفتن خدا در صحبت‌هایمان، برادرانه توصیه می‌کنم این اعتقادات را برای افرادی که کارش را نمی‌پذیرند، رعایت کنند. پیش آمده که آقای قلعه‌نویی هم ترور شخصیت و حق و ناحق می‌کند.

در پایان این برنامه امیر قلعه‌نویی تاکید کرد که نسبت به مشکلات ساختاری فوتبال قبلاً صحبت کرده‌ بود ولی منتقدان به خاطر گیر دادنش به زمین‌های ناهموار فوتبال، به او مربی سنتی می‌گفتند.

 

اخبار ورزشی - مهر

 


ویدیو : قلعه‌نویی: مورینیو مثل من مشکل سکو و بی‌پولی نداشته است!