سرگیجه در فدراسیون حسین رضازاده! : چند روز پیش رضازاده در صحبت با یکی از اهالی ...


چند روز پیش رضازاده در صحبت با یکی از اهالی وزنه‌برداری اعلام کرده بود هنوز در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم لازم را اتخاذ نکرده تا صحت این ادعا که هیچ گزینه‌ای برای مذاکره روی میزش وجود ندارد بیش از پیش ثابت شود. خبرگزاری فارس: چند روز پیش رضازاده در صحبت با یکی از اهالی وزنه‌برداری اعلام کرده بود هنوز در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم لازم را اتخاذ نکرده تا صحت این ادعا که هیچ گزینه‌ای برای مذاکره روی میزش وجود ندارد بیش از پیش ثابت شود.

 از آن روزی که تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای دومین سال پیاپی عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست آورد و پس از نامهربانی‌ها و انتقاداتی که به این عنوان ارزشمند شکل گرفت، چندین ماه می‌گذرد و پس از استعفای کوروش باقری از سرمربیگری این تیم، همچنان پرامیدترین رشته مدال‌آور ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی و المپیک تکلیفش روشن نیست.

*باقری برای همیشه رفت

اول مهرماه امسال و با آغاز سومین فصل سال، خبر سکته کوروش باقری، در رأس اخبار ورزشی قرار گرفته و جامعه ورزشی را بهت‌زده کرد. در همان زمان شایعاتی در خصوص وضعیت باقری دهان به دهان پیچید که البته خیلی زود توسط او و اطرافیانش این شایعات تکذیب شد.

باقری با اینکه در همان روزهایی که روی تخت بود تصمیمش برای رفتن برای همیشه را گرفته بود اما به خاطر اینکه آسیبی به روحیه ملی‌پوشان وزنه برداری در آستانه رقابت‌های قهرمانی جهان وارد نشود از این موضوع حرفی نزد تا تصمیم بزرگش را پس از قهرمانی جهان برملا کند؛ تصمیمی که بدون شک انتقادات غیرمنصفانه آن روزها به همراه اوضاع جسمی او، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری را برای رفتن بیشتر از همیشه مصمم کرده بود.

باقری پس از اینکه یک موفقیت دیگر را اوایل آبان ماه برای وزنه‌برداری ایران به دست آورد برای همیشه رفت و از آن تاریخ تا امروز این رشته ورزشی بلاتکلیف به کار خود ادامه می‌دهد و انگار نه انگار که تا 7 ماه دیگر باید تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی از حیثیت ورزش ایران به دفاع بپردازد و حدود یک ماه پس از آن هم در آلماتی قزاقستان برای کسب نخستین سهمیه‌های المپیک، پولادمردانش بر روی تخته بروند.

*سرگیجه در فدراسیون وزنه‌برداری

امروز چنان سرگیجه‌ای در فدراسیون وزنه‌برداری حکفرماست که هنوز حتی گزینه‌‌ای برای سرمربیگری تیم ملی کشورمان روی میز وجود ندارد و هر روز نامی جدید را به عنوان سرمربی بعدی باید فقط در رسانه‌ها شاهد باشیم.

امروز رئیس فدراسیون که خودش به عنوان قهرمان سابق جهان و المپیک به خوبی این نکته را درک می‌کند که هر روز آماده‌سازی در چنین روزهایی به اندازه یک ماه و بلکه بیشتر ارزش دارد، چنان سکوتی اختیار کرده که گویا قرار نیست تا سال‌ها در این رشته شاهد هیچ رقابت دیگر باشیم.

در همان روزهایی که تیغ تیز انتقاد بر گردن باقری و ملی‌پوشانش بود، اوج هنر رضازاده حکمی بود که برای سرمربیگری تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان برای جدی‌ترین منتقد فدراسیون زد و تمام.

