فاتح سه‌گانه، غرق در بحران : تداوم نتایج ضعیف بارسلونا باعث شد تیمی که ‌سال ...


تداوم نتایج ضعیف بارسلونا باعث شد تیمی که ‌سال گذشته سه‌گانه قهرمانی را به دست آورد، حالا علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان اروپا در لالیگای اسپانیا نیز ٢ رقیب مادریدی را برای رسیدن به قهرمانی پشت‌سر خود می‌بیند. روزنامه شهروند: تداوم نتایج ضعیف بارسلونا باعث شد تیمی که ‌سال گذشته سه‌گانه قهرمانی را به دست آورد، حالا علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان اروپا در لالیگای اسپانیا نیز ٢ رقیب مادریدی را برای رسیدن به قهرمانی پشت‌سر خود می‌بیند.

چهارمین شکست در ٢ هفته

نیوکمپ هیچ‌گاه تا این حد در سکوت فرو نرفته بود، ٨٨‌هزار نفر آمده بودند اما صدایی از آنها به گوش نمی‌رسید. سکوت محض باعث حمله و ضربه‌های متعدد خفاش‌ها شد. والنسیا تیر دیگری بر پیکره بارسلونا بود. ٥ بازی، ٤ شکست و تنها یک پیروزی ماحصل نتایج بارسا در ٢هفته اخیر بوده است. شروع ناکامی‌های بارسلونا از ال‌کلاسیکوی معروف بود که با وجود بازی خوب بارسلونا در دقایق ابتدایی هر دو نیمه، این کهکشانی‌ها بودند که هواداران بارسلونا را به سکوت دعوت کردند. بیشتر کارشناسان بعد از باخت بارسلونا در ال‌کلاسیکو عدم توانایی فیزیکی این تیم را مسبب این باخت دانستند اما کسی نمی‌دانست تازه این آغاز ماجرای ناکامی آبی و اناری‌هاست.

لالیگا هم از دست می‌رود؟

کارشناسان معتقد بودند که سفرهای طولانی بازیکنان بارسلونا و خستگی مثلث MSN دلیل اصلی شکست بارسا مقابل حریف سنتی خود بوده است. این پایان کار نبود و بارسلونا رکورد نبردنش در زمین سوسیداد را نیز حفظ کرد و به این تیم هم در بازی‌ای که از لحاظ فنی چیزی برای ارایه نداشت، شکست خورد. طرفداران بارسلونا بیشترین امید ممکن را به تیمشان برای فتح سه‌گانه دیگری داشتند اما ویسنته کالدرون این رویا را به راحتی هرچه تمام‌تر از بین برد و بارسلونا متحمل شکست دیگری در لیگ قهرمانان اروپا شد. بعد از کنار رفتن از اروپا همچنان بازیکنان بارسلونا و طرفداران این تیم قهرمانی در لالیگا را برای خود تمام‌شده می‌دانستند اما سومین شکست متوالی تیم پرستاره انریکه در لالیگا باعث شد ٢ تیم مادریدی به یک قدمی کاتالان‌ها برسند. بارسلونا یکشنبه‌شب در نیوکمپ با نتیجه ٢ بر یک بازی را به والنسیا واگذار کرد تا بدترین نتایج این تیم در یک بازه ٢هفته‌ای، طی ٧‌سال گذشته شکل بگیرد.

محصص: این فقط یک افت مقطعی است

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال درباره بحران بارسلونا به «شهروند» می‌گوید: «من شرایط بارسلونا را به هیچ‌وجه بحرانی نمی‌بینم و دلیلش هم این است زمانی که فوتبال یا باشگاهی یا اصلا سازمانی دارای یک فلسفه باشد، هیچگاه زمین نمی‌خورد. امکان دارد که تنزل کند و جایگاه خود را از سطح مطلوب از دست دهد اما هیچ‌گاه سقوط نمی‌کند. بارسلونا هم از همین تفکر برخوردار است؛ تیمی با ریشه است که بی‌شک بهترین مهاجمان دنیا را دراختیار دارد و این موضوع در نوع خود منحصربه‌فرد است.»

وی همچنین می‌افزاید: «ما باید درنظر داشته باشیم که بازیکنان بارسلونا نیز مانند تمام انسان‌های این کره خاکی هستند و گاهی این امکان وجود دارد دچار مشکلات روحی شوند که امروز هم این اتفاق به وقوع پیوسته است. با تمام این تفاسیر من بارسلونا را قهرمان بی‌چون و چرای فوتبال این فصل اسپانیا می‌دانم و در این موضوع هم شکی ندارم.»


ویدیو : فاتح سه‌گانه، غرق در بحران