علیرضا قمیشی با «شناسنامه من» می‌آید :   علیرضا قمیشی پس از انتشار پر سر و ...



سیاوش قمیشی , علیرضا جهانبخش , علیرضا قربانی

 

علیرضا قمیشی پس از انتشار پر سر و صدای آلبوم نخست‌اش «اسیر» این بار با دست پر به بازار موسیقی کشور برمی گردد

 

علیرضا قمیشی با «شناسنامه من» می‌آید

 

موسیقی ما - بهمن بابازاده: «شناسنامه باطل شد!» این تیتری بود که حدود هشت ماه پیش بسیاری از رسانه‌های موسیقی کشور را به تسخیر خود درآورد. در متن خبر هم ذکر شده بود که آلبوم جدید «علیرضا قمیشی» که قرار بود «شناسنامه» نام بگیرد، به دلیل انتشار آلبوم خواننده‌های لس آنجلسی با همین نام، با عنوانی دیگر وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد. مدت زمان زیادی از انتشار این خبر گذشته و آلبوم دوم این خواننده هنوز وارد بازار موسیقی کشور نشده.خود قمیشی هم که زیاد اهل صحبت و ارتباط با رسانه‌ها نیست. اما پی گیری‌های ما از تیم کاری این آلبوم نتیجه داد و توانستیم اطلاعات جدیدی از آلبوم دوم این خواننده را به دست بیاوریم.

 

آلبوم «اسیر» در زمان انتشارش جار و جنجالهای فراوانی را در پی داشت. استندهای بزرگ این آلبوم و درج نام «قمیشی» با فونتی بزرگ و غیرمتعارف باعث شد حساسیت‌ها نسبت به آن چند برابر شود و علیرضا قمیشی در ابتدای راه هنری‌اش، با واکنش‌های مختلفی از سوی مخاطبان موسیقی رو به رو شود. او ولی در گفتگوهایی که پس از انتشار آلبومش انجام داد، استقلال هنری‌اش را اعلام کرد و اینکه به هیچ وجه قصد نداشته از نام پدرش استفاده کند. حالا و با گذشت حدود دو سال از انتشار آلبوم اول، علیرضا قمیشی قرار است وارد معرکه شود و خودی نشان دهد.

 

جزئیات آلبوم

 

رشید رفیعی که از موزیسین‌های بنام و شناخته شده بازار موسیقی کشور است و در آلبوم جدید قمیشی با این خواننده همکاری داشته در مورد تیم کاری این آلبوم به تماشا می‌گوید: «کار آهنگسازی این آلبوم را من و خود علیرضا بر عهده داشته‌ایم و همه تنظیم‌ها نیز بر عهده من است. کار تقریبا تمام مراحل ساختش را گذرانده ولی هنوز تاریخ دقیقی را برای انتشار آن در نظر نگرفته‌ایم». این آهنگساز در مورد دیگر چهره‌های حاضر در آلبوم هم گفت: «محمد علی بهمنی، مریم اسدی، بابک صحرایی و خودم ترانه‌های کار را گفته‌ایم و به نظرم اگر قرار باشد این‌ آلبوم را با آلبوم قبلی این هنرمند مقایسه کنیم، باید بگویم که این آلبوم از لحاظ موسیقی بسیار به روز‌تر و مدرن‌تر ساخته شده و آلبوم قبلی آقای قمیشی چون با پنج سال فاصله وارد بازار شد، موسیقی بیات و کهنه‌ای را داشت که البته تیم تولید و سازنده‌های آن هیچ نقشی در این اتفاق نداشتند و فاصله‌ای که بین تولید و نشر اثر افتاد، دلیل اصلی این اتفاق بود.»

 

رفیعی همچنین در مورد تاریخ احتمالی کنسرت این خواننده نیز گفت: ‌ «اتفاقا گروه در حال تمرین هستند ولی اولویت ما فعلا انتشار آلبوم است و پس از انتشار آن است که می‌توانیم در مورد کنسرت صحبت کنیم و برنامه ریزی نمائیم.»

 

شناسنامه؟

نازنین سجادی، مدیر عامل شرکت «ترانه سمان» که عهده دار تولید این اثر است نیز در گفتگو با خبرنگار ما درباره این اثر و تاریخ نشر آن گفت: «نام احتمالی این آلبوم «شناسنامه من» است. البته در مورد نام آلبوم هنوز به جمع بندی کامل نرسیدیم. تاریخ انتشار هم هنوز مشخص نیست چون ما صاحب اثر نیستیم و تولید کننده آن‌ایم. به خاطر همین، هنوز نمی‌شود بیشتر در مورد این آلبوم اظهار نظر کرد.

 

منبع:musicema.com


ویدیو : علیرضا قمیشی با «شناسنامه من» می‌آید