طرز تهیه ماهی با سس اسپانیولی :         خوردن انواع و اقسام ماهی با سس معروف ...



 

 

طرز تهیه قلیه ماهی , طرز تهیه ماهی قزل آلا , طرز تهیه ماهی

 

 

خوردن انواع و اقسام ماهی با سس معروف اسپانیولی، یكی از عادات غذایی زمستانی مردم كشور اسپانیاست است.


البته آنها بیشتر ماهی مخصوصی به نام ماهی پیچ را به همراه این سس مصرف می‌كنند ولی شما می‌توانید به جای آن، ماهی قزل‌آلا یا هر نوع ماهی موردعلاقه خود را جایگزین كنید.

 


مواد لازم برای 4 نفر:

 

فیله ماهی كامل قزل‌آلا

4 عدد (هركدام حدود 225 گرم)

كره

75 گرم یا 6 قاشق سوپ‌خوری

تخم‌مرغ

2 عدد

شوید تازه خردشده

2 قاشق سوپ‌خوری

آب لیموترش

یك قاشق سوپ‌خوری

نمك و فلفل سیاه

به میزان لازم

لیمو ترش

چند برش

هویج پخته

چند عدد

 

 

طرز تهیه:

1 - ابتدا ماهی‌ها را پاك كرده و تیغ آن را به صورت یك تكه خارج كنید.


نكته: برای این منظور شكم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار انگشت شست روی ستون فقرات پشت، هم ستون فقرات و هم تیغ‌ها را به صورت كامل از گوشت جدا كنید.


پس از اینكه ماهی‌ها را پاك كردید، آنها را خوب بشویید و با دستمال حوله‌ای خشك كنید. سپس روی سینی فر یا تابه دسته‌فلزی‌ای - كه با روغن چرب شده- از پشت پهن كنید؛ به‌صورتی كه قسمت پوست ماهی روی تابه قرار گیرد.


2 - در كاسه كوچكی كره ریخته و روی شعله اجاق‌گاز آب كنید. كره آ‌ب‌شده را با قلم‌موی آشپزخانه روی گوشت ماهی‌ها بمالید و سپس آن را با نمك و فلفل سیاه طعم‌دار كنید. بعد گریل فر اجاق‌گاز را روشن كرده و روی شعله متوسط تنظیم كنید.


3 - تابه حاوی ماهی‌ها را روی سینی شبكه‌ای قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی كه گوشت ماهی بپزد، حرارت دهید. در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را به اندازه‌ای بپزید كه كاملا سفت شود، سپس آنها را پوست كنده و ریز خرد كنید.

در پایان ماهی‌ها را به ظرف دیگری منتقل كنید و مخلوط تخم‌مرغ خردشده و شوید لیموترش را پس از كمی تفت‌دادن در كره روی ماهی‌ها بریزید. حالا ماهی‌ها را با این مخلوط به همراه لیموترش و هویج پخته سرو كنید.

منبع:iranchef.com

 


ویدیو : طرز تهیه ماهی با سس اسپانیولی