فتح الله زاده:کی‌روش باید سرمربی پرسپولیس می‌شد/لیست او بودار است :   کی‌روش ...



فتح الله زاده , علی فتح الله زاده , لیست بازیکنان پرسپولیس

 

کی‌روش باید سرمربی پرسپولیس می‌شد/لیست او بودار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: بهتر بود رویانیان به جای ژوزه، کی‌روش را می‌آورد چون او نشان داده به پرسپولیس علاقه دارد.

علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت باشگاه استقلال، لیست تیم ملی و مسائل دیگر صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

 

سرانجام باشگاه استقلال وضعیت مالی خوبی پیدا کرد یا خیر؟

هنوز پول نرسیده اما منتظر هستیم تا در این هفته با یک اسپانسر قرارداد امضا کنیم. در حال چانه زدن‌های آخر هستیم.

این اسپانسر هم 9 میلیارد تومانی است؟

به این اندازه نیست اما در همین حدود است.

از وزارت ورزش پول نرسید؟

وزیر ورزش فعلا برای المپیک در لندن است اما وقتی بازگردد حتما به پرسپولیس و استقلال کمک می‌کند.

برخی می‌گویند می‌خواهند شما را تحت فشار قرار دهند تا برکنار شوید؟

نه این طور نیست. من لای منگنه بودم اما برخلاف تصور همه وزیر ورزش حامی من بود. واقعیت این است که بودجه وزارت ورزش دیر رسید و همان مبلغ ناچیزی که رسید برای المپیکی‌ها صرف شد. برای من یکی از سخت‌ترین سال‌های مدیریتم در استقلال است اما نمی‌توانم حق را زیر پا بگذارم. حتی آقای عباسی با مقامات بالاتر برای کمک به پرسپولیس و استقلال صحبت کرده ولی پول نرسیده است. به هر حال این از بدشانسی ما بوده که همه چیز دست به دست هم داده تا این طور شود. خدا را شکر که توانستم برای پشت پیراهن با یک بانک به توافق برسم و به زودی با اسپانسر اصلی هم به توافق می‌رسم. از کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم با وجود فشاری که تحمل کردند حرفی نزدند. بچه‌ها من را شرمنده خود کردند اما روزهای خوب استقلال در راه است.

دیدارتان با رئیس جمهور بی‌سر و صدا بود؟

معمولا این خبرها را رسانه‌ای نمی‌کنیم تا شائبه‌ای پیش نیاید. آن روز هم روز خبرنگار بود و یکی از خبرنگاران به طور اتفاقی من را دید اما من بیش از یکی دو کلمه با احمدی نژاد حرف نزدم. قرار بود همراه رویانیان دیداری با رئیس جمهور داشته باشیم که آن روز رویانیان همراه من نیامد. ما تصمیم گرفته‌ایم منافع مشترک دو باشگاه را در بیرون زمین مسابقه در یک گروه واحد تشکیل دهیم. ما در بیرون زمین رقیب نیستیم.

قضیه حق پخش این دو باشگاه به کجا رسید؟

این مسئله در هر دو باشگاه است. ما اول باید با علی کفاشیان حرف بزنیم و پس از توافق با او با صدا و سیما صحبت کنیم.

برخی از باشگاه‌ها از لیست اعلام شده تیم ملی گلایه دارند و معتقدند چرا باید از پرسپولیس با این شرایطی که در جدول دارد این همه بازیکن دعوت شود؟

به نظر من رویانیان اشتباه کرد که ژوزه را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کرد او باید کی‌روش را می‌آورد چرا که کی‌روش نشان داده به پرسپولیس علاقه دارد. ما خوشحال می‌شویم از این تیم این همه بازیکن دعوت شده اما کی‌روش کم کم با چنین تصمیماتی توانایی‌های خودش را زیر سؤال می‌برد. در لیگ بچه‌های خوب زیاد داریم. البته همه اینها تفکر کی‌روش است و ما باید سکوت کنیم. این فدراسیون است که باید در مورد عملکرد سرمربی‌اش دقت کند. از لیست تیم ملی خیلی‌ها گلایه‌مند بودند و فکر می‌کنم همه این گلایه‌ها فنی است. به هر حال این انتخاب خوب نبود و بودار است هر چند همه مسئولیت‌ برعهده کی‌روش است.

سوم شهریور در هفته ششم دربی را در پیش دارید. گویا برای برگزاری این بازی با مشکل رزرو هتل روبه‌رو هستید؟

ما بدهی خود به همه هتل‌ها را پرداخت کردیم و مشکل ما پول نیست بلکه به دلیل برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، همه هتل‌ها پر است. این مشکل را، هم ما و هم پرسپولیس داریم و با فدراسیون در میان گذاشتیم. در تلاش هستیم تا بتوانیم هتلی را پیدا کنیم. من به رویانیان گفتم با این شرایط باید در خانه‌های خود در خدمت تیم باشیم. این همه از آن داستان‌های فوتبال ما است که هر دم از این باغ بری می‌رسد.

قبل از دربی بازی با ملوان را در پیش دارید؟

ما مانده‌ایم که با این برنامه ریزی چه کنیم. یک روز بازی می‌کنیم و 10 روز تعطیلیم، سؤال من این است مگر در منطقه آسیا فقط تیم ملی ایران است که می‌خواهد به جام جهانی برود. کدام کشور مثل ما است؟ اصلا بهتر است لیگ را تعطیل کنیم چون قرار است تیم ملی به جام جهانی برود.

کی روش گفته حذف جام حذفی به پیشنهاد او نبوده است...

شاید کی‌روش نگفته جام حذفی را تعطیل کنیم اما به قدری زمان می‌خواهد که برای مسئولان فدراسیون وقتی باقی نمی‌ماند. در این صورت باید مسئولان چه کار کنند؟ ما نمی‌توانیم غیر اصولی کار کنیم. باید منطقی باشیم. برویم تحقیق کنیم ببینیم تیم‌های کره و ژاپن چقدر وقت می‌گذارند. ما باید مقابل زیاده خواهی‌ها بایستیم اما متاسفانه روی غلط اصرار می‌کنیم. متاسفانه من این ضعف را در فدراسیون فوتبال می‌بینیم که به زعم خودشان چون نمی‌خواهند به کی‌روش بهانه دهند هر چه او می‌گوید چشم می‌گویند. همه کارشناسان می‌گویند بازیکن در لیگ ساخته می‌شود. به اندازه کافی شاکله فوتبال ما به هم ریخته و نباید بیشتر از این خرابش کرد. به خاطر اینکه بهانه دست کی‌روش ندهیم همه چیز را خراب می‌کنیم و این تفکر غلطی است. من در تصمیمات فدراسیون شجاعت نمی‌بینم.

قضیه جباری به کجا رسید ظاهرا باشگاه النصر همچنان به دنبال او است؟

جباری باید این هفته جراحی کند و باشگاه النصر همچنان روی پیشنهاد خود باقی است اما ما گفته‌ایم او را می‌خواهیم و سرمربی با رفتن او مخالفت کرده است./فارس

 


ویدیو : فتح الله زاده:کی‌روش باید سرمربی پرسپولیس می‌شد/لیست او بودار است