غرویان: مجالسی که در آن مداحان به ظریف توهین می کنند، مجلس گناه است نه عزاداری / مردم باید این جلسات را ترک کنند :



چه کسانی باید رژلب تیره استفاده کنند؟ , مردم در روستا چه می کنند , سبزه‌ها چگونه باید آرایش کنند؟

آیت الله غرویان گفت: مداحان باید بدانند که با توهین به دولت حقیقتاً بزرگترین ضربه را به مجالس اهل بیت می زنند، مردم این بی ادبی ها را به پای اسلام و مجلس امام حسین می گذارند و باعث آن مداحانی هستند که این گونه رفتارهای خلاف اخلاق را ترویج می دهند.

 آیت الله غرویان گفت: مداحان باید بدانند که با توهین به دولت حقیقتاً بزرگترین ضربه را به مجالس اهل بیت می زنند، مردم این بی ادبی ها  را به پای اسلام و مجلس امام حسین می گذارند و باعث آن مداحانی هستند که این گونه رفتارهای خلاف اخلاق را ترویج می دهند.

استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با پایگاه خبری «تیک» اظهار داشت: مجالسی که بی انصافی و توهین به دولت، ظریف و تیم مذاکره کننده که به راستی  افرادی مؤمن و متعهد هستند، در آن صورت می گیرد، مجالس گناه است و مردم می بایست آن مجلس را ترک کنند چون دیگر مجلس امام حسین نخواهد بود.

وی ادامه داد: مجلس امام حسین در آن تقوا ،ادب و معنویت موج میزند مردم موظف هستند با ترک چنین جلساتی، آن مداح یا سخنران را تنبیه کرده و به انزوا بکشانند.

غرویان تصریح کرد:امام حسین(ع) اسوه صفات حسنه است و به حدی فضائل در ایشان در مرتبه اعلاء وجود دارد که اگر مداحان به جای پرداختن به دعواهای سیاسی به بیان فضائل ایشان بپردازند قطعاً مجلس مورد قبول امام حسین قرار می گیرد. امام حسین(ع) برای قبولی عزاداری یک مجلس به قلوب افرادی نگاه می کند که از آن خارج می شوند، آیا قلوب آنها بعد از مراسم از کینه پر شده  یا نور وصفا پیدا کرده است.

استاد حوزه گفت: یکی از مهمترین درس هایی که ما از عاشورا می گیریم این است که قدر مجاهدت های مجاهدین را بدانیم و از آنها به درستی تقدیر کنیم.همانطوری که امام حسین(ع) از حضرت اباالفضل تقدیر و تشکر کردند، دراین زمان هم ما باید از یاوران رهبر معظم انقلاب قدردانی کنیم، نباید فراموش کنیم که الان حسین زمان ما مقام معظم رهبری است و یاوران ایشان دولتمردانی هستند که در عرصه جهانی از منویات ایشان حراست و حفاظت می کنند .

وی افزود: در عرصه بین المللی، اکنون وزیر امور خارجه فعلی به عنوان یکی از بازوان راستین رهبری تلقی می شود که عزت اسلام و جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را در عرصه دیپلماسی محقق می کند. حقیقاً باید از وزارت امور خارجه تیم مذاکره کننده و شخص وزیر امور خارجه تقدیر و سپاسگذاری شود همانطوری که معظم له مکرراً تیم مذاکره کننده را تأیید کرده و آنها را افرادی انقلابی متدین و مؤمن شمردند.

وی در پایان گفت:وظیفه ما این است، اگر بنا بر این است که در مجالس وارد بر موضوعات سیاسی شویم، رسم قدرشناسی را به جا بیاوریم. نباید دل های مردم را خالی کنیم و بذر ترس و نا امیدی و نا آرامی را در قلبشان بکاریم ، رهبری همگان را به همدلی و همزبانی با دولت تکلیف کردند ما باید به دولتمردانمان روحیه بدهیم و آنها را در جبهه دیپلماسی با ابرقدرت های عرصه جهانی حمایت و تقدیر کنیم .


 اخبار سیاسی-  تیک


ویدیو : غرویان: مجالسی که در آن مداحان به ظریف توهین می کنند، مجلس گناه است نه عزاداری / مردم باید این جلسات را ترک کنند