قصر شیرین امروز برای هشتمین بار لرزید : شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان ...


شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه برای هشتمین بار متوالی در روز جاری بشدت لرزید. ایرنا: به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت 13 و 40 دقیقه و 5 ثانیه ظهر امروز جمعه هشتمین پس لرزه به بزرگی 4 ریشتر شهرستان مرزی قصرشیرین را لرزاند.
 
براساس این گزارش، این زمین لرزه دومین زلزله قوی است که امروز در این منطقه مرزی روی داده است هر چند تاکنون شش پس لرزه با شدت های سه و کمتر از آن نیز در این منطقه ثبت شده است.
 
وقوع این زلزله در عمق 14 متری زمین و در 45 و 49 درجه طول جغرافیایی و 34 و 46 درجه عرض جغرافیایی ثبت شده و منشا آن شهر خانقین در کشور عراق و در 29 کیلومتری شهرستان قصرشیرین ثبت شده است.
 
ساعت 10 و 21 دقیقه صبح امروز نیز زمین لرزه ای به بزرگی 5 و 4 ریشتر شهر خانقین عراق را لرزاند ولی شدت این زمینه لرزه در شهرهای مرزی غرب استان کرمانشاه (قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب) نیز محسوس بود.
 
براساس اعلام مسوولان محلی قصرشیرین، این زمین لرزه ها تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی در این شهرستان نداشته است ضمن اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران برای ارایه خدمات احتمالی به آسیب دیدگان در آماده باش کامل قرار دارند.
 
بدنبال وقوع زمین لرزه در این شهرستان مرزی شماری از مردم منازل خود را از ترس وقوع دوباره زلزله ترک کرده و هم اکنون در معابر عمومی، خیابان ها و پارک های شهر مستقر شده و بسیاری از مردم نیز در درون خودروهای خود حضور دارند.


ویدیو : قصر شیرین امروز برای هشتمین بار لرزید