البته اینکه در این بین به تیم‌های رده‌های سنی برای حضور آنها در رقابت‌های بین‌المللی پیش‌رو بها داده شده و اردوی آماده سازی آنها از مدت‌ها پیش آغاز شده فی نفسه امری مورد پسند است اما اینکه تیم اصلی (بزرگسالان) که به واقع ویترین هر فدراسیون محسوب می‌شود را رها کرده و به مسائل دیگر فکر کنیم شاید پسندیده بودن موضوع اول را هم زیر سؤال ببرد.

*مسابقات وزنه برداری 2014 جهان به تعویق افتاد

فدراسیون جهانی وزنه برداری زمان برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2014 را یک ماه به تعویق انداخت.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان پیش از این قرار بود در ماه اکتبر (مهر ماه) سال 2014 به میزبانی قزاقستان برگزار شود اما از آنجا که بازیهای آسیایی 2014 اینچئون نیز طبق برنامه، روز 28 شهریور سال 93 آغاز خواهد شد و روز 12 مهر ماه به پایان خواهد رسید، فدراسیون جهانی وزنه برداری زمان جدید برگزاری رقابتهای سال آینده قهرمانی جهان را روز 4 نوامبر 2014 (شنبه 17 آبان 1393) اعلام کرد.

به این ترتیب هشتادویکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان 45 روز پس از پایان رقابتهای وزنه برداری بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی، طی روزهای 4 تا 16 نوامبر 2014 (شنبه 17 آبان تا یکشنبه 25 آبان 1393) برگزار خواهد شد.

در واقع 223 روز دیگر بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود و یک ماه پس از آن هم رقابت‌های قهرمانی جهان و علم این رشته می‌گوید که یک وزنه‌بردار برای حضور در یک رقابت سنگین و معتبر از جمله همین بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان باید حدود 7 تا 9 ماه به تمرین بپردازد تا با آمادگی کامل روحی و جسمی راهی رقابت فوق شود. حال امروز بیشینه زمان آماده‌سازی از دست رفته و حداقل فرصت باقی مانده است.

*گزینه‌ای در کار نیست!

حسین رضازاده چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس در حاشیه انتخابات کمیته ملی المپیک به صراحت اعلام کرد که اوایل بهمن‌ماه امسال تکلیف سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مشخص و از بین 6 گزینه‌ای که مدنظر هست، یکی به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود، اما اینکه 6 گزینه پیشنهادی فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری چه کسانی هستند و اینکه آیا خود رضازاده نیز در بین این گزینه‌ها قرار دارد یا خیر سؤال بزرگی است که این روزها اذهان جامعه ورزش را به شدت آزار می‌دهد.

رضازاده چند روز پیش در صحبتی خصوصی با یکی از اهالی وزنه‌برداری اعلام کرده بود که هنوز در این مورد تصمیم لازم را اتخاذ نکرده و هنوز نمی‌داند باید برای انتخاب سرمربی تیم ملی چه کاری را انجام دهد تا صحت این ادعا که هیچ گزینه‌ای برای مذاکره روی میزش وجود ندارد بیش از پیش ثابت شود.

*زمان به ضرر وزنه‌برداری از دست می‌رود

در نهایت اینکه اینکه همچنان زمان به شدت به ضرر وزنه‌برداری ایران از دست می‌رود و هیچ گزینه مشخصی برای مذاکره برای سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری روی میز مدیریتی‌اش وجود ندارد و مشخص نیست با این بلاتکلیفی که امروز در بین پولادمردان شاهدش هستیم، در آینده نزدیک چه مصیبت‌هایی را در وزنه‌برداری ایران شاهدش خواهیم بود.

با این وضعیت آیا باید منتظر روزهای خاکستری مایل به سیاه در بین جامعه پولادسرد باشیم یا با انتخابی درست باز هم مثل سال‌های نه چندان دور وضعیت سفید خواهد شد و دوباره شاهد افتخارآفرینی وزنه‌برداران ایرانی در میادین آسیایی و جهانی خواهیم بود.


ویدیو : سرگیجه در فدراسیون حسین رضازاده!