غربی ها باید سیاست مصالحه با ایران در بسرنامه هسته ای را در پیش گیرند :       استاد ...



 

 

سیاست هایی که زنان باید داشته باشند , چرا باید بی خیال سیاست شویم؟ , کمپین ایران را باید دید

 

استاد دانشگاه اتاگو نیوزیلند:

غربی ها باید سیاست مصالحه با ایران در برنامه هسته ای را در پیش گیرند

كوالالامپور - استاد دانشگاه اوتاگو نیوزیلند گفت كه غربی ها باید با تغییر رویكرد خود در مذاكرات هسته ای با ایران، سیاست مصالحه با این كشور را در پیش گیرند.

'نجیب لفرایی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پیش گرفتن سیاست مصالحه با ایران از سوی غرب به این دلیل پیشنهاد می شود كه مواضع ایران در زمینه حق استفاده از انرژی هسته ای ، كاملا اصولی است.

وی تصریح كرد: با توجه به اینكه برنامه های هسته ای ایران در چارچوب قوانین آژانس صورت می گیرد و بازرسان نیز بر انجام آن نظارت دارند، شبهه ای در اهداف آن وجود ندارد و مقامات تهران نیز تاكنون بارها اعلام كرده اند كه هدف آنان استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و بر این اساس اصرار بر توقف و وجود ابهام در آن هیچ توجیه منطقی ندارد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی در ادامه خاطرنشان كرد: اعلام آمادگی ایران برای مذاكره با غربی ها نشان می دهد كه این كشور قصد دارد به گونه مسالمت آمیز موضوع هسته ای خود را حل و فصل كند و بتواند بدون هیچ مشكلی از مزایای آن استفاده كند.

وی گفت: برای دستیابی به این هدف در پیش گرفتن راه مذاكره منطقی ترین و عقلانی ترین راهی است كه ایران در پیش گرفته است.

استاد دانشگاه اتاگو نیوزیلند صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را ثابت شده دانست و اظهار داشت: امروز دیگر صحبت از انحراف ایران از اهداف صلح آمیز بهانه است و اكنون غربی-ها ادعای ابهام در این برنامه ها را مطرح می كنند كه این ادعاها مورد قبول این كشور واقع نشده است.

وی تصریح كرد: ساده ترین راه در مسایل جهانی كشاندن آنها به تنش و بحران است كه از سوی غربی ها دنبال می شود و عقلانی ترین راه مذاكره برای دستیابی به راه حل منطقی است كه این نیز با طرح خواسته ها ، عقلانی و رعایت قوانین بین المللی و حقوق كشورها امكان پذیر است.

نجیب لفرایی همچنین خاطرنشان كرد: غربی ها اگر به درستی نسبت به اشاعه سلاح های هسته ای نگرانی دارند ابتدا باید خود نسبت به معاهدات خلع سلاح هسته ای پایبند بوده و اقدام عملی برای نابود كردن سلاح های خود داشته باشند و از طرف دیگر در مقابل تسلیحات هسته ای اسراییل واكنش نشان دهند زیرا این رژیم عضو هیچ یك از معاهدات خلع سلاح و كنترل تسلیحات هسته ای نیست و خطر اصلی برای صلح و امنیت جهان از ناحیه زرادخانه های هسته ای این رژیم است...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : غربی ها باید سیاست مصالحه با ایران در بسرنامه هسته ای را در پیش گیرند