سود ۲۰۰ تومانی هر كیلو خرما برای باغدار و ۲ هزار تومانی برای دلال! :     در ...



 

 

در حالیكه هر كیلو خرمای تازه برداشت امسال برای نخلداران ۲۰۰ تومان سود دارد، دلالان كیلویی دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تومان در هر كیلو خرما سود می برند.

مهدی امانی - مدیرعامل اتحادیه نخلداران در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز برداشت خرمای جدید، اظهار كرد: قیمت های خرید از باغداران بسیار نازل است در صورتی كه دلالان و واسطه ها به بهانه پایان ماه رمضان و كاهش تقاضا، محصول را ارزان می خرند و حداقل كیلویی دو هزار تومان با عرضه در تهران سود می برند.

وی خاطرنشان كرد: برای ایجاد رقابت در بازار خرما و منطقی شدن قیمت خرید محصول از باغدار، وعده داده شده كه بودجه ۲۰ میلیارد تومانی به اتحادیه نخلداران برای خرید توافقی در استان سیستان و بلوچستان پرداخت شود كه البته تاكنون این اعتبار از سوی بازرگانی تامین نشده است.

امانی افزود: در صورت پرداخت این اعتبار و خرید توافقی از افت قیمت ها و یكه تازی دلالان جلوگیری می شود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه نخلداران۸۰ درصد از رطب مضافتی دو سال گذشته در ماه رمضان امسال مصرف شد اما ارقام دیگر خرما هنوز فروش نرفته و همچنان در سردخانه ها باقی مانده است.

وی تصریح كرد: اگر قیمت خرید تضمینی خرما اعلام می شد، نرخ كف برای خرید توافقی نیز مشخص می گردید و از سوء استفاده دلالان جلوگیری می شد..... / خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو : سود ۲۰۰ تومانی هر كیلو خرما برای باغدار و ۲ هزار تومانی برای دلال